Skip to content

מתקפת טאליבן סמוך לשדה התעופה של קאבול

כוחות הביטחון האפגניים חיסלו בעצמם שבעה קיצונים אסלאמיים חמושים בכבדות שהשתלטו על שלד מבנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עשו זאת בכוחות עצמם
האפגנים עשו זאת בכוחות עצמם

האירוע החל השכם בבוקר כאשר עדים דיווחו על הדי פיצוצים וירי מכיוון שדה התעופה של קאבול, המשמש גם כבסיס גדול של כוחות נאט"ו באפגניסטן. קיצונים אסלאמיים חמושים בכבדות השתלטו על שלד מבנה במקום. חילופי האש נמשכו שעות אחדות בעוד אנשי הטאליבן יורים רקטות לרחובות סמוכים.

כל הטיסות הנכנסות ויוצאות מנמל התעופה בוטלו. לדברי כתבים, מסוקי בלקהוק סיירו ממעל, אך לחימת הקרקע כולה התנהלה על ידי יחידות משטרת אפגניסטן וצבאה, שהשתפרו מאוד במאבקם בהתקוממות. כוח ההתערבות המהיר של משטרת אפגניסטן אטם את האזור במהירות והחל לטהר את הבניין קומה אחר קומה.

לדברי מפקד משטרת קאבול, גנרל עיוב סאלאנגי, שני חמושים נהרגו מפיצוץ חומרי נפץ וחמישה בידי כוחות המשטרה. לא היו נפגעים מקרב האזרחים או מכוחות המשטרה.

באפריל הודיע ארגון טאליבן על "מתקפת אביב" שתכוון נגד בסיסי צבא זרים ואזורים דיפלומטיים במדינה, ובעוד הדרמה מתחוללת ננעלו השגרירויות ברובע הדיפלומטי של קאבול, ואזעקות אמת נשמעו בשגרירויות ארה"ב ובריטניה. בחודש שעבר לחמו כוחות הביטחון האפגניים במתקוממים במשך שעות במרכז קאבול, אחרי פיצוץ ענק שזעזע את העיר.

רוב הכוחות הבינלאומיים אמורים לצאת את אפגניסטן בסוף 2014, וכוחות אפגניים אמורים ליטול אחריות על הביטחון בכל רחבי המדינה בחודשים הבאים, לראשונה מאז 1992.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן