Skip to content

חומרי נפץ לפריצת דרכים בארה"ב נלכדו בדרכם לעזה

נהג מסחרית נתפס בדרכו מקהיר לסיני, שם היה אמור למסור את מטען הנפץ למבריחים שיעבירו אותו למנהרות של החמאס ברפיח. צבא מצרים העמיד מסוקי אפאצ'י לטובת הלחימה בחמושים בסיני וכוחות רגליים להגנה על ספינות בתעלת סואץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות הביטחון המצריים לכדו אתמול (שבת) מטען גדול של חומרי נפץ, אשר על פי הסימון עליהם נועדו לפריצת דרכים בהרי הרוקי בארצות הברית. המטען שנתפס היה מיועד להברחה דרך סיני ובאמצעות המנהרות ברפיח לעזה. כך פירסמה לפני זמן קצר, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

שריונית מצרית מפטרלת לאורך הגבול ברפיח (צילום: מען)
שריונית מצרית מפטרלת לאורך הגבול ברפיח (צילום: מען)

לדברי משטרת מצרים, המטען נחשף כשהוא מוסתר בתוך ארגזי קרטון בחלקה האחורי של מכונית מסחרית שיצאה מקהיר לכיוון סיני. קצין משטרה שחשד ברכב עצר אותו לבדיקה, ואז התגלה המטען.

לדברי הנהג, כך פורסם, יועד המטען להית מוברח לעזה במנהרה השייכת לאחמד אחמדי, תושב עזה. הנהג  סיפר כי הוא התעתד לפגוש במבריחים בסיני שהיו אמורים להעבירו אל המנהרה ברפיח.

על פי פרסומי סוכנויות זרות, שישים אחוז מתוך אלף מנהרות ונתיבי הברחה לעזה נסגרו לאחרונה בידי הצבא המצרי. מהמשרד לענייני חוץ בממשל החמאס בעזה נמסר בשבוע שעבר כי ממשל החמאס מוכן לסגור את כל מנהרות ונתיבי ההברחה לרצועה, אם וכאשר מעבר רפיח לעזה ייפתח לחלוטין לתנועה מסחרית ללא הגבלה.

עוד נודע היום כי הצבא המצרי שלח כוחות נוספים לצפון סיני, כך מסר גורם צבאי מצרי לכלי התקשורת במצרים. במסגרת תגבור הכוחות, שמטרתו לרדוף אחר הארגונים הקיצוניים בסיני,  שישה מטוסי אפאצ'י מצריים שחגים באזור כדי לאבטח את כוחות היבשה. על פי הפרסום נטען גם כי כוחות יבשה מצבא מצרים נשלחו לתעלת סואץ כדי לאבטח את הספינות שעוברות בתעלה ולהגן עליהן מפני מתקפות טרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן