Skip to content

לבני הורתה להנהיג סדנאות לשופטים בנושא תקיפה מינית

"נוכח ההתבטאויות הבלתי הולמות של שופטים שהובאו לפתחנו לאחרונה, עולים מחדש הצורך והחשיבות בהכללת הכשרות מקצועיות לשופטים העוסקות בהטרדות מיניות ואינוס״, כתבה לבני למנהל בתי המשפט.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות פרשת השופט נסים ישעיה: שרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה למנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, בבקשה כי ישולבו סדנאות מקצועיות לשופטים בנושא השלכות התקיפה המינית על הנפגעות ויישומן בהליך המשפטי הפלילי. "נוכח ההתבטאויות הבלתי הולמות של שופטים שהובאו לפתחנו לאחרונה, עולים מחדש הצורך והחשיבות בהכללת הכשרות מקצועיות לשופטים העוסקות בהטרדות מיניות ואינוס", כתבה לבני למנהל בתי המשפט.

הכשרות מקצועיות לשופטים העוסקות בהטרדות מיניות ואינוס. ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
הכשרות מקצועיות לשופטים העוסקות בהטרדות מיניות ואינוס. ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

מלשכת השרה נמסר, כי שרת המשפטים סבורה כי לצד ההשכלה המשפטית המקיפה והמעמיקה, שהיא, לדבריה, נכסם הבלתי מעורר של השופטים, יש להכשרות שיינתנו לשופטים על-ידי גורמים מקצועיים מהתחום הטיפולי והמשפטי ובשיתוף מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, כדי להוסיף ידע חיוני רב והבנה מעמיקה בדבר השלכות התקיפה המינית בהליך המשפטי.

השרה לבני הוסיפה: "ההתבטאויות אליהן נחשפנו לאחרונה מפיהם של שופטים הן חמורות ופוגעות בנשים ובגברים בחברה הישראלית בכלל, ובקורבנות התקיפה המינית בפרט. אלו התבטאויות שמעידות על תפיסות בלתי ראויות ביחס לנשים, ובהן התפיסה שמטילה על הקורבן את האשמה בתקיפה. מדובר בתפיסות שכנגדן נשים ניהלו מאבק חברתי ארוך וחשוב, שבזכותו חלו שינויים משמעותיים וחיוניים בחברה הישראלית. מיותר לציין שאמירות חמורות ופוגעניות מעין אלה, כשהן יוצאות מפיהם של שופטים אשר אמונים על כבוד האדם וערך השוויון, פוגעות קשות באמון הציבור במערכת המשפט״.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן