Skip to content

ניגריה: עצרנו פעילי חיזבאללה שתכננו לפגוע במטרות ישראליות

ניגריה הודיעה כי חשפה תא פעילי טרור השייך לחיזבאללה. בבנוקר שנחשף נמצאו אמצעי לחימה ונשק מסוגים שונים. באסיי אטנג, ראש שירותי הביון הניגריים: "מטרתם הייתה לתקוף אינטרסים ישראליים ומערביים. אנחנו לא נרשה זאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניגרייה הודיעה אמש (חמישי) כי כוחותיה עצרו שלושה אזרחים לבנוניים בעיר קאנו, העיר הגדולה בצפון המדינה. העצורים חשודים כי הם פעילי ארגון החיזבאללה. בהודעה נמסר כי בפשיטה שנערכה על ידי כוחות הביטחון הניגריים בבתי החשודים נחשף תא טרור של החיזבאללה שהחזיק בתוך בונקר אמצעי לחימה מגוונים. עוד נמסר כי התא הזה פעל  במשך מספר שנים ותכנן בין השאר לפגוע במטרות מערביות, אמריקניות וישראליות באזור.

השלושה נעצרו בין ה-16 במאי ל-28 במאי. דובר הצבא בקאנו, קפטן אייקדיצ'י אייווה, מסר גם כי אחד החשודים הודה בהשתייכותו לארגון השיעי. במסיבת עיתונאים אמר איווה כי נבחן גם הקשר של השלושה לקבוצה האסלאמית בניגריה בוקו חראם, שכוחות הביטחון המקומיים מנסים למגר אותה בצפון-מזרח המדינה.

מאגר הנשק שנתפס בצפון המדינה
מאגר הנשק שנתפס בצפון המדינה

החוליה שנחשפה ונעצרה כעת מהווה "חלק מקמפיין הטרור השיעי נגד מטרות ישראליות ומערביות ברחבי העולם אשר מתרחש זה מספר שנים וממשיך גם בימים אלו", נמסר בהודעה. על כלי הנשק שנמצאו ברשות החוליה אמר באסיי אטנג, העומד בראש המשטרה החשאית בקאנו, כי "כלי הנשק האלה הובאו למדינה הזאת על ידי ארגון טרור זר שנקרא חיזבאללה ומטרתם הייתה לתקוף אינטרסים ישראליים ומערביים. אנחנו לא נרשה זאת".

עוד נמסר כי נבדקת האפשרות שחברי התא פעלו בהוראת חיזבאללה מול מדינות נוספות באפריקה כדוגמת סיירה לאון,  חוף השנהב, בנין וגאנה.  מהמטה ללוחמה בטרור נמסר היום כי ניגריה מהווה מדינת יעד לטרור השיעי ולארגוני הג'יהאד העולמי, אשר מגבירים פעילותם ביבשת אפריקה כחלק ממאמץ הטרור העולמי. עוד נמסר כי הפרשייה שנחשפה כעת מצטרפת לפעילות קודמת של כוחות הביטחון המקומיים, אשר חשפו ועצרו לפני מספר חודשים תשתית טרור של כוח אל-קודס של משמרות המהפכה האיראניות. חבריה תכננו לפעול נגד מטרות מערביות וישראליות במדינה.

לפני כשלושה חודשים הודיעה המשטרה החשאית הניגרית כי הצליחה להתחקות ולשים את ידה על חוליית טרור  שפעלה בגיבוי "מפעילים איראניים" וביקשה לאסוף מידע על מקומות שבהם מבקרים ישראלים ואמריקנים לקראת תקיפתם. בהודעת במשטרה החשאית נמסר גם כי החוליה תכננה אף להתנקש בשליט לשעבר של ניגריה, איברהים בבנגידה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן