Skip to content

נשות הכותל הותקפו ביציאתן מהתפילה

מאות חרדים התאספו ברחבת הכותל כדי למנוע מנשות הכותל להתפלל כדרכן, מוקפות בחגורת שוטרים בעזרת הנשים. בתום התפילה החלה ההתפרעות ושנים נעצרו. רב הכותל: "המבצר הסגור שהיה בכותל המערבי על מנת לאפשר לקבוצה קטנה לנהוג את מנהגה אינו תעודת כבוד לעם היהודי ולמקום הקדוש לעם היהודי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות חרדים התעמתו לפני זמן קצר (ראשון) עם שוטרים ברחבת הכותל המערבי בירושלים בעת יציאתן של כמאה מנשות הכותל שסיימו להתפלל ברחבה. המשטרה עיכבה שניים מהם לחקירה במקום, וככל הנראה ישוחררו בקרוב.

הבוקר התקבצו כמה מאות חרדים להפגנה נגד נשות הכותל המתפללות בראש חודש תמוז, עטופות בטלית, במקום מגודר במחסומי משטרה בתוך עזרת הנשים ליד כותל. החרדים נשאו שלטים ובהן נכתב: "נשות הפרובוקציה, המצאתן יהדות חדשה – תמצאו כותל חדש". המשטרה נערכה בכוחות מוגברים לאבטח את נשות הכותל, והקיפה אותן בתפילתן.

החרדים הגבילו הפעם את קריאתם לחרדים נשואים בלבד, להבדיל מהפעם שעברה בה קראו גם לצעירים לא נשואים להגיע להפגנה ואלה הגיעו והתפרעו. הפעם ביקשו הרבנים החרדיים לקיים "הפגנה שקטה". במהלך מרבית התפילה לא נרשמו אירועים מיוחדים במתחם שסגרה המשטרה, אך השלווה הופרה כאשר יצאו הנשים מחגורת השוטרים שאבטחה אותן וביצים הושלכו על המתפללות.

מתפללות מוקפות שוטרים בעזרת הנשים (צילום ארכיון: אתר נשות הכותל)
מתפללות בכותל (צילום ארכיון: אתר נשות הכותל)

מנכ"לית נשות הכותל, לזלי זקס, הביעה תסכול מהאילוץ של המשטרה להתפלל במתחם סגור בתוך עזרת הנשים. זקס: "מתברר שהמשטרה עשתה מעל ומעבר כדי להגן עלינו, אבל המחיר כבד – שלוש מאות נשים דחוסות מאחורי גדר כאשר עזרת הנשים כמעט ריקה". מנגד, רב הכותל שמואל רבינוביץ הביע צער על "תמונת המצב שהייתה לנגד עיני עם ישראל בראש חודש תמוז". לדבריו, "המבצר הסגור שהיה בכותל המערבי על מנת לאפשר לקבוצה קטנה לנהוג את מנהגה אינו תעודת כבוד לעם היהודי ולמקום הקדוש לעם היהודי".  

בחודש שעבר ריססו אלמונים כתובות נאצה בבית מגוריה של חברת ההנהלה בארגון נשות הכותל, פגי סידור, בשכונת תלפיות בבירה. על קירות חדר המדרגות בבית מגוריה נכתב: "פגי פג תוקפך", "תג תורה", ו"נשות הכותל נבלות". מנגד, בתחילת החודש קיבלו הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, מכתב איום ובו נכתב שעליהם לאפשר לנשות הכותל להתפלל כרצונן. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים ואתם תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים. סופכם קרב, דוסים מסריחים, מגעילים וטפילים", נכתב במכתב. עוד נכתב: "זו אזהרה אחרונה, יותר לא נבליג, משחררים את הכותל". נשות הכותל הכחישו כל קשר למכתב ותוכנו.  

לפני מספר שבועות מינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צוות שנועד לבחון את ההסדרים הקיימים כיום בכותל המערבי ואת החלופות האפשריות להן. האחראי על הנושא הוא שר הדתות, נפתלי בנט, ובין חברי הצוות נמנים מזכיר הממשלה הקודם, צבי האוזר, מזכיר הממשלה הנוכחי, אביחי מנדלבליט והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. על פי כתב המינוי, על הצוות להגיש את המלצותיו תוך זמן קצר.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן