Skip to content

טסלה מוטורס מאפשרת נסיעה ברכב חשמלי, ובחינם

החברה מאפשרת נסיעה על ידי הרחבת רשת הטענה קיימת לרכבים חשמליים של החברה, ותאפשר נסיעה לאורך כל ארצות הברית, והכי חשוב – בחינם • במקביל, מניית החברה צוללת ביותר מ-7%, לאחר שהיא רשמה בחודש האחרון נסיקה של כמעט 50%, ומאז תחילת השנה עליות של יותר מ-300%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת טסלה מוטורס הודיעה בסוף השבוע על כוונתה להרחיב את רשת הטענה לרכבים החשמליים שהיא מוכרת. החברה הודיעה כי רשת ההטענה, תאפשר לנהגים לנסוע ברכבים, ממודל Tesla S, למרחקים ארוכים ללא הגבלה ובחינם. הרחבת רשת ההטענה תאפשר לטסלה לרכוש כוח רב בשוק הרכב האמריקני, שכן הרחבת רשת ההטענה האמריקנית תקרוץ ליותר צרכנים לעבור לרכבים החשמליים של חברת טסלה.

מטה חברת טסלה מוטורס בפאלו אלטו, ארצות הברית (מקור: ויקימדיה)
מטה חברת טסלה מוטורס בפאלו אלטו, ארצות הברית (מקור: ויקימדיה)

ההודעה של טסלה באה בעקבות ההצלחה של רשת ההטענה, שכבר נפרשה בקליפורניה ובנבאדה בחוף המערבי, ומוושינגטון עד לבוסטון בחוף המזרחי. רשת ההטענה החדשה תאפשר נסיעה רצופה של עד שלוש שעות בתוך כבישים עירוניים ובין עירוניים. לאחר נסיעה של שלוש שעות, כפי שמציעים בטסלה, יוכלו הנהגים לקחת הפסקה קלה לארוחה או ללגום קפה לעשרים דקות עד חצי שעה, בזמן שסוללת הרכב נטענת ואז לצאת לדרך וזאת מבלי להוציא סנט אחד נוסף.

נהגים ברכבים חשמליים, מדגישים בטסלה, יכולים לצפות לשלושה דברים נוספים: ראשית, טסלה מתכוונת לשלש את מספר עמדות ההטענה עד סוף החודש הבא. בנוסף, במהלך ששת החודשים הבאים טסלה מתכוונת לחבר את רוב המחוזות בארצות הברית ובקנדה בנקודות הטענה של החברה, כך שנהג יוכל לנוע עם רכבו ברציפות מהחוף המערבי עד לחוף המזרחי, ללא עצירה, למעט בנקודות ההטענה. לבסוף, בעוד שנה מעתה, כל ארצות הברית וקנדה תהיינה מרושתות במוקדי הטענה של חברת טסלה מוטורס, אשר יאפשרו לאזרחים אמריקנים וקנדים לנוע ברחבי היבשת הצפונית מבלי להוציא סנט על דלק.

החזון של איילון מאסק

חוץ מהרחבת רשת ההטענה, בטסלה עמלים על הורדת זמן הטעינה באופן דרמטי. המטרה של טסלה היא להוריד בחצי את פרק הזמן הדרוש לטעון את הרכבים של החברה ממודל S. הטכנולוגיה שתהיה מוכנה עד סוף שנת 2012, תטעין את הרכבים של טסלה ממודל S בתוך 20 דקות, ותאפשר לרכבים הללו לגמוע שלוש שעות נסיעה ברציפות.

החזון של טסלה, כמו חזונה של חברה מוכרת אחרת מבית – הלא היא חברת בטר פלייס, הוא לגרום לנהגים ברחבי העולם לעבור לרכב חשמלי. טסלה מוטורס, שבסיסה הוא בעמק הסיליקון שבקליפורניה, נוסדה לפני 10 שנים. בראשה עומד היזם הדרום אפריקני, איילון מאסק, שהיה שותף בהקמת אתר העברת הכספים פיי פאל, וחברת SpaceX, המספקת טיסות מסחריות לחלל. המטרה של טסלה, שקיבלה את שמה ממהנדס החשמל הסרבי אמריקני, ניקולה טסלה, היא ייצור ומכירה של רכבים חשמליים בקנה מידה מסחרי, ולהנגיש אותם למספר גדול של בני אדם ובמחיר סביר.

יש לגמוע עוד מרחק כדי להראות רווחים

טסלה היא חברה רשומה למסחר בנאסד"ק. לראשונה, בחודש מאי האחרון, פרסמה טסלה את הדו"חות הכספיים שלה לציבור. במכתב החברה למשקיעיה, דיווחה טסלה כי ההכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2012 עלו ביותר מ-80% ועמדו על כ-560 מיליון דולר. הרווח הנקי אותו רשמה החברה עמד על יותר מ-11 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-90 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אחד מרכבי החברה החשמליים (מקור: ויקימדיה)
אחד מרכבי החברה החשמליים (מקור: ויקימדיה)

ברבעון הראשון של השנה, דיווחה טסלה על 4,900 רכבים חשמליים שנמסרו. הצפי הוא שבארצות הברית בלבד הביקוש לרכבי טסלה יעלה על כ-15,000 רכבים לשנה. במקביל לעלייה בביקוש בשוק האמריקני, בטסלה צופים גם עליה בביקוש לרכבי החברה שיעלה על 30,000 רכבים לשנה בשווקים הזרים, כאשר השווקים הפוטנציאלים הם אירופה ואסיה.

טסלה מוטורס מתחילה לאט ובזהירות למצב את עצמה כשחקן מרכזי בשוק הרכב האמריקני. למרות הנתונים החיובים שהציגה בדו"חות הפיננסים שלה, יש לטסלה עדיין עבודה רבה אם היא מעוניינת להציג רווח חיובי, ונתוני מכירה חזקים לאורך זמן. רשת ההטענה, שטסלה מתכוונת להרחיב, היא צעד חשוב וחיובי בדרך להשיג מטרה זו, ואת המטרה החשובה שבשבילה הוקמה טסלה: שימוש הולך וגובר של רכבים חשמליים בכלל, ושל רכבי טסלה בפרט.

1 Comment

  1. עופר
    2 ביוני 2013 @ 9:59

    זה רק מראית עין של חינם. למעשה אלו משלמי המיסים שמסבסדים את בעלי הרכב היוקרתי הזה.
    הרכב היוקרתי הזה עולה בערך 80,000 דולר כ- 300,000 אלף ש"ח.
    הרכב מסובסד 3 פעמים ע"י משלמי המיסים:
    1. החזר מס פדרלי של 7500 דולר לרכב
    2. סבסוד מדינתי של 2500 דולר בקליפורניה, 4000 דולר באילינוי.
    3. בנוסף כיוון שהוא נחשב למפחית פליטות CO2 על כל רכב שנמכר טסלה מקבלת זיכוי פחמן אותו אפשר למכור לחברות המייצרות רכבים רגילים( למשך HONDA).
    אמנם אין הוכחה שסך כל פליטות הפחמן של רכב חשמלי נמוכות מרכב בנזין ( תלוי במקור החשמל, כמות הקילומטרים, פליטת הפחמן בתהליך הייצור וכו') אך זהו המרכיב העיקרי בהצלחתה של טסלה.
    אם תמכור הרבה מכוניות, יהיו לה הרבה מכסות פחמן למכור, אבל הביקוש להן יקטן ולכן לא תוכל להרויח.
    זה מה שנקרא בלוף. סבסוד ממשלתי למכוניות לעשירים מכספי משלם המיסים.
    עוד פרטים שלינק הבא:
    http://www.forbes.com/sites/patrickmichaels/2013/05/27/if-tesla-would-stop-selling-cars-wed-all-save-some-money/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן