Skip to content

מכה דיפלומטית: על ישראל להפסיק בנייה ולשחרר עצירים

כך החליטה אמש הוועדה המדינית של מועצת אירופה. נציגי ישראל בדיון שנערך בפריז, חברי הכנסת ד"ר נחמן שי (העבודה) וד"ר רונן הופמן (יש עתיד), הצליחו לרכך מעט את ההחלטות הקשות ובין השאר ביטלו את הכוונה לצרף את החמאס למו"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד מכה דיפלומטית לישראל: הוועדה המדינית של מועצת אירופה קיבלה אמש החלטה הקוראת לישראל להפסיק בנייה בהתנחלויות חדשות וקיימות, לחדול מהריסת בתים, מפינוי ומהפקעה של אדמות ביהודה ושומרון, לחדול ממעצרים מינהליים והעברת עצירים לישראל ולשחרר מהכלא עצירים שהם חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית. ההחלטה תובא לאישור שרי מועצת אירופה בסוף החודש.

חברי הוועדה ציינו במורת רוח כי בניגוד למפגשים עם מנהיגי ירדן והרשות הפלסטינית שערכו לקראת הצעת ההחלטה, נמנע מהם להיפגש עם הנשיא ועם ראש ממשלת ישראל.

שינויים בהחלטה הוכנסו ברגע האחרון. ח"כ נחמן שי (צילום: דן בר דוב)
שינויים בהחלטה הוכנסו ברגע האחרון. ח"כ נחמן שי (צילום: דן בר דוב)

נציגי ישראל בדיון, שנערך בפריז, חברי הכנסת ד"ר נחמן שי (העבודה) וד"ר רונן הופמן (יש עתיד) הביעו אכזבה מן ההחלטה, וטענו כי היא מתעלמת מהשינויים שחלו לאחרונה במזרח התיכון ומהסכנות החדשות הנשקפות לישראל בעקבותיהם.

ברגע האחרון הוכנסו, לבקשתם של חברי הכנסת ונציגי משרד החוץ הישראלי, שינויים בהחלטה הקשה: החמאס לא יוכל להשתתף במשא ומתן אלא אם יקבל את תנאי ה"קוורטט" לענייני המזרח התיכון, הביטוי "חומת הפרדה" שונה ל"מכשול הפרדה",  וכן בוטלה הקריאה להעניק זכויות קולקטיביות לערביי ישראל, כלומר לא רק זכויות אישיות אלא הכרה בערביי ישראל כמיעוט לאומי.

ח"כ שי אמר בדיון: ״חבריי ואני  לוחצים על ממשלת ישראל להצטרף למשא ומתן מידי, אך אנו מצפים כי גם אתם, מועצת אירופה וחברי הפרלמנט שלה, תצטרפו למאמץ הכולל ותלחצו על הרשות הפלסטינית לשמוט כל תנאי מוקדם למשא ומתן".

 ח"כ הופמן: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו הגורם העיקרי לאי היציבות באזור. ראוי שהוועדה תעסוק גם במלחמת האזרחים בסוריה, בטבח האוכלוסיה האזרחית, במעורבות החיזבאללה וכן בעליית האיסלאם והתחזקות הטרור״.

1 Comment

  1. יפה
    6 ביוני 2013 @ 18:19

    לא הבנתי מה הבעייה עם ההחלטות. היינו צריכים לקבלן מזמן בעצמנו לטובתנו ובלי קשר למשא ומתן. האם נחמן שי מהאופוזיציה ייצג את הממשלה? את מפלגת העבודה או את עצמו? על מה הוא מלין בדיוק?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן