Skip to content

ג'יל קלי תובעת את ה-FBI על שחדר לפרטיותה

סוכני לשכת החקירות הפדרלית עקבו אחר אימיילים אישיים של קלי במסגרת החקירה שנוהלה נגד הגנרל דייוויד פטראוס ושהביאה לפרישתו. קלי טוענת כי הדלפות מכוונות ומגמתיות מה-FBI ומהפנטגון תיארו אותה כרודפת ממון ושררה והפכו אותה ללעג ולקלס בציבור האמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברודוול ופטראוס. קלי מאשימה שהביוגרפית-מאהבת שיגרה אליה את המיילים המאיימים (צילום: ויקימדיה)
ברודוול ופטראוס. קלי מאשימה שהביוגרפית-מאהבת שיגרה אליה את המיילים המאיימים (צילום: ויקימדיה)

ג'יל קלי, אשת החברה שהייתה הגורם הישיר לפתיחת החקירה שחשפה את הרומן מחוץ לנישואין שניהל ראש סוכנות הבין המרכזית (CIA) הגנרל דייוויד פטראוס, ושאילצה אותו לסיים את תפקידו, תובעת כעת את לשכת החקירות הפדרלית (FBI) על הפרת פרטיותה וכן על הפיכתה למושא ללגע בעיני האומה האמריקנית כולה.

קיילי קובעת בכתב התביעה כי בכירים במימשל האמריקני חדרו ללא אישור אל האימיילים הפרטיים שלה, לאחר שדיווחה כי קיבלה איומים אנונימיים החל מיוני 2012. היא מאשימה גם כי בכירים אלה פעלו בניגוד לחוק כשחשפו את שמה בפני כלי התקשורת לאחר שפרשת פטראוס פורסמה אף היא.

ה-FBI והפנטגון "בזדון וברשעות דחפו את קלי אל לוע הביקורת הציבורית בנוגע לאחת משערוריות המין המתוקשרות ביותר, שזעזעה את מימשל ארצות הברית", נאמר בכתב התביעה, שהוגש ביום שני בבית המשפט המחוזי בוושינגטון. בתביעה דורשים קלי ובעלה סקוט מה-FBI להתנצל בפניהם ולפצותם בסכום כסף שלא צויין.

דובר ה-FBI הודיע כי הארגון אינו יכול להגיב על עניין משפטי תלוי ועומד.

לא אשם. גנרל ג'ון אלן (ויקימדיה)

בכתב התביעה מציינת קלי את את האימיילים המאיימים שיגרה אליה פולה ברודוול, הביוגרפית של פטראוס שבאותה תקופה גם הייתה המאהבת שלו. לדבריה, ברודוול ראתה את קלי כמי שמתחרה נגדה על תשומת ליבו וחיבתו של הגנרל המעוטר. לדבריה, מעולם לא עסקה בניאוף וכל יחסיה עם פטראוס היו במסגרת של אירועים חברתיים שאותם ארגנה בעיר טמפה שבפלורידה, בתקופה בה שירת פטראוס כמפקד פיקוד המרכז (סנטקום) של הצבא האמריקני. מפקדתו של פטראוס שכנה אז בבסיס חיל האוויר מקדיל הסמוך לטמפה.

שערורייה זו, שחשפה את הרומן של פטראוס עם ברודוול, לא פסחה גם על הגנרל ג'ון אלן, שקיבל את המייל המאיים הראשון והעביר אותו אל קלי, שאותה הכיר משירותו שלו כמפקד סנטקום. מאחר ואלן נחשד בראשית הפרשה כמי שהיה מעורב בה באופן עמוק יותר, הביא הדבר לעיכוב מינויו כמפקד כוחות ברית נאט"ו. החקירה אמנם ניקתה את אלן מכל חשד, אבל מייד לאחר סיומה הוא הודיע על פרישתו.

קלי מאשימה כי החוקרים הפדרליים הפכו אותה שלא בצדק למוקד חקירתם, חתרו תחת זכויותיה וההגנות המגיעות לה והצמידו לה מעקב אינטרנטי באופן שפגע בפרטיותה. "במקום זאת קבלנו פרסום פוגע ומזיק ביותר שמקורו בהדלפות מכוונות מפקידי ממשל בדרגה גבוהה, שהיו שקר ולשון הרע", נאמר בהצהרתה. היא מוסיפה וקובעת כי כאשר התרחבה החקירה, העדיפו סוכני ה-FBI לנסות ולבנות עליה את הקריירה המקצועית שלהם ולהתעלם מזכויותיה של קלי עצמה. עורכי דינה של קלי ציינו גם כי המפקח הכללי של הפנטגון חוקר בימים אלה האם לפקידים בכירים בפנטגון ניתנה גישה לתיק החקירה של קלי, בלא שהייתה להם סמכות לעשות זאת.

השערורייה התמקדה בזמנו בחוגי החברה הגבוהה בטמפה, שהיו מורכבים מבכירים בצבא ארה"ב, נציגים זרים שמילאו שליחויות מטעם מדינותיהם בסנטקום ואזרחים אמריקניים אמידים כמו קלי, שבעלה עשה לעצמו שם כמנתח נודע  שמתמחה בהסרת גידולים סרטניים. בני הזוג קלי אירחו לא מעט מסיבות שבהם נכחו אנשי צבא בכירים אוח"מים נוספים בביתם המפואר שבאחת משכונות היוקרה של העיר.

קלי, אם לשלושה, תוארה בכלי התקשורת האמריקניים כמי שביקשה לצבור הון והשפעה בהתבסס על הופעתו הנאה ועל קשריה בחלונות הגבוהים. היא הצליחה להשיג אישור מיוחד המקנה לה גישה לבסיס חיל האוויר מקדיל ואף מונתה כקונסולית כבוד של ארה"ב בדרום קוריאה – מינוי שבוטל זמן קצר לאחר פרוץ השערורייה. "היוקרה, הקשרים והמוניטין שנלוו לתפקיד זה יכלו להפוך בקלות, ובאופן אתי, למיליוני דולרים בתשלומי עמלות במהלך חייה של גב' קלי, נאמר בכתב התביעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן