Skip to content

כך פוענח הרצח בברנוער. המניע – נקמה

פריצת הדרך בחקירת הרצח בברנוער אירעה לפני ארבעה חודשים כשהעבריין החליט "לזמר", ויצר קשר עם חוקרי הימ"ר. "הם נטשו אותי בכלא", אמר עד המדינה, ונשלח לשמש כסוכן סמוי במשך ארבעה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כעת כבר הותר לפרסום: החשוד המרכזי בפרשיית הרצח בברנער הוא חגי פליסיאן (23), מפרדס כץ. על פי החשד הוא זה שירה ורצח את ניר כץ (26) וליז טרובישי (16), ופצע 11 אנשים נוספים. הסיבה היא ככל הנראה מסע נקמה על כך שקרוב משפחתו, אז קטין, נפל קורבן לעבירה מינית שבוצעה כביכול על ידי פעיל בקהילה הלהטב"ית. הקטין התלונן בפניו או בפני קרוב משפחתו וסיפר על שאירע. הפעיל נעצר ושמו טרם הותר לפרסום.

מימין, החשוד המרכזי ברצח: חגי פליסיאן

טרלן חנקישייב (26), חברם של פליסיאן וקרוב משפחתו, נעצר אף הוא בחשד שהיה שותף לפשע. דמות נוספת שבאמצעותה נחשפה הפרשה היא עבריין שסייע בידי המשטרה והפליל את החשודים, אשר שייך לקהילה. הסייען גויס על פי הסכם עם הפרקליטות כעד מדינה, ופעל במשך ארבעה חודשים כסוכן סמוי.

מפקד ימ"ר תל אביב ניצב-משנה גדי אשד, מסר אתמול כי הוא וחוקרי הימ"ר בטוחים שאספו חומרים מפלילים שיובילו לכתב אישום. המניע לדברי המשטרה הוא העבירה המינית כלפי הקטין, קרוב המשפחה של פליסיאן. לטענת חוקרי מפלג התשאול בהובלתו של סנ"צ נסים דאודי, לכל אחד מהשלושה, שהכירו זה את זה היטב, היה תפקיד בפרשת הרצח. החוקרים שירטטו את הסיפור המלא: כיצד תוכנן, יצא לפועל והוסתר במשך שנים הטבח בברנוער.

במוצ"ש, 1 באוגוסט 2009, נכנס אלמוני לבוש שחורים ועוטה מסיכה שחורה למועדון הברנוער בשעות שבהן התקיימה פעילות. האלמוני פתח באש מאקדח שהיה בידו ורצח שניים ופצע 11. על פי מה שנמסר מהמשטרה, שבועיים לפני המעשה, נודע לפליסיאן אודות המעשה שנעשה בקרוב משפחתו הקטין (חשד המוכחש היום על ידי העצור, הפעיל בקהילה הגאה), והחל יחד עם קרוב משפחתו ועם הקטין לתכנן את מסע הנקמה.

הם פנו לעבריין וביקשו ממנו לאסוף אינפורמציה לגבי הפעיל המוכר בקהילה. על פי מה שסיפרו אתמול אנשי המשטרה לתקשורת, העבריין אמר לשלושה כי הבכיר אמור להימצא בברנוער באותו ערב בתחילת אוגוסט. הוא העביר לפליסיאן בערב הרצח באמצעות קרובי משפחה גם מסכה שחורה מביתו, וזו שימשה את פליסיאן בעת הירי. וכך, בערב הרצח הגיע על פי החשד פליסיאן לבוש שחורים, מסכה לפניו, חמוש באקדח – וירה בשוהים במקום. לאחר מכן נמלט ברגל, עד שטרלן חנקישייב וקרוב משפחתו אספו אותו במכוניתם.

על פי החשד השלושה נפטרו מהאקדח וסיכמו ביניהם שלא לדבר על כך לעולם. מאוחר יותר עידכן פליסיאן את שותפו ששהה בכלא כי "הבעיה" עם אותו יעד הסתיימה. עוד נודע כי הפעיל המוכר בקהילה הגאה נחקר כמו מאות נוספים והוא, כמו עד המדינה, שלא הסתיר את זהותו המינית, שאליו הגיעו החוקרים, לא מסרו להם אז את מה שידעו.

פריצת הדרך הגיעה לפני ארבעה חודשים כשהעבריין החליט "לזמר" ויצר קשר עם חוקרי הימ"ר. "הם נטשו אותי בכלא", אמר עד המדינה, "אני מוכן לעזור לכם. החוקרים המופתעים דרשו ממנו רמזים מוכיחים והוא הצביע על המניע, כלומר הקשר בין הפעיל המוכר לבין אותו קרוב, שהיה אז קטין.

ליז טרובישי ז"ל שנרצחה בפיגוע בברנוער

במשטרה הוחלט לשחררו מספר חודשים לפני תום מאסרו ממאסר, ובלשי מפלג הבילוש של ימ"ר תל אביב, הצמידו לו מכשירי הקלטה ונכנסו למעקב צמוד במשך 24 שעות ביממה אחר החשודים. בזמן זה אף תיעדו אותם פורצים, גונבים ומבצעים פשעים נוספים. המהלך נעשה באישור פרקליטות תל אביב וגורמים נוספים.

"לא היה ברור לנו איך האדם הזה יכול לחדש קשריו עם חבריו, ולא היה ברור לנו איך הוא יוכל לחדש שיחות על עבירה כל כך חמורה שהוא שותף בה", סיפר נצ"מ אשד. אבל למרות החששות והזהירות המתבקשת הצליח המהלך וחבריו לא חשדו בדבר. לאט, לאט הוא הצליח לגרור אותם לשיחות על הברנוער. החוקרים הבינו שבידיהם קלף מנצח, אבל חיפשו ראיות מוחשיות לצורך הפללה בטוחה. מסיבה זו העד הופעל במתכונת של סוכן במשך ארבעה חודשים.

ניר כץ ז"ל, שנרצח בפיגוע בברנוער

"הוא עשה 'הפריות' בצורה מאוד אטית", ניסח זאת אתמול נצ"מ אשד. בשבוע שעבר נכנס ניצב בני סאו לתפקידו כמפקד מחוז תל אביב ובאותה עת חלה תפנית לדברי המשטרה. החוקרים חששו שהחשודים הנעקבים גילו שעד המדינה פועל נגדם ונוצר חשש מיידי לחייו. מפקד המחוז החדש הורה: "צאו למעצרים". המשטרה עצרה מיד את שלושת החשודים, ומאוחר יותר עצרו גם את הפעיל המוכר בקהילה.

חגי פליסיאן ממשיך כיום להכחיש כל קשר למיוחס לו, וטוען כי לא היה מעודו בברנוער. עד היום הפעיל בקהילה ממשיך להכחיש את הסיפור וטוען כי לא פגע מעודו בקטין. עוד נודע כי אף שחוקרי המשטרה הציעו לו להודות שידע כי כדורי האקדח היו מיועדים לו וכי הוא שתק במשך השנים בתמורה להקלה בעונשו, הוא ממשיך להכחיש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן