Skip to content

ביל גייטס משקיע ברשת החברתית "ריסרץ' גייט"

מייסד חברת התוכנה המפורסמת בעולם החליט להשקיע סכום של עשרות מיליוני דולרים ברשת החברתית • זו אינה הפעם הראשונה שגייטס משקיע ברשת חברתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשת החברתית, "ריסרץ' גייט" (Research Gate), הידועה בשם "הפייסבוק של המדענים", הודיעה כי מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, קרן הון סיכון בשם טניה קפיטל וקבוצת משקיעים נוספים, ישקיעו באתר. עלות ההשקעה ברשת החברתית היא 35 מיליון דולר, ומטרת ההשקעה היא לקדם חדשנות והתקדמות מדעית. 

עמוד מייסד הרשת, לאג'ד מאדיש (מקור: ריסרץ' גייט)
עמוד מייסד הרשת, לאג'ד מאדיש (מקור: ריסרץ' גייט)

בהתייחס להחלטה להשקיע באתר, אמר מייסד החברה לאג'ד מאדיש, כי: “המטרה שלנו היא לשחרר את המידע ממגדל השן, להפוך אותו לדיגיטלי ונגיש כדי ליצור התקדמות בתחום. עם ביל גייטס וקרן הון סיכון טניה קפיטל, אנו נרגשים להוסיף לקבוצת המשקיעים שלנו גורמים, שהמטרה שלהם היא זהה לשלנו, ואשר מבינים כי מה שאנחנו עושים הוא לא רק בשביל המדע, אלא בשביל החברה".

עוד צוין, כי מטרת ההשקעה היא לטובת התקדמות נוספת בחדשנות במדע ובכמה תחומים כמו, שיתוף מאמרים ושיתוף תכנים מדעיים, כגון מידע סטטיסטי ומידע על ניסויים שנכשלו.

קרן ההשקעות של ביל ומלינדה גייטס, העוסקת בין היתר בתרומות, ביצעה בעבר השקעה ברשת חברתית אחרת: פייסבוק. בפברואר שנת 2011, דווח כי ביל ומלינדה גייטס השקיעו כ-2 מיליון דולר בחברת איניגרל עבור אפליקציות חינוכיות, מתוך כספים שהושקעו מקרן השקעות פרטית שבבעלות בני הזוג. מעבר לכך, עוסקים הזג גייטס בתרומות לטובת מציאת פתרונות למחלות חשוכות מרפא והשקעה בחינוך ובתשתיות.

ריסרץ' גייט נוסדה בשנת 2008 על ידי לג'אד מאדיש, ובסיסה בברלין שבגרמניה. הרשת הוקמה על ידי מדענים בשביל מדענים, כפי שהאתר מציין. האתר מתפקד כמעין רשת חברתית למדענים, שבה הם יכולים לשתף בינם ובין עצמם, מאמרים ושיתופי פעולה בתחומי עניין שונים, כמו גם להפרות זה את זה במידע והעלאת שאלות בפורומים שונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן