Skip to content

ממשלת יוון השתיקה את השידור הציבורי כדי לחסוך כסף

מסכי ערוץ ERT, "גן עדן של בזבוז" לדברי הממשלה, הוחשכו הלילה לעיני הצופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ERT - בקרוב תראו שחור על המסך
ERT - בקרוב תראו שחור על המסך

כחלק מצעדי קיצוץ ההוצאות והעלאת המסים ביוון, כל עובדי תחנת הטלוויזיה ERT פוטרו הלילה עד לארגון מחדש, ומחוץ לאולפני השידור הפגינו אלפים נגד ההחלטה.

"ERT היא מקרה יוצא דופן של היעדר שקיפות ופזרנות בלתי מתקבלת על הדעת. זה נגמר עכשיו", אמר קודם לכן דובר הממשלה, סימוס קדיקוגלו. 2,500 עובדים יפוטרו, הוא הוסיף, אבל יקבלו פיצויים ויוכלו להגיש מועמדות לעבודה שוב, כאשר תושק התחנה שוב כחלק מרשת עצמאית קטנה יותר. ראש דסק החוץ של התחנה, אודין לינרדאטו, אמרה שההחלטה הפתיעה את העיתונאים. "אנחנו מזועזעים, אנחנו זועמים, לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית לא יהיה שידור ציבורי".

רשויות המדינה אישרו ש"רשות השידור ההלנית" פורקה רשמית, והשידורים חדלו בהדרגה הלילה, שלישי.

ERT שהחלה לשדר ב-1938, ממומנת ישירות באמצעות שישה דולרים שנוספים לחשבון החשמל של אזרחי יוון. היא שידרה בשלושה ערוצי טלוויזיה, ארבעה ערוצי רדיו ארציים, תחנות רדיו אזוריות ורשת אחת עולמית "קול יוון". באפריל אושר בפרלמנט של יוון חוק שלפיו יפוטרו עד סוף השנה הבאה 15,000 עובדי מדינה, תנאי שיוון נאלצה לעמוד בו כדי לזכות בנתח הבא מתוכנית החילוץ העולמית.

מאז שנת 2010, הבטיחו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית יותר מ-200 מיליארד יורו לחילוץ יוון פושטת הרגל. בתמורה לכך התחייבה הממשלה לקצץ בשכר ובפנסיות ברחבי המדינה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן