Skip to content

איום על הרבנים הראשיים: "תחזרו הביתה עם מאה גופות חרדים"

במכתב איום שנשלח ללשכות שני הרבנים הראשיים לישראל נאמר: "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשכות הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר התקבלו הבוקר (ב') מכתבים זהים ובהם תמונת אקדח והכיתוב "זו אזהרה אחרונה". במכתב נדרשו הרבנים הראשיים לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן וכמנהגן, ובאם לא "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים". כמו כן נכתבו בו דברי נאצה וכינויי גנאי כנגד הציבור הדתי והוא נחתם במילים "יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש".

מכתב האיום שהגיע ללשכת הרב הראשי מצגר (צילום: לשכת הרב מצגר)
מכתב האיום שהגיע ללשכת הרב הראשי מצגר (צילום: לשכת הרב הראשי, יונה מצגר)

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, עודד וינר, העביר את המכתב לטיפול קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה, האחראי במסגרת תפקידו על אבטחתם של הרבנים הראשיים – ובקשו לפעול לאלתר מול המשטרה, במגמה לאתר את שולחי המכתבים בטרם יארע אסון.

ברבנות הראשית הגיבו בזעזוע למכתב והגדירו אותו "חציית קו אדום": "זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג. לא מדובר פה רק באיום על הרבנים אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".

ח"כ אלי ישי התייחס לנושא בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "ההקצנה כנגד הציבור החרדי עוברת כל גבול וניראה כי מדובר רק בעניין של זמן עד שניראה את תוצאותיה… אני חושש כי מכתב זה לא היה יכול להישלח, ללא הקרקע הפורייה המעודדת את ההשתלחות וההסתה בחרדים בזמן האחרון. על המשטרה לעשות כל שניתן למצוא את המאיימים ולהעמידם לדין, ועל מחרחרי הריב, אשר בחלקם נושאים במשרות ציבוריות, לשקול מילותיהם ומעשיהם באופן שקול ואחראי יותר, וזאת בטרם נהיה עדים למקרים בהן הסברים והתנצלויות כבר לא יועילו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן