Skip to content

ראש הממשלה והשרים יוצאים מחר לפולין

נסיעתם של ראש הממשלה והשרים לפולין נעשית על רקע סירובם של עובדי משרד החוץ להשתתף בהכנת הנסיעה הזאת. ההכנות והתיאומים לנסיעת ראש הממשלה והשרים נעשו באמצעות הנספח הצבאי של ישראל בוורשה ובאמצעות השב"כ. על רקע זה הכריזו עובדי משרד החוץ על ניתוק יחסיהם עם צה"ל והשב"כ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר לביקור עבודה בפולין במסגרת המפגש השני בין ממשלות ישראל ופולין. במהלך הביקור ייפגש ראש הממשלה בוורשה עם ראש ממשלת פולין דונלד טוסק, במקביל לפגישות של שרי הממשלה עם עמיתיהם הפולנים, ולאחר מכן תתקיים ישיבת ממשלה משותפת.

נתניהו וממשלתו לפולין. יחתמו על הצהרה משותפת (צילךום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו וממשלתו לפולין. יחתמו על הצהרה משותפת (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

נסיעתם של ראש הממשלה והשרים נעשית על רקע עיצומי עובדי משרד החוץ, שסירבו להשתתף בהכנת הנסיעה הזאת. ההכנות והתיאומים לנסיעת ראש הממשלה והשרים נעשו באמצעות הנספח הצבאי של ישראל בוורשה ובאמצעות השב"כ. על רקע זה הכריזו עובדי משרד החוץ על ניתוק יחסיהם עם צה"ל והשב"כ.

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת פולין טוסק יחתמו על הצהרה משותפת שתדגיש את היחסים הידידותיים והשותפות ההיסטורית המיוחדת בין שתי המדינות, את התמיכה הבלתי מסויגת של כל אחת מהמדינות לריבונותה של האחרת וההכרה המשותפת בצרכים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים. כמו כן, ידונו נציגי הממשלות בשורה רחבה של נושאים.

ביום חמישי יחנכו ראש הממשלה ושרי הממשלה את תערוכת הקבע החדשה בבלוק 27 (הביתן היהודי) במחנה אושוויץ-בירקנאו. הביתן חודש על ידי "יד ושם" בתערוכה המציגה את המרכיבים העיקריים של השואה. ממשלת ישראל השקיעה כ-30 מיליון שקל בתהליך השיפוץ, השימור וחידוש הביתן.

הנושאים שיעלו לדיון במפגש הבין-ממשלתי: שיתופי פעולה בתחום יחסי החוץ; התרבות והמורשת; החינוך וחילופי הנוער; המדע וההשכלה הגבוהה והחברה ורווחה.

בפמלייתו של ראש הממשלה יהיו גם השר לנושאים אסטרטגיים וליחסים בין-לאומיים יובל שטייניץ, שר החינוך שי פירון, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר המדע הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי והשר לאזרחים ותיקים אורי אורבך.

בהצהרה המשותפת שתיחתם בין הממשלות ייאמר: "שתי הממשלות מסכימות על הצורך הדחוף בהתקדמות לקראת פתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אליו יש להגיע באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים. לעולם אין לפקפק בלגיטימיות של מדינת ישראל ובביטחון אזרחיה ובזכותם של הפלסטינים למדינה. צעדים חד-צדדיים על ידי מי מהצדדים אינם מועילים להשגת שלום בר-קיימא. בהקשר זה, אנו מקדמים בברכה את מאמצי הממשל האמריקני, בייחוד את אלה של מזכיר המדינה האמריקני.

"שתי הממשלות תומכות בחזון של פתרון צודק ובר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני, עם מדינת ישראל ומדינת פלסטין כמגלמות את זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי והעם הפלסטיני – המתקיימות זו לצד זו בשלום ובביטחון.

"בקשר למצב בסוריה, שתי הממשלות מביעות דאגה ממספרם ההולך וגדל של ההרוגים, מריבוי הגופים הקיצוניים הקשורים לארגוני הטרור האיסלאמיים ומהידרדרות המצב הביטחוני המשפיעה על האזור כולו. פולין וישראל מדגישות את דאגתן העמוקה מהתמיכה הרחבה המוענקת לממשלת סוריה מצדם של שחקנים וארגונים חיצוניים, לרבות ארגון חיזבאללה. שתי המדינות מקדמות בברכה את מאמצי הקהילה הבין-לאומית לשים קץ למלחמת האזרחים בסוריה ולהשיב את השלום והיציבות למדינה.

"הממשלות מסכימות כי תוכנית הגרעין האיראנית מהווה את הסכנה הפוטנציאלית הגדולה ביותר ליציבות בכל רחבי המזרח התיכון והעולם. לאור זאת, פולין וישראל מדגישות את החשיבות של "מדיניות דו-מסלולית" כתמריץ עבור איראן לעצירת תכניתה הגרעינית.

"הממשלות מסכימות שהמאבק בשנאת זרים ובאנטישמיות – שבימים אלה באה לידי ביטוי לעתים קרובות בהתבטאויות אנטי-ישראליות – הינו מחויבותן המוסרית של מדינות דמוקרטיות. חינוך בנושא השואה ובנושא מקרים אחרים של ג'נוסייד הוא דרך נאותה לקידום קבלת השונה ומניעת בידודן החברתי של קבוצות מיעוט".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן