Skip to content

האולטרה פרימיום פלטינום של פינלדיה

רבים ממותגי הוודקה מחשיבים עצמם למותגי פרימיום, הן מבחינת המיצוב והן מבחינת המוצר • עתה פינלדיה משיקה את קטגוריית ה"אולטרה פרימיום" ודורסת את פסגת ההר עם המותג "פלטינום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פינלנדיה פלטינום הוא מותג העלית החדש של וודקה פינלנדיה, השואף להאיר את מדף הוודקה האקסקלוסיבי, עם מוצר שהוא "אולטרה פרימיום". למען ההגינות, כבר מזמן הלכנו לאיבוד בין דרגות האיכות של הוודקה: פרימיום, סופר פרימיום, אולטרה פרימיום. מעניין מה יבוא אחר כך?

המיקסולוג הראשי של החברה, פקה פלינן, רוקח ממזגים (באדיבות: פינלנדיה)
המיקסולוג הראשי של החברה, פקה פלינן, רוקח ממזגים (באדיבות: פינלנדיה)

ישראל כמעצמת וודקה

על פי הערכות בשוק, וודקה מהווה כ־50% ממכירות הכוהל המיובא בישראל. על פי נתוני המכס, בשנת 2012 יובאו לארץ למעלה מ-11 מיליון בקבוקי וודקה, כש-27% מכלל הוודקה הנמכרת בארץ היא תוצרת חברת פינלנדיה (ייבוא של חברת מ. אקרמן).

איכות זו מילת פרימיום

פינלנדיה ידועה באיכות השעורה, מי הקרחונים הטהורים והזיקוק הרב-פעמי (כלומר, מבחינה תיאורטית בתוך עמודי דודים עצמם, לא במספר הדודים שהוודקה עוברת דרכה). ייחודיות הפלטינום של פינלנדיה נובעת מהעובדה, שהייצור נעשה משעורה תרבותית בת שש שורות והכוהל עובר סינון דרך עץ אדר. העץ לא משפיע, כמובן, על טעם הוודקה, אלא מרכך את טעם המשקה ואף ממתק אותו מעט. הוודקה עוברת תהליך של קירור, אשר היצרן מכנה "צינון ארקטי איטי" – כלומר, על-ידי מי קרחונים טהורים, וללא כל תוספות.

כפי שמלמדים אותנו הפינים, ישנם סוגים שונים של וודקה: ניטראלית, עשירה בבשומת ובטעמי פירות או עם רמזים לתרופות של בית חולים. פינלנדיה פלטינום טוענת לכתר הניטראליות, ובכך ניצבת לצד וודקה בלוודיר בקטגוריה זו, אשר משמשת גם כמתחרה הגדולה שלה על מדף הטעמים (לא במיתוג).

אל תסתכל על הבקבוק…

הבקבוק של הפלטינום, חי ונושם פשטות. למען הסר ספק, זו תכונה נהדרת, כיוון שלמדנו לשנוא בקבוקים שנראים כמו חללית, כיוון שכשפותחים אותם, טעמה של הוודקה הוא כשל פלישת חוצנים. כאמור, העדינות בעיצוב הפינלנדיה החדש מרמזת על מה שיש בקנקן. על גבי צוואר מארז הזכוכית נקשרת דיסקית עם המספר הסידורי של הבקבוק. בנוסף, ה"עירום" של המוצר מדמה קרחון ענק, והצרכנים זוכים לסמליות איזור הייצור הייחודי. בהחלט, הישג גדול ואמיץ.

איך לשתות?

במהלך מפגש עם פקה פלינן, שהוא מיקסולוג/מאסטר בלנד של החברה (כן, יש כזה מקצוע), טען פלינן שניתן להשתמש בפינלנדיה פלטינום נקי, עם קרח, אך הכי טוב עם ממזגים (קוקטיילים), אשר לא ממסכים את טעם הכוהל, אלא מרימים את איכות המשקה. הרבה פירות, תבלינים אזוטריים, אבל בהחלט לא להכביד על הלשון – ולהשאיר את טעם הוודקה במרכז.

הטיפה האחרונה

המותג פינלנדיה פלטינום עשוי לשנות את מצב מאזן הוודקה האיכותית על המדפים בארץ. מתחרים נוספים כמו גריי גוס, בלוודיר וסטוליצ'ניה, כנראה יחטפו מכה מחדירה של מותג איכותי זה, אך האתגר, בסופו של יום, הוא להגיע לצרכן הקצה, אשר ידע לבקש על הבר – את הוודקה "אולטרה פרימיום" של היצרן אותו הוא הכי מכיר, ולאו דווקא הכי אוהד. קיפיס (לחיים, בפינית).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן