Skip to content

"מרוששות": הקומדיה הכי מצחיקה על המסך

הייחוד של סדרת הטלוויזיה "מרוששות" (הוט), שכתב היוצר של "סקס והעיר הגדולה", טמון בהיעדר כל צנזורה על הבדיחות, שגורמות לצופה להסמיק ולהתגלגל מצחוק בו זמנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשקט בשקט, בלי שבגלל הרגשנו, הגיעה העונה השנייה של "מרוששות" אל ארצנו הקטנטונת, והתמקמה ברצועת שידור יומית בערוץ Comedy Central ב-HOT. בלי רעש ובלי באזז, כאילו היתה שידור חוזר של "חברים".

לא ברור למה הסדרה לא מקבלת את כבודה הראוי פה בישראל, אבל בארצות-הברית זיהו אותה מזמן כקומדיה מצליחה ובולטת בתעשיית הבידור. העונה השנייה הסתיימה שם בחודש שעבר, והשלישית תעלה בספטמבר. למרות שבאמצע הדרך היתה התלבטות בקרב בכירי CBS האם לחדש לעונה נוספת, היה ברור לכולם מה תהיה ההחלטה הסופית. "מרוששות" היא קומדיה מסוג אחר, פוסט המשבר הכלכלי של 2008, ופוסט עידן הצנזורה הטלוויזיונית.

קשה להתפרנס, קשה למצוא אהבה, קשה להצליח בחיים. "מרוששות"

"מרוששות" מספרת על שתי חברות טובות שעובדות כמלצריות בדיינר קטן בברוקלין ומנסות לסגור את החודש. מקס (קאר דנינגס) היא מלצרית מנוסה, כזו שגדלה ללא אב ועם אם מסוממת/שיכורה, והיא נולדה וחיה מחוץ למנהטן, בלי כסף ועם ציניות, ומלווה בפה גדול מאד. קרוליין (בת' בהרס) היא ילדה עשירה ומפונקת, בת ל"משפחת מלוכה" ממנהטן, שאביה נתפס ונכלא לאור מעילה סטייל ברני מיידוף, שהוריד אנשים רבים מנכסיהם, וסימן את משפחת "צ'אנינג" כאויביי ממלכת העשירים של ניו יורק.

נסיבות החיים החדשות של קרוליין, מפגישות אותה עם מקס, והן הופכות לחברות טובות. ההשכלה של קרוליין בניהול עסקים וכשרון האפייה של מקס, מביאים את השתיים לנסות ולהקים עסק לקאפקייקס, ובכך להגשים חלום ולצאת ממציאות "מהיד אל הפה".

על הנייר זה יכול להשמע כמו דרמה/קומית בנאלית, אבל הייחוד של "מרוששות" טמון בהיעדר כל צנזורה על הבדיחות, שגורמות לצופה להסמיק ולהתגלגל מצחוק בו זמנית. יש פה שילוב מבריק של הפה הגדול והציני של מקס עם הקומדיה הפיזית הקורעת של קרוליין, כשברקע- דמויות משנה משעשעות: בעל המסעדה – סיני קטן וחנון, השכנה הפולנייה והוולגארית, הטבח חובב הפורנו, אנשים הזויים מהעבר של קרוליין ועוד ועוד.

יוצר הסדרה הוא מייקל פטריק קינג, שיצר לפני עשור כמעט את "סקס והעיר הגדולה". קינג כנראה הבין שהמציאות מחייבת שינוי פאזה, ויצר סדרה רחוקה מהזוהר של מנהטן, וקרובה אל המציאות של היום: קשה להתפרנס, קשה למצוא אהבה, וקשה להצליח בחיים, גם אם יש כשרון גדול ורצון גדול.

בעולם האמיתי אנחנו לא הולכים בהילוך איטי ברחובות ניו יורק, נעולי ג'ימי צ'ו באלף דולר. בעולם האמיתי אנחנו ישנים ברכבת התחתית, מחליפים חיתולים לתאומים בשם בראד ואנג'לינה של אמא מפונקת ועשירה מאד, משתמשים בליפסטיק שמצאנו על המדרכה (טוב, זה כנראה שלא), ומתקשים לסגור את החודש.

"מרוששות" היא קומדיה שרוטה, צינית, משוגעת וחסרת מעצורים. כל פרק מפתיע מחדש בשנינות שלו וביכולת להצחיק עד כאב בטן. היא מוכיחה שגם במציאות הלא קלה של ימינו יש הרבה על מה ועל מי לצחוק, ואם אפשר, אז למה לא ללכת עד הסוף?  אז נכון, היא לא יצירת מופת טלוויזיונית, ולא מועמדת לפרסים, אבל היא עושה את העבודה מעל ומעבר למצופה מקומדיית מצבים. "מרוששות" היא הקומדיה הכי מצחיקה על המסך כיום, ואל תגידו "לא ידעתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן