Skip to content

קבוצת אלשטיין מגדילה השקעתה באי.די.בי אחזקות

תזרים ישירות לאי.די.בי אחזקות 280 מיליון שקל. במסגרת הסכם ההשקעה החדש, שנחתם בניו יורק, תיכנס קבוצת אלשטיין לשותפות שווה בקבוצת אי.די.בי לצד נוחי דנקנר. בעקבות חתימת העסקה, תפרסם החברה בהקדם הצעה משודרגת למחזיקי האג"ח שלה, שערכה הכלכלי גדול בהרבה מהצעת נציגות אי.די.בי פיתוח ושתכלול בין היתר הזרמה מיידית נוספת של מאות מיליוני שקלים במזומן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. הצעה טובה יותר למחזיקי האג"ח
נוחי דנקנר. הצעה טובה יותר למחזיקי האג"ח

אי.די.בי אחזקות תפרסם בהקדם הצעה חדשה, משודרגת ומשופרת למחזיקי האג"ח שלה, הצעה אשר ערכה הכלכלי יהיה גדול בהרבה מזה של הצעת נציגות אי.די.בי פיתוח והיא תכלול בין היתר הזרמה מיידית נוספת של מאות מיליוני שקלים במזומן. כך מתברר בשובו של יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר מניו יורק, לאחר שלושה ימים של פגישות אינטנסיביות ומוצלחות עם אלשטיין ולאחר החתימה בניו יורק על ההסכם החדש עם קבוצת אלשטיין.

אדוארדו אלשטיין סגן יו"ר

קבוצת אי.די.בי הודיעה על הסכם השקעה של קבוצת אדוארדו אלשטיין ב-אי.די.בי אחזקות. במסגרת ההסכם, תשקיע קבוצת אלשטיין כ-75 מיליון דולר ישירות ב-אי.די.בי אחזקות ותיכנס לשליטה משותפת באי.די.בי לצידו של נוחי דנקנר. בין אלשטיין לבין דנקנר נחתם הסכם בעלי מניות, במסגרתו הוסכם, בין היתר, כי אדוארדו אלשטיין ימונה לסגן יו"ר קבוצת אי.די.בי.

עסקת אלשטיין החדשה, אשר כפופה להשלמת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, מסתכמת בהשקעה של כ-100 מיליון דולר, אשר כ-25 מיליון דולר מתוכם הושקעו בגנדן בספטמבר 2012 והיתרה בסך של כ-75 מיליון דולר תושקע ישירות באי.די.בי אחזקות עם השלמת ההסדר. העסקה החדשה מגדילה את סכום ההשקעה הישירה באי.די.בי אחזקות מ-57 מיליון דולר (כ-210 מיליון שקל) ל-75 מיליון דולר (כ-280 מיליון שקל).

עם חתימת העסקה הודיע אדוארדו אלשטיין כי יעביר בימים הקרובים סך של כ-50 מיליון דולר לחשבון בנק הפועלים בניו-יורק. הסכום האמור מיועד לשמש על חשבון ביצוע הזרמה לבעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות במסגרת הסדר החוב ב-אי.די.בי אחזקות, לכשייחתם.

אדוארדו אלשטיין אמר: "אני שמח מאוד על ההסכם שהקבוצה בראשותי חתמה היום עם נוחי דנקנר לכניסה לשותפות בחברה חשובה כמו קבוצת אי.די.בי. לאחר שעשינו מאמצים מקסימאליים לביצוע העסקה, ההחלטה הסופית תהיה שייכת לבעלי החוב של אי.די.בי אחזקות ולבית המשפט"

נוחי דנקנר אמר: "אני שמח על הצטרפותו של חברי אדוארדו אלשטיין כשותף בקבוצת אי.די.בי ומשוכנע שאנו בונים שותפות עסקית ארוכת טווח שתשרת את המשק והכלכלה בישראל. אנו נציע בהקדם מתווה משופר ועדיף לבעלי החוב של אי.די.בי אחזקות מתוך מטרה להביא להשלמתו המהירה של ההסדר ולייצובה המיידי של הקבוצה"

הערת עסק חי

מקבוצת אי.די.בי נמסר, כי לאור אי ודאויות, הנובעות מהסכם הנציגויות ומההליך המשפטי הלעומתי שיזמה נציגות אי.די.בי פיתוח נגד החברה, הצמידו רואי החשבון הערת עסק חי לדוחות הרבעון הראשון לשנת 2013. עם זאת, דירקטוריון החברה דן בנושא וקבע חד משמעית, כי החברה כשרת פירעון וכי יש ביכולתה לשרת את התחייבויותיה כסדרן ובמועדן ובכוונתה לעשות כן. הערת העסק החי, בנסיבות מקרה זה, נובעת מסבך משפטי – ולא בשל החמרה במצב העסקי של החברה מאז פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2012.

יתרה מכך, מאז הדוחות הכספיים של אי.די.בי פיתוח לשנת 2012 מצבה של החברה השתפר משמעותית. שווי השוק של החברות המוחזקות עלה דרמטית. מאז 31 בדצמבר 2012 ועד עתה (29 במאי 2013) עלה שווי השוק של האחזקות הישירות של אי.די.בי פיתוח בכ-636 מיליון ש"ח. להלן שיעורי עליית שווי השוק של החברות המוחזקות על ידי אי.די.בי פיתוח במישרין ובעקיפין מאז סוף שנת 2012, ומאז 24.3.13 מועד פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2012.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן