Skip to content

"המשיח יראה את מה שעושים פה – ולא יגיע", אמר ח"כ גפני

הדברים נאמרו בעת דיון סוער בוועדת חוקה, חוק ומשפט. במהלכו הטיח ח"כ גפני ביו"ר הוועדה, ח"כ דודו רותם: "כל החוקים האנטי דתיים מגיעים אליך. תמיד היית אנטי דתי!"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המשיח יראה את מה שעושים פה בוועדה והוא לא יגיע! הוועדה הזו נהייתה פח הזבל של היהדות". כך התריס ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ביו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם, לאחר שהוועדה אישרה מספר הצעות חוק שאינן נוחות לחרדים.

הוועדה אישרה את בקשת ח"כ איתן כבל, להחיל דין רציפות – על הצעת חוק לפיה בני זוג יוכלו להירשם לנישואין במקום נישואיהם או מגוריהם וגם ב-14 לשכות לרישום נישואין ברחבי הארץ. הצעת החוק המקורית, הוגשה ע"י ח"כ פאינה קירשנבאום בכנסת ה-18. ההצעה מבקשת לקבוע כי בני זוג יוכלו להירשם לנישואין במקום מגוריהם של אחד מבני הזוג, במקום עריכת הנישואין, ו/או ב-14 לשכות לרישום נישואין שמקומם מופיע בהצעת החוק, כלשכה ארצית לרישום נישואין. עפ"י החוק הקיים, בני זוג יכולים להירשם לנישואין רק במקום מגוריהם של אחד מבני הזוג, או במקום עריכת הנישואין.

"פח הזבל של היהדות". משה גפני (צילום: ויקיפדיה)
"פח הזבל של היהדות". משה גפני (צילום: ויקיפדיה)

ח"כ אורי מקלב התנגד לבקשה בטענה שרוב יוזמי הצעת החוק המקורית, אינם מכהנים כחברי כנסת, אין להחיל את דין הרציפות. מקלב הוסיף, כי מדובר בחוק פוליטי, ולא כזה הנועד להקל על רישום הנישואין, שכן משרד הפנים לא ירשום את אותו חתן כנשוי, אלא רק במקום מגוריו. "כולם יודעים למה שוהם נכנסה לחופה", סיים מקלב.

הוועדה גם שבה ואישרה היום בהצבעה החוזרת (רביזיה) את ההצעה לתיקון חוק הדיינים  של ח"כ שולי מועלם – רפאלי ועליזה לביא,  לפי ההצעה, אחד מנציגי הממשלה, הכנסת ולשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת דיינים, תהינה נשים. בנוסף, אישרה הוועדה הצעת חוק המבקשת להרחיב את הוועדה מ-10 ל-11 חברים, כאשר החברה הנוספת בוועדה, תהיה טוענת רבנית שתיבחר ע"י שר המשפטים.

ח"כ משה גפני תקף בחריפות את יו"ר הוועדה והטיח בפניו: "כל החוקים האנטי דתיים מגיעים אליך. תמיד היית  אנטי דתי! אתה גיבור גדול מדבר גבוהה גבוהה, לכן אתה לא יכול להיות חבר הוועדה למינוי שופטים כי צריך שם אנשים חזקים. אתה מתחרה בשר בנט, מי יותר ליברלי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן