Skip to content

המשטרה: נעצרו שלושה חשודים ברצח בבר-נוער בת"א

המשטרה התירה הערב לפרסם כי היום נעצרו שלושה חשודים במעורבות ברצח במועדון הקהילה הגאה ב-2009. השלושה יובאו מחר לפני שופט להארכת מעצרם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת תל אביב עצרה היום (רביעי) שלושה חשודים במעורבות בפרשת הרצח בבר-נוער בתל אביב בשנת 2009. השלושה יובאו מחר להארכת מעצר בבית המשפט בעיר. עוד נודע כי שלושת החשודים הם יהודים ולכן נפסל המניע של רצח על רקע לאומני. שלושת החשודים הם בגילאי 40-20 וככל הנראה תושבי פרדס כץ. בעקבות ההתפתחויות, מפקד ימ"ר תל אביב ניצב משנה גדי אשד שנמצא בחו"ל עושה את דרכו לישראל.

בית אגודת הלהט"ב ברחוב נחמני בתל אביב, בו אירע הפיגוע (צילום: טל מור-יאיר, ויקימדיה)
בית אגודת הלהט"ב ברחוב נחמני בתל אביב, בו אירע הרצח (צילום: טל מור-יאיר, ויקימדיה)

משפחות הקורבנות בפרשה המזעזעת, ניר כץ (26) וליז טורבישי (16), עודכנו בהתפתחות החקירה. במשטרה שוורת אופטימיות זהירה לפיה פוענח מקרה הרצח. אחד משלושת החשודים הוא ככל הנראה היורה עצמו.

הרצח הנורא אירע במוצאי שבת, ה-1 באוגוסט 2009, בלב מועדון הקהילה הגאה בתל אביב. מאז הרצח השקיעה המשטרה מאמצים רבים בפענוחו. הרוצח הגיע בשעות הערב למועדון הבר-נוער כשהיה מלא באנשים. הוא פתח באש ממנה נהרגו ניר וליז ונמלט מהמקום. כתוצאה מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו משותקים. במשך זמן רב לא היה למשטרה שום קצה חוט לפענוח הרצח.

בשנה שעברה נחנך במקום "מרכז ניר", הפועל למיפוי ומעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה. על יתר פרטי החקירה הוטל בשלב זה צו איסור פרסום.

אתמול (שלישי) איים אדם חרדי בגרזן על קבוצת נשים ליד מועדון ברחוב לילינבלום בתל אביב במהלך אירוע של הקהילה ההומו-לסבית. הנשים המבוהלות הזמינו את המשטרה. על פי החשד, חרדי תושב בני ברק, בן 46, איים עליהן בגרזן וקרא לעברן קריאות בגנות הקהילה הגאה. החשוד עזב את המקום ונעצר מאוחר יותר על ידי המשטרה. בחקירתו אמר כי רצה "לשנות את פניה של תל אביב". המותקפות סיפרו כי התוקף ניסה להזמין בטלפון את חבריו וכי כל האירוע הזכיר להם את הרצח בבר-נוער.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן