Skip to content

פניה לבג"ץ: לדרוש התערבות היועץ המשפטי לממשלה בערוץ 1

השופטת עדנה ארבל חייבה היום את המדינה להשיב תוך 21 יום לעתירה שהוגשה לבג"ץ ובה שורת טענות חמורות נגד משה נסטלבאום שאמר, בין היתר, כי יפתח לעובד מטריה בתחת. העתירה תובעת להשעותו מתפקידיו הניהוליים, עד לסיום הבירור המשמעתי בעניינו: אגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים מפרטות היום בכתב העתירה המתפרש על פני שבעים עמודים, את מעלליו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעתירה לבג"ץ החתומה בידי עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, תובעות אגודות העיתונאים המהוות את האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, להוציא צווים על תנאי ולבקש דיון דחוף במגמה להשיב את נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי עד שהתובענה המשמעתית נגדו תסתיים. לאחר שהועד המנהל של רשות השידור החליט לצפצף על המלצת ועדת המשמעת של נציבות שרות המדינה ולהותיר את נסטלבאום בתפקידו, דורשים העותרים כי היועץ המשפטי לממשלה יפעיל את סמכותו בעניין זה "בשל הנזק הקשה הנגרם לציבור כתוצאה מהמשך כהונתו (של נסטלבאום) בתפקיד כה מרכזי ובכיר ברשות השידור, חרף הראיות והטענות שהצטברו נגדו".

משה נסטלבאום: הומופוב?? (צילום: ציפי מנשה)

 העתירה מפרטת את חוות הדעת שגובשה בנציבות שרות המדינה לאחר שנגד נסטלבאום הוגשו תלונות על הטרדה מינית מילולית, על ידי העיתונאים יגאל רביד ורותם אברוצקי, המכהן כיו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב. חוות הדעת של הנציבות כוללת פרטים שגובו על ידי 21 עדים שתושאלו בנושא ולפיהם נהג נסטלבאום כלפי רביד ואברוצקי באמירות בוטות ומעליבות בקשר לנטיותיהם המיניות בנוכחותם ובהעדרם. בין היתר, אמר להם "אני אפתח לך מטריה בתחת…לידך, אני צריך ללבוש תחתוני פח". הוא לא חדל גם לנוכח בקשותיהם המפורשות ואף אמר על הומוסקסואלים שהם "תוקעים סכין בגב": כך, על פי העדויות שהצטברו בנציבות.

רביד אף תיאר בתלונתו שורת התנכלויות אישיות, בהן הדחתו מהגשת מהדורת חדשות מוצ"ש, פעולות למנוע ממנו כל תעסוקה, הצעות לתפקידים בלתי הולמים לכישוריו, הגשת מכתבי תלונה שהובילו לארבעה בירורים משמעתיים נגד רביד על ידי ההנהלה ועוד.

תחתוני פח, זה לא מגרד? משה נסטלבאום (צילום ציפי מנשה)

עדי התביעה, בהם מנהל הטלוויזיה לשעבר מושון מצליח, הכתבים אורי לוי, עודד שחר, יולי אופק ויאיר ויינרב, דוברת רשות השידור לינדה בר ואחרים, זכו בחלקם, לפחות, לאיומים מצד נסטלבאום לאחר שנודע לו כי היו בין העדים בנציבות: איומים אלה מהווים עבירה נוספת שאינה נדונה בעתירה זו. העתירה מוסיפה ומפרטת תלונות נגד נסטלבאום, בהן תלונות על עבודה נוספת ללא היתר ב"שבתרבות" ועוד, המתבררות בנציבות שרות המדינה. העותרים טוענים כי נסטלבאום, בניגוד לאחרים שנגדם הוגשו תלונות, מופלה לטובה ומפרטים את הפגיעה במעמדו של אריה שקד בגין טענות על עבודה נוספת, ולהבדיל, את השעייתו של סלומון מוניר לאחר שהואשם בהטרדה מינית בשנת 2009.

כאמור, ב-8 במאי, החליט הועד המנהל של רשות השידור שלא להעביר את נסטלבאום מתפקידו הניהולי. זאת, בניגוד לדעתה של יו"ר ועדת האתיקה ברשות, השופטת בדימוס  ד"ר בלהה כהנא שהודיעה כי "ועדת האתיקה אינה רואה בעין אחת עם הועד המנהל.. יש להעביר את מר נסטלבאום לתפקיד שאין בו קשר לניהול עובדים".

גם אגודת העיתונאים בתל אביב פנתה אל רשות השידור במכתב חריף האומר כי "למרבה הבושה ולמרבה הכלימה קיבל הועד המנהל..החלטה שהינה אות קלון הבולט למרחקים, בבחינת דגל שחור המתנוסס מעליה".

כאמור, ברשות השידור מחזיקים עדיין בכוונה למנות את נסטלבאום כמנהל הטלוויזיה. כרגע, על פי כתב התביעה, הוא ממונה על מאה וחמישים עובדים ועל כל שורת תכניות האקטואליה של הערוץ: "הוא יושב בישיבות היומיות…הוא הסמכות בתחום התוכן.. הוא אחראי גם למינויים". ומיהו עורך דינו? לדברי העותרים, עו"ד יוסי כהן המצהיר על קרבתו למשפחת נתניהו והמייצג את הגב' שרה נתניהו בעתירות בעניינה.

 

 

1 Comment

  1. פרץ
    4 ביולי 2014 @ 9:41

    עורך הדין של גבירתי דורש שאתאבד , גרשו אותי מביתי גזלו את כל כספי ומצבי כיום כמו של הורי אצל הנאצים
    חי על שתי פרוסות לחם ליום, אין בית אין טלפון אין אינטרנט אין אוכל
    איך המדינה מאפשרת פגיעה כה קשה באיש טוב…שסייע למדינה לחיל האויר לנכים לחולים….
    אנא הצילו אותי
    פרץ
    ראשון לציון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן