Skip to content

הגזרות הכלכליות טרם חלחלו לפעילות הנופש של מקומות העבודה

מסקר מגמות שערכה חברת ועדים בקרב חתך מייצג של כלל ועדי העובדים בארץ, נראה כי הוועדים רושמים השנה גידול בפעילות הנופש והתיירות של מקומות העבודה, חרף הגזרות והמצב הכלכלי. היקף הפעילות: שני מיליארד שקלים ועוד 500 מיליון שקלים על שירותים נלווים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון יו קורל ביץ' באילת של רשת פתאל. על פי הסקר, 53% מהעובדים מעדיפים לנפוש באילת. (צילום: פתאל)
מלון יו קורל ביץ' באילת של רשת פתאל. על פי הסקר, 53% מהעובדים מעדיפים לנפוש באילת. (צילום: פתאל)

מעל 62% מכלל ועדי העובדים יוציאו השנה עובדים לנופש: 700 אלף עובדים ובני משפחה לנופש בארץ ו-450 אלף עובדים לנופש בחו"ל, בהיקף שיא של שני מיליארד שקלים ועוד 500 מיליון שקלים על שירותים נלווים כגון: טיולים, בידור, קניות ומזון.

כך עולה מסקר של חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל. לדברי מנכ"ל ועדים, יעקב אלוש, במקומות העבודה הגדולים כגון הבנקים, תעשיה אווירית, חברת חשמל ואחרים, מעוגן תקציב הנופש של העובדים בהסכם העבודה הקיבוצי וממומן ברובו על ידי המעסיק. ואילו בחברות היי-טק, שבהן מועסקים העובדים לרוב בהסכם עבודה אישי, נהנים העובדים מסבסוד של 20-50% על רכישת חופשות בארץ או בחו"ל.

שמן זית יווני. יוון בראש היעדים בחו"ל. (צילום: עירית רוזנבלום)
שמן זית יווני. יוון בראש היעדים בחו"ל. (צילום: עירית רוזנבלום)

היעדים הפופולאריים: אילת ויוון

על פי טבלת יעדי הנופש הפופולריים בישראל של ועדים עולה, כי אילת ממשיכה להיות היעד המועדף לנופש עובדים. על פי הסקר, 53% מהעובדים מעדיפים לנפוש באילת. 27% לנפוש בטבריה והצפון ו-20% בים המלח.

לגבי נופשים בחו"ל, נמצא כי יוון ממשיכה להוביל וזאת לאחר שוועדי העובדים החליטו על המשך החרם על טורקיה. על פי הסקר, 45% ממקומות העבודה בהם יוצאים העובדים לנופש בחו"ל ייצאו לנפוש ביוון ובאיי אגן הים התיכון; 28% ינפשו במזרח אירופה; 12% במערב אירופה – בעיקר בספרד. 5% יעדיפו את סין והמזרח הרחוק ו-10% טרם החליטו.

בחודש הבא ייערך במסגרת יריד הוועדים בישראל, יריד תיירות לקבוצות, בו יחלו סיטונאי התיירות הגדולים לשווק את עונת התיירות של חגי תשרי.

פסל ה"דג" של פראנק גרי בברצלונה, הנצבע בשעות בין הערביים בגוון מסנוור של זהב. 12% ינפשו במערב אירופה - בעיקר בספרד. (צילום: עירית רוזנבלום)
הפסל ה"דג" של פרנק גרי בברצלונה, הנצבע בשעות בין הערביים בגוון מסנוור של זהב. 12% ינפשו במערב אירופה - בעיקר בספרד. (צילום: עירית רוזנבלום)

[related-posts title="כתבות קודמות על יעדי הקיץ"]

1 Comment

  1. מלינה זהבי
    13 ביוני 2013 @ 18:51

    יעקב אלוש ועדים אוהב לכתוב על עצמו תשמרו ממנו מרחק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן