Skip to content

שתי פצצות מרגמה התפוצצו ברמת הגולן

הפצצות התפוצצו בצפון הרמה באזור שבין מג'דל שמס לכפר הסורי הסמוך לגבול. צה"ל בודק האם הנפילות היו בשטח ישראל או בצד הסורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הגדר המחודשת בגבול סוריה (צילום ארכיון: דו"צ)
הגדר המחודשת בגבול סוריה (צילום ארכיון: דו"צ)

שתי פצצות מרמה נפלו היום (רביעי), סמוך לשעה 16:00 אחרי הצהריים, והתפוצצו בשטח פתוח באזור גבול הצפון. הפצצות נפלו ככל הנראה מדרום למג'דל שאמס בצפון רמת הגולן, לא רחוק מהכפר הסורי ג'ובתה שמעבר לגבול. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מוכר וכי צה"ל בודק כעת באם הנפילות היו בשטח ישראל או בצד הסורי.

גורם צבאי מסר כי ככל הנראה מדובר בירי תועה וכי צה"ל לא הגיב לירי זה. מעבר למצב הרגיש המתפתח בשנה החולפת לאורך גבול הצפון, הערנות והמתיחות בישראל נובעות גם עקב דבריו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בראיון שהעניק השבוע ל"אל מנאר", רשת הטלוויזיה של החיזבאללה, שבו אמר כי "העם לוחץ עלי לפתוח בהתנגדות ברמה מול האויב. זכותו של העם לקיים התנגדות מול האויב היושב על אדמה סורית כבושה". אסד הזהיר כי בסוריה לא יישארו אדישים לתקיפות הישראליות בשטח סוריה, שנועדו למנוע העברת אמצעי לחימה מסוריה לידי כוחות חיזבאללה בלבנון. "כגודל התקיפה תהיה גודל התגובה", הבהיר הנשיא הסורי.

מנגד הבהיר הרמטכ"ל בני גנץ כי אסד ישלם מחיר כבד אם ידרדר את רמת הגולן למלחמה.

לפני כשבועיים, לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, הודה הצבא הסורי כי ירה במכוון לעבר ג'יפ צה"לי. לטענת הסורים הרכב הותקף כשחצה את הגבול. בצה"ל הודיעו כי לרכב נגרם נזק קל והאש אכן לא היתה מקרית. צה"ל הגיב בירי טיל "תמוז" שהשמיד את העמדה הסורית. גם ביומיים שקדמו לכך נורתה אש לעבר ישראל מהעמדה שהושמדה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן