Skip to content

צפ' קוריאה מציעה מו"מ עם דרומה על נרמול היחסים הכלכליים

יותר מחמישים אלף פועלים, רובם מהצפון, אבדו את מקומות עבודתם לאחרונה מפאת סגירתו של פארק תעשייתי משותף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גישושי רגיעה בקוריאה
גישושי רגיעה בקוריאה

דרום קוריאה מקדמת בברכה את הצעתה של צפון קוריאה לפתוח במו"מ על נרמול היחסים הכלכליים והיא תודיע בקרוב על מקום השיחות ועל סדר יומן.

צפון קוריאה, שלא מכבר איימה לפתוח במלחמה גרעינית נגד כל העולם כמעט, מבקשת לפתוח שוב את אזור התעשייה קאסונג, הסמוך לגבול שבין המדינות והיה הסמל האחרון לשיתוף פעולה בין המדינות.

סוכנות הידיעות הממשלתית של צפון קוריאה, KCNA, הודיעה גם היום, כי הממשלה תפעיל מחדש את ערוצי התקשורת עם הדרום אחרי שזה ייעתר להצעתה.

משרד האיחוד של ממשלת דרום קוריאה פרסם הודעה שבה נאמר כי הממשלה מתייחסת בחיוב להצעת הצפון ומקווה לבנות יחסי אמון בין המדינות. "ועדת איחוד קוריאה בדרכי שלום", המטפלת ביחסי צפון קוריאה עם דרומה, הציעה גם לחדש את התיירות לאתר נופש הררי ואת הליכי איחוד המשפחות וכן לציין חגיגית את הפסגה שנערכה בין מנהיגי המדינות בשנת 2000. "אנו מציעים לקיים שיחות בין רשויות הצפון לדרום לשם נרמול הפעלת אזור התעשייה קאסונג וחידוש התיירות להר קומגאנג, לרגל יום השנה של הצהרת ה-15 ביוני המשותפת", נכתב בהצעה.

הצהרת יוני מתייחסת לתוצאות ועידת פסגה שהתקיימה בשנת 2000 בין נשיא דרום קוריאה דאז, קים דה-יונג, ומנהיג הצפון דאז קים ג'ונג-איל, שמת בשנת 2011. כרגיל, קשה לדעת מה מניע את מדיניות פיונגיאנג, אבל אחת ההשערות נוגעת לחמישים אלף מקומות העבודה שאבדו לצפון במהלך המתיחות בחודש מרץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן