Skip to content

המשטרה: "החשוד ברצח בבר נוער הפליל עצמו בחקירה"

הוארך מעצרם של החשודים ברצח והם מכחישים את המיוחס להם. עורכי דינם צופים כי ישוחררו בקרוב. חשוד רביעי, שנעצר הלילה, הוא בכיר בקהילה הגאה החשוד כי היה לו מידע שיכול היה לסייע בידי המשטרה. מעצרו הוארך בארבעה ימים. מפכ"ל המשטרה: "תיקי רצח לא ייסגרו לעולם, אלא בתפיסת הרוצח והעמדתו לדין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושת החשודים המעורבים ברצח הכפול בבר נוער ב-2009 בת"א הובאו היום (חמישי) בצהריים להארכת מעצר לפני שופט בית משפט השלום בתל אביב. מעצרם הוארך ב-11 יום. לפי החשד מעריכה המשטרה כי אחד מהם הוא זה שירה למוות במדריך ניר כץ ובנערה ליז טרובישי ופצע 11 נוספים. בעוד השניים האחרים חשודים כי סייעו לו. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם ב-15 יום. העצורים, מכחישים בשלב זה כל מעורבות לרצח ואינם משתפים פעולה עם המשטרה. צו איסור הפרסום על שמות החשודים נשאר בעינו.

נרות זיכרון בעצרת בכיכר רבין שבוע לאחר פיגוע הירי בבר-נוער (צילום: טל מור יאיר, ויקימדיה)
נרות זיכרון בעצרת בכיכר רבין שבוע לאחר פיגוע הירי בבר-נוער (צילום: טל מור יאיר, ויקימדיה)

הלילה נעצר גם חשוד רביעי, בכיר בקהילה הגאה, החשוד כי היה בידיו מידע העלול לסייע לחקירה, אותו לא העביר לידיעת המשטרה. בימ"ר תל אביב מעריכים כי מצוי בידיו מידע דרמטי הקשור לפרשה וכי ככל הנראה הוא קשור לעבירה אחרת שבוצעה בעבר הרחוק. עם זאת, מציינים במשטרה, אין לו קשר למעשים עצמם. מרגע המעצר מתחזקת יותר ויותר ההערכה בקרב החוקרים כי הרצח עצמו בוצע על רקע של נקמה אישית. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הבכיר בשבעה ימים ומעצרו הוארך בארבעה ימים.

על פי בקשת המעצר, חשודים השלושה ברצח, בניסיון רצח, בקשירת קשר לפשע ובמגוון עבירות אחרות, בהן נשיאה והחזקה של אמצעי לחימה, בהתפרצויות, בהצתות וגם בעבירות סמים. פרקליטיהם של החשודים מעריכים כי אין בידי החוקרים חומר שיבסס את החשדות כלפי מרשיהם וכי אלו ישוחררו בקרוב.

במהלך הדיון בו הוארך מעצרם של שלושת החשודים, חשף נציג המשטרה כי אחד החשודים הפליל את עצמו במהלך החקירה. במשטרה מעריכים כי החשוד הזה הוא זה שירה במועדון הבר נוער. פרקליטתו של החשוד המרכזי, שאליו מיוחס הירי, עורכת הדין אורית חיון, אמרה לפני תחילת הדיון כי מרשה מופתע מהמעצר ומכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו. בתשובה לשאלתה ענה חוקר המשטרה כי בעת שמרשה נחקר, הוא השתולל, קילל, בעט בשולחן והעיף את מסך המחשב.

"הוא היה קטין בעת האירוע, ואין לו שמץ של מושג למה הוא נמצא כאן היום", אמרה הפרקליטה. מהדיון עולה כי החשוד המרכזי ערק מצה"ל למשך ארבעה חודשים לאחר יום הרצח.

עורך הדין רן אלון, פרקליטו של החשוד הרביעי שנעצר היום, ידוע בקהילה הגאה, התייחס לפרשה מחוץ לאולם בית המשפט. "גם לגרסת המשטרה וגם לגרסתו, הוא לא קשור לרצח בכל צורה שהיא – לא לפני ולא אחרי", אמר.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס הבוקר למה שנראה כפענוח של אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר לפענוח בשנים האחרונות, וחלק שבחים לשוטרים שהיו מעורבים בחקירה. "תיקי רצח לא ייסגרו לעולם, אלא בתפיסת הרוצח והעמדתו לדין" – כך אמר הבוקר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, בהתייחסו למעצר החשודים במעורבות ברצח בברנוער בשנת 2009.

המפכ"ל, שאמר את הדברים בטקס סיום קורס קציני מג"ב, פנה אל הקצינים החדשים וציין: "כקצינים במשטרת ישראל עליכם להנחיל לפקודיכם את הערכים עליהם מושתת המשטרה – אמינות, מסירות, נחישות ודבקות במשימה. ערכים אלו באו לידי ביטוי בעצמה רבה אתמול, כשלאחר פעילות מקצועית ובלתי פוסקת, שנמשכה ארבע שנים, נעצרו ע"י היחידה המרכזית של מחוז ת"א חשודים במעורבות ברצח. תיקי רצח, בהנחייתי, לא ייסגרו לעולם – אלא בתפיסת הרוצח והעמדתו לדין. עדיין עבודה רבה לפנינו. נעשה אותה כפי שעשינו עד כה – בצניעות ובמקצועיות".

"אני מברך את ימ"ר תל אביב, את מפקד המחוז היוצא ואת מפקד המחוז הנכנס על ההישג. מעצרים אלו מצטרפים לכ-200 מעצרים שבוצעו בשבועיים האחרונים, במסגרת הלחימה הבלתי מתפשרת בפשיעה והגדלת סיכויי העבריין להיתפס", אמר המפכ"ל.

"החקירה עצמה בקשר לאירוע כולו מתנהלת זה ארבע שנים וזכתה להיות החקירה היקרה ביותר בתולדות משטרת ישראל", אמרה עו"ד חיון במהלך הדיון בהארכת המעצר. ואכן בתשובות לשאלותיה התברר, כי המשטרה צותתה לשיחות והשקיעה מאמץ ניכר בפענוח הפרשה כולה. נציג המשטרה השיב בבית המשפט כי הפשע עצמו לא בוצע על רקע שנאה. 

הרצח במועדון הבר-נוער אירע בתחילת חודש אוגוסט 2009. בשעות הערב של מוצאי השבת, בעת שהמועדון ברחוב נחמני בתל אביב היה מלא בבני נוער, נכנס רעול פנים למרכז הלהט"ב (הומוסקסואלים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים) והחל לירות לכל עבר. כתוצאה מכך נורו למוות המדריך והנערה ו-11 אחרים נפצעו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן