Skip to content

המפכ"ל מטיל אחריות על הדרג הפיקודי במשטרת ת"א והימ"ר

רב ניצב יוחנן דנינו שיגר היום אגרת לקציני ושוטרי המשטרה והבהיר באפן נחרץ כי המשטרה לא תקיים יותר מסיבות עיתונאים מהסוג שהתקיים אתמול בפרשת הברנוער בכלל, ובתיקי חקירה פתוחים בפרט. המפכ"ל ימנה צוות בחינה ארצי לתחקר את התנהלות המשטרה באירוע המביך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יוחנן דנינו, מטיל את האחריות להתנהלות התקשורתית והמבוכה הרבה בפרשת הברנוער, בעקבות ההפרה של צו האיסור פרסום, על משטרת מחוז תל אביב והימ"ר. באגרת ששיגר דנינו היום (שלישי), אחר הצהריים לשוטרים ולמפקדים במשטרה כותב דנינו, כי חשוב לו ש"יובהר כי האחריות להתנהלות התקשורתית סביב האירוע, בדגש על 'מסיבת העיתונאים' שהתנהלה בעניין והיבטי איסור הפרסום, מוטלת על הדרג הפיקודי של משטרת מחוז ת״א והימ"ר".

דנינו (צילום: משטרת ישראל)
במקצועיות ובצנעה. דנינו (צילום: משטרת ישראל)

דנינו כותב כי מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול במחוז ת"א "היא בניגוד להנחיות שניתנו בעבר". הוא לא מסתפק כך ומבהיר "באופן נחרץ שאינו משתמע לשני פנים, כי משטרת ישראל לא תקיים עוד מסיבת עיתונאים כאמור בכלל, על אחת  כמה וכמה בתיקי חקירה מתנהלים ובעלי רגישות גבוהה מהסוג האמור" .עוד מוסיף המפכ"ל ש"בהמשך לכך החלטתי, כי מעתה ואילך הטיפול בהוצאתם של צווי  איסור פרסום, בהסרתם וביישומם, יועלה דרג במשטרת ישראל ויהיה בפיקוח מלא של ראש האגף לחקירות ולמודיעין".

דנינו מבשר לשוטרים כי החליט "למנות צוות בחינה ארצי שיתחקר את ההתנהלות הנ"ל סביב האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים במבט צופה פני עתיד" .

לדבריו הפרסומים על התבטאויות גורמים מגורמים שונים נגד מערכת בתי המשפט וכבוד השופטים אינם במקומם. "בשם משטרת ישראל אני דוחה מכל וכל אמירות והתבטאויות כאמור, אשר אינן עולות בקנה אחד עם התרבות הארגונית של  משטרת ישראל, עם הכבוד הרב שהמשטרה רוחשת למערכת השיפוטית ועם מרקם היחסים ההדדי ורב-השנים שיש בין שתי המערכות", כותב המפכ"ל.

בסיום האגרת משבח המפכ"ל את ההישג של ימ"ר תל אביב בחקירת האירוע ואומר כי "מדובר בהישג מקצועי המעיד על נחישות ודבקות במטרה, המאפיינות את שוטרי משטרת ישראל בכלל, ושוטרי ימ"ר ת״א בפרט, בכל הנוגע למאבק בפשיעה ובהגדלת סיכויי העבריין להיתפס". הוא קורא עתה לכולם "לחזור למתווה עליו הנחיתי ביום חמישי האחרון, והוא להמשיך ולרכז מאמץ במיצוי חקירת האירוע במקצועיות ובצנעה, על מנת להביא את האחראים לדין" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן