Skip to content

מעלות S&P הורידה את דירוג האשראי של אי.די.בי פיתוח

הדירוג הורד ל-ilCC, המשקף "כשל פירעון בטווח הקצר". אדוארדו אלשטיין במסיבת עיתונאים: "אי.די.בי חברה חזקה. אנו רוצים להשקיע בחברה בישראל הרבה כסף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יומיים לפני הדיון המכריע בגורלה של קבוצת אי.די.בי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הורידה חברת דירוג האשראי מעלות S&P, כי היא מורידה את דירוג האשראי של איי.די.בי פיתוח ל-ilCC "המשקף", לדבריה, "כשל פירעון בטווח הקצר בעקבות המשך השחיקה בפרופיל הנזילות והכללת הערת עסק חי".

אדוארדו אלשטיין במסיבת העיתונאים. אמרתי שאעזור לנוחי, אבל הוא יצטרך לסבול אותי. אנחנו מוכנים לקפוץ למים ולעשות עסקה בהקדם
אדוארדו אלשטיין במסיבת העיתונאים. אמרתי שאעזור לנוחי, אבל הוא יצטרך לסבול אותי. אנחנו מוכנים לקפוץ למים ולעשות עסקה בהקדם

האנליסטים של מעלות S&P, יובל טורבטי ומתן בנימין, קבעו בניתוח כלכלי שעשו על IDB פיתוח, כי:

• תרחיש הנזילות הבסיסי שלנו ממשיך להצביע על גרעון משמעותי של כ-1.3 מיליארד שקל בין סך המקורות לסך השימושים של החברה בשנת 2014;

• שמכלול התהליכים המשפטיים הסובבים את החברה, יחד עם הכללת הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2013, מהווים זרז לעצירת תשלומי חוב על פי לוח הסילוקין המקורי. התפתחות זו תוביל לכשל פירעון, כפי שאירע באי. די. בי חברה לאחזקות;

• ההסכם שנחתם לאחרונה בין נציגות בעלי האג"ח של אי. די. בי אחזקות ונציגות בעלי האג"ח של אי. די. בי פיתוח, וכן ההבנות הראשוניות שהושגו בין ששת הבנקים המממנים של החברה, מצביעים גם כן על סבירות גבוהה מאוד לאירוע כשל פירעון על פי הגדרתנו, בין אם כתוצאה מהסדר חוב באג"ח ובין אם בעקבות פריסה מחדש של החוב הבנקאי, שתחת הנסיבות הקיימות, יהיה שווה ערך לאירוע כשל פירעון (distress restructuring) על פי המתודולוגיה שלנו.

לאור נתונים אלה הודיעו האנליסטים: "אנו מורידים את הדירוג של חברת ההחזקות התפעולית, אי. די. בי חברה לפתוח ל-ilCC מדירוג ilB. תחזית הדירוג השלילית משקפת את הצפי שלנו לאירוע כשל פירעון בטווח הקצר, על פי הגדרתנו, בין אם כתוצאה מעצירת תשלומי חוב ובין אם כתוצאה מהסדר באגרות החוב או פריסה מחדש 'תחת לחץ' של החוב הבנקאי".

למרות המכות המונחתות ללא הרף על הקבוצה השולטת בקבוצת אי.די.בי, בראשותו של נוחי דנקנר, עדיין מקווים בקבוצת השליטה, כי קיימת אפשרות שבית המשפט המחוזי בתל אביב יקבל את הטענה, שהקבוצה כשירת פירעון. החלטה שתשנה את התמונה, תאפשר המשך שליטתה בקבוצה ותפתח פתח לאפשרות להגיע להסדר עם בעלי החוב – מחזיקי האג"חים והבנקים.

מסיבת עיתונאים עם אדוארדו אלשטיין

אמש קיים אדוארדו אלשטיין מסיבת עיתונאים במשרדי חברת אי.די.בי. המשקיע הארגנטיני, שהגיע במיוחד לארץ לקראת הדיון בבית המשפט על עתידה של אי.די.בי אמר, כי "אי.די.בי חברה חזקה. אנו רוצים להשקיע בחברה בישראל הרבה כסף. ברור שזה תלוי בבית המשפט ובנושים. אנחנו יודעים שזה שבוע מפתח ואנחנו רוצים לשדר שאנחנו רוצים להתקדם. אמרתי לנוחי הכי גרוע זה למכור נכסים במשבר במחיר נמוך. אנחנו עושים את זה כי זו השקעה אמיתית ואלו החברות הכי טובות שיש בישראל".

לדבריו לקבוצה ישנם נכסים טובים. ושעבורו מדובר בביזנס שאפשר להרוויח בו באמצעות שינוי פיננסי מתאים. "אני מאמין שנוחי עשה הרבה דברים טובים ושהוא איש מעולה שנמצא במצב לחוץ ואני מאמין שאם נעבוד יחד נעשה דברים טובים. אמרתי שאעזור לו אבל הוא יצטרך לסבול אותי. אנחנו מוכנים לקפוץ למים ולעשות עסקה בהקדם", הוא הדגיש.

אלשטיין ציין, כי הוא לא משקיע לבד באי.די.בי ושישנם משקיעים נוספים, שאותם יחשוף בהמשך. לדבריו, ההצעה שהוגשה מטעם קבוצת אי.די.בי למחזיקי האג"ח טובה להם ולאי.די.בי. "הסדר חוב הוא מתכון טוב, כי אנו מאמינים בהשקעות בחברות במשבר עם מינוף, ולאחר מכן פועלים להוריד את המינוף".

לגבי הבנקים אמר אלשטיין, כי הוא מקווה שהבנקים יתמכו בקבוצה.

ההצבעה בעניין הסדר הנציגויות

אתמול קיימו מחזיקי האג"חים הצבעה בעניין ההסדר בין נציגות מחזיקי האג"חים של אי.די.בי אחזקות לבין נציגות מחזיקי האג"חים של אי.די.בי פיתוח, שמשמעותה השתלטות על כל קבוצת אי.די.בי. ההצעה התקבלה ברוב של 70%, אם כי אין לה כל משמעות היות והיא הוגדרה מראש כהצהרתית בלבד.
לאחר ההצבעה הגיש אתמול הנאמן לסדרת האג"ח הגדולה ביותר של אידיבי אחזקות, סדרה ד', לבית המשפט המחוזי בתל אביב הודעה כדלקמן: "לפי בדיקת הנאמן לסדרה ד', אילו היו מופעלים מבחני נטרול דומים לאלה שהופעלו במקרים אחרים דומים במהותם, התמיכה בהצעה הייתה בשיעור של כ-23.4%, אך כאמור מאחר ואין מדובר בהצבעה מחייבת לא הופעלו מבחני נטרול".

שלמה בוחבוט בכנס התמיכה של ראשי הרשויות בבית סוקולוב (צילום: דן בר דוב)
לא נוטשים. שלמה בוחבוט בכנס התמיכה של ראשי הרשויות בבית סוקולוב (צילום: דן בר דוב)
מוחים על התמיכה בדנקנר (צילם: דן בר דוב)
מוחים על התמיכה בדנקנר (צילם: דן בר דוב)

ומקבוצת אי.די.בי נמסר בתגובה: "ההודעה שמסרו היום נאמני האג"ח לבית המשפט המחוזי חושפת לאור השמש את האמת לגבי הסכם הנציגויות שנחתם במחשכים: רק כ-23% ממחזיקי אגרות החוב של אידיבי אחזקות, שהצבעתם חוקית, תמכו בהסכם הנציגויות. כ-76% התנגדו לו. זו התוצאה כאשר מכנסים אסיפה בחטא, מנהלים הצבעה בחטא ומפרסמים שכביכול 70% מהמחזיקים הצביעו בעד".

ראשי הרשויות

אתמול לקראת הצהריים התקיים אירוע התמיכה של ראשי הרשויות מהפריפריה בנוחי דנקנר ובתאגיד אי.די.בי, בבית סוקולוב בתל אביב. בעוד הם מדברים דברי תמיכה בפנים, הפגינו מחוץ לבניין כמה עשרות פעילים חברתיים שהגיעו למקום. הפעילים קראו בגנות מהלך התמיכה של ראשי הרשויות והתגודדו סביב המוזמנים בעת שאלו חלפו על פניהם בכניסתם לאירוע וביציאתם.

1 Comment

  1. זמבלה ציבל
    6 ביוני 2013 @ 6:56

    ה"אנליסטים" מ"חברת דירוג האשראי" "חוזים" את מה שכבר קרה!
    הצרה היא שכל הנתונים שהם מציינים (חדלות פירעון, קשיים מאזניים ותזרימיים, הערת עסק חי) קיימים שבוע לפחות ורק עכשיו ה"אנליסטים" התעוררו להקפיץ מטה את הדירוג מ- b ל- cc.וגרוע מכך קשיי פירעון האג"ח קיימים כבר מספר חודשים!!! כלומר ה"אנליסטים" התעוררו "קצת" מאוחר.
    אני חוזה קשיים חמורים ביכולת של ה"אנליסטים" של חברת דרוג האשראי מעלות S & P לדייק בתחזיותיהם לגבי העתיד הפינאנסי של החברות המדורגות בטווח הקצר והארוך במהלך שנת הכספים הנוכחית וזו הבאה אחריה. עקב הקשיים הללו אני מעריך שיחול צמצום משמעותי באמון המשקיעים בתחזיות חברת הדרוג הנזכרת ובנכונותם לשלם עבור הממבו ג'מבו שמייצרת חברת דירוג האשראי, ובעקבות אלו צפויים קשיים מאזניים ותזרימיים בחברת דירוג האשראי, צמצומים, פיטורי עובדים, ואף חשש לא קל להכללת הערת עסק חי לחברת דירוג האשראי האמורה.
    כל האמור לעיל הוא הערכה המבוססת על תצפיותיו וניתוחיו של כותב שורות אלו ואינה מהווה המלצה להשקיע או להימנע מלהשקיע בעסק הנידון ו\או בכל עסק אחר ו\או המלצה כלשהי לביצוע ו\או להימנעות ו\או לחדילה מביצוע כל פעולה שהיא או שלא 😉 ט.ל.ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן