Skip to content

תוכנית מדינית להתגברות על תופעת מהגרי העבודה מגבול הדרום

ראש הממשלה מציע לסיים את בניית הגדר בגבול מצרים ולהקים מתקנים שיתאימו לטיפול באלפי מסתנני עבודה שמגיעים כל שנה ממדינות אפריקה מאת: טובה אבן חן ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לאישור הממשלה תוכנית לטיפול במסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה. בתכנית יושקעו כ-630 מיליון שקלים וכדי לממן אותה יתבצע קיצוץ של 2% בתקציבם של כל משרדי הממשלה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה מציע לסיים את בניית הגדר בגבול מצרים ולהקים מתקנים שיתאימו לטיפול באלפי מסתנני עבודה שמגיעים כל שנה ממדינות אפריקה

מאת: טובה אבן חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא לאישור הממשלה תוכנית לטיפול במסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה. בתכנית יושקעו כ-630 מיליון שקלים וכדי לממן אותה יתבצע קיצוץ של 2% בתקציבם של כל משרדי הממשלה.

על פי דבריו של צבי האוזר,מזכיר הממשלה – מדובר בצעד הכרחי במדינת ישראל שלא יכולה להכיל כמות כזו של מהגרי עבודה. מדובר בכ 52,000 מהגרי עבודה בשנה. מלבד העובדה שקשה מאוד לעקוב אחר זהות המסתננים בהיעדר גדר ומתקנים מתאימים,מאיימים מסתנני העבודה הללו על עובדים ישראליים. חלקם הגדול של המסתננים מסודן ומאריתריאה מועסקים בעבודות דחק, שבחלקן הגדול מתבצעות על ידי ערבים תושבי ישראל.

עוד מסביר האוזר, כי רק בתום הקמת מתקן ראוי ניתן יהיה לאכוף את החקיקה, אשר גם היא תושלם בקרוב כפי שיובהר להלן.

במסגרת התכנית יושקעו 280 מיליון שקל נוספים בהשלמת הגדר בגבול עם מצרים, על ידי הקמת קטע גדר נוסף באזור אילת. בשנים האחרונות הושקעו 1.5 מיליארד שקל בהקמת הגדר בגבול עם מצרים. 70 ק"מ מהגדר כבר הושלמו והכוונה היא כי הגדר כולה, באורך 240 ק"מ , תושלם בתוך פחות משנה.

התכנית תכלול הרחבה של מתקן המעצר למסתננים "סהרונים" בקציעות. כיום מסוגל להכיל המתקן כ-2,000 מסתננים והוא יוגדל לכ-5,500. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המתקן שיופעל על ידי שירות בתי הסוהר "יאפשר שהיית מסתנני עבודה בלתי חוקיים לתקופות ארוכות בהתאם לחוק".

כמו כן, יוקם מרכז שהייה חדש למסתננים, בעלות של 250 מיליון שקל אליו יופנו מסתננים שלא ניתן להחזירם למדינת מוצאם או למדינה שלישית. במתקן יסופקו להם לינה, מזון, שתייה ושירותי בריאות. לצורך תפעול ותחזוקת המרכז יוקצו 100 מליון שקלים נוספים.

צעד נוסף בתכנית יהיה שינוי החקיקה באופן שיוגדלו משמעותית הקנסות נגד מעסיקי מסתננים בלתי חוקיים, ובמקרים מסוימים אף ייסגרו בתי עסק בהם הועסקו מסתנני עבודה בלתי חוקיים.כמו כן תעודכן החקיקה כך שניתן יהיה לגרש מבקשי עבודה לאחר שימוינו במתקנים השונים.

 מדינת ישראל מתקשה להרשות לעצמה שיטפון של מסתנני עבודה בלתי חוקיים. בלשכת ראש הממשלה רואים בכך איום חברתי ממדרגה ראשונה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן