Skip to content

ויוה לה-ספנייה: הגברים גנבו את ההצגה

הרקדניות היו החוליה החלשה בהפקת המחול והאופנה Dressed to Dance במגדל דוד בירושלים, שהיתה רוב הזמן סוערת, צבעונית ואופנתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במתחם הפתוח של מגדל דוד בעיר העתיקה בירושלים קר בערבים, אך מופע מוזיקלי קצבי ואופנתי באיכות גבוהה, בהחלט מחמם את האווירה. אחרי שעלתה במוזיאון גוגנהיים בניו-יורק, הגיעה לפסטיבל ישראל הפקת המחול והאופנה הנודעת, Dressed to Dance, שמסכמת 100 שנות עיצוב במחול הספרדי.

המופע, בבימויה של מרגרט ג'ובה, כלל כ-60 תלבושות, שעוצבו על ידי מיטב האמנים, וגדולי המעצבים במאה האחרונה. מלבד הגאונים דאלי ופיקסו, הוצגו עיצובים של ויקטור קורטזו, מיגל דה מולינה, ג'ורג'יו ארמני, מודסטו לומבה ועוד.

התלבושות הוצגו תחת כיפת השמיים לצלילי שירתה הסוערת של רוציו בזאן רמירז  ובליווי הרכב תזמורתי מרגש, על ידי קבוצה בינלאומית של 15 רקדני פלמנקו. בין המשתתפים גם רקדניות ישראליות בנות להקת "פלמנקו נטוראל".

עוצמה וקצב. צילום: מל בריקמן

במופע גנבו את ההצגה דווקא הרקדנים הגברים, שהציגו עוצמה רבה, התואמת את הרקע ההיסטורי הקדום, בתלבושות מרהיבות וצבעוניות, ובריקודים סוערים ומלאי קצב. הרקדניות נעלמו קצת בעדינותן, והיו צפויות למדי בשמלות פלמנקו אדומות, תלבושות שנראו מעט חסרות מעוף, או מוכרות עד לכדי זרא, למעט ה"טווסית" המרשימה ביופייה ובתנועותיה.

שיאו של הערב הגיע בסופו, עת עלו על הבמה הרקדניות בתלבושות גבריות והרקדנים בחצאיות פלמנקו מרהיבות, בפלג גוף עליון חשוף.

אם נסכם: התחיל קר, התחמם, התחמם, ובסוף היה לוהט. ויוה לה-ספנייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן