Skip to content

"אי הכללת חיזבאללה ברשימת הטרור, צביעות זועקת לשמיים"

כך כותב יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אביגדור ליברמן, במכתב ששיגר לקתרין אשטון - הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי. במכתבו מזהיר ליברמן: "אי הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור זו כניעה לטרור עם כל המשתמע מכך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, שיגר היום מכתב לקתרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי – ובו הוא תובע להכליל את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. מכתבו של ליברמן נשלח זמן קצר לאחר שהוא הכריז בישיבת ועדת החוץ והביטחון, כי אי הכללת החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, תהפוך את האיחוד האירופי "לבלתי רלוונטי" מבחינתה של ישראל.

ליברמן ואשטון בימים טובים יותר. "בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל" (צילום: גבי פרקס)
ליברמן ואשטון בימים טובים יותר. "בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל" (צילום: גבי פרקס)

"בעקבות ההחלטה של האיחוד האירופי, מיום 4 ביוני 2013, שלא להכליל לעת עתה את ארגון הטרור חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, מצאתי לנכון לפנות אליך במכתב זה על מנת להביא לתשומת ליבך עובדות חשובות באשר לדחיפות שבצירופו לרשימה", כותב ליברמן במכתבו לאשטון. "החלטה כזו לא רק תשלח מסר חזק של 'אפס סובלנות' כלפי פעילות הארגון, אלא גם תמנע ממנו את היכולת לאסוף תרומות ולצבור תמיכה ברחבי אירופה. אי הכללת ארגון טרור הפועל ומטיף לרצח ושנאה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד, הינה צביעות הזועקת לשמים. השאלה הנשאלת היא מה נדרש על מנת להיכנס לרשימה מעבר לעובדות הידועות",  כותב ליברמן.

במכתבו מפרט ליברמן חלק מהפיגועים ומניסיונות הפיגוע שמאחוריהם עומד החיזבאללה – ובהן הפיגוע בבורגס, בולגריה בקיץ שעבר והניסיון לבצע פיגוע נגד יעדים ישראליים בקפריסין שבמהלכו נלכד והורשע פעיל חיזבאללה, חוסאם ואלה יעקוב, בבית משפט בקפריסין. במכתבו מזכיר ליברמן גם את קביעת בית הדין המיוחד של האו"ם, לפיה ארגון חיזבאללה עומד מאחורי רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי ומזכיר גם כי בינואר 2011 הוגשה טיוטת כתבי אישום בגין רצח חרירי לבית הדין הבינלאומי בהאג. צווי מעצר הוצאו נגד ארבעה בכירים בחיזבאללה, בהם גיסו של עימאד מורנייה.

"בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל", כותב ליברמן. "מאז חשיפת תא הטרור והמעצר של חבריו בשנת 1989 בוולנסיה, כוחו של חיזבאללה ומעמדו באירופה גדלו. גרמניה משמשת כיום כאחד מהמרכזים לאיסוף תרומות לחיזבאללה. הרשויות במדינה מדווחות על כ-900 פעילים רק בגרמניה המוכרים סמים על מנת לממן את פעילויות הארגון. במאי 2008 תפסה המשטרה הגרמנית 13 מיליון דולר שנאספו לחיזבאללה באמצאות מכירת קוקאין ברחבי אירופה. כמו כן, משתמש הארגון בארגוני צדקה על מנת להוציא אל הפועל את הפעולות הרצחניות שלו.

"במזרח התיכון, חיזבאללה ממשיך לשחק תפקיד מסוכן. הסיוע לנשיא אסד בסוריה בטבח עמו, הסיוע למשטר האיראני לדכא את ההפגנות בין השנים 2009-10 והפעילות בסיני ובתימן. רצח חרירי, ומזימות נוספות במזרח התיכון, הובילו את בחריין ומצרים לסווג את חיזבאללה כארגון טרור.

"בישראל, אנו מודעים לכוונות הרצחניות של חיזבאללה", כותב ליברמן. "אזרחי ישראל החיים בצפון סבלו שנים רבות מהתקפות הטרור של הארגון, דבר שהוביל לעשרות הרוגים. הפנטגון מעריך כי לחיזבאללה ארסנל של כ-30,000 טילים ומרגמות המאיימים על מרכזי אוכלוסייה בישראל".

ליברמן תוקף במילים חריפות את ההצעה של מדינות מסוימות באירופה, להפריד בין הזרוע הצבאית לזרוע הפוליטית של חיזבאללה. "ההצעה הזאת הינה פאתטית ואין לה כל אחיזה במציאות. גם ההחלטות על הוצאה לפועל של פיגועי טרור וגם ההחלטות הפוליטיות, קרי מי יהיו ברשימת המועמדים לפרלמנט הלבנוני, מגיעות מאותו מקור ומאותו רב מרצחים – חסן נסראללה".

ליברמן מסיים את מכתבו באמרו כי ההחלטה מה-4 לחודש, שלא לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, "מעוררת שאלות רבות, כשהחשובה מביניהן היא עד כמה מוכן האיחוד האירופי להילחם בטרור ועד כמה מדינת ישראל יכולה לסמוך על הבטחות האיחוד לערוב לביטחונה.

"לאור הדברים האמורים לעיל אני סבור כי יש סיבות רבות וברורות שהאיחוד האירופי יכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור ואין אף הסבר מניח את הדעת לא לעשות כן", כותב ליברמן. "זוהי חובתה של כל מדינה שמעוניינת באמת להילחם בטרור המסכן את אירופה ואת העולם כולו. אי הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור זו כניעה לטרור עם כל המשתמע מכך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן