Skip to content

הבנקים מציעים ל-איי.די.בי הסדר פריסת חובות

תמורת תוספת ריבית והקצאת מניות. הבסיס להחלטתם היא שקבוצת IDB היא חברה בעלת כושר פירעון. בבואם לבית המשפט יציעו הבנקים דחייה מסודרת של חובות הקבוצה ובכך לשפר את הנזילות שלה ואם היא תוכל אולי גם לאפשר לה לגייס הון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסדר חוב חדש שגיבשו הבנקים מוצע היום לקבוצת איי.די.בי. גיבשו אותו עורכי הדין של הבנקים ומנהלים בכירים מבנק פועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק דיסקונט בנק HSBS ובנק BNP. הצעת ההסדר החדש אינה מוחלת לאיי.די.בי על שקל אחד מחובותיה של החברה לבנקים, המגיעים ל-2 מיליארד שקל, אך היא כוללת פריסה מחדש של מלוא החוב, בתמורה לתוספת ריבית והקצאת מניות לנושי החברה. הבסיס לעמדת הבנקים היא שקבוצת איי.די.בי היא חברה בעלת כושר פירעון.

דחייה מסודרת

נוחי דנקנר, יו"ר דירקטוריון איי.די.בי אחזקות (צילום: טלי קצורין)
פריסה מחדש. דנקנר (צילום: טלי קצורין)

בהצעת ההסדר שלהם מודיעים הבנקים, כי בבואם לבית המשפט הם יציעו דחייה מסודרת של חובות קבוצת איי.די.בי ובכך לשפר את הנזילות שלה ואם היא תוכל אולי גם לאפשר לה לגייס הון. לדעת הבנקים ההסדר שהם מציעים מתחשב גם בבעלי האג"ח ולכן בית המשפט יתחשב בדעתם, כי איי.די.בי היא חברה המסוגלת לפרוע חובותיה. ההסדר שהבנקים מציעים מחזק את הקבוצה, כי הוא מאפשר לה לפרוס חובותיה ולדחות את פירעונם בכמה שנים, תמורת הון מניות וריבית.

התנגדות למהלך הנציגויות

פגישת הבנקים היום התקיימה כמה ימים לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישר להם לגבש עמדה משותפת בדבר החוב של איי.די.בי פתוח. בסיום הפגישה הם סיכמו על התנגדות למהלך המשותף בו נקטו נציגויות מחזיקי האג"ח באיי.די.בי אחזקות ובאיי.די.בי פתוח, אך יחד עם זאת הם מציעים, כי כל הנושים של איי.די.בי פיתוח ייתנו לחברה דחייה של פירעון חובותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן