Skip to content

תע"א חושפת מערכת איסוף מודיעין תקשורת תלת מימדית

המערכת פורצת הדרך תוצג בסלון האווירי בפריס הנפתח השבוע. המערכת מסווגת מאפייני אותות כמו תדר, עצמה, אפנון, מיקום גיאוגרפי וקיטוב ליצירת תמונת קרב אמינה בזמן אמת. המערכת תוכננה, יוצרה ונוסתה באלתא מערכות, חטיבה וחברה בת של התע"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית (תע"א) תחשוף בסלון האווירי בפריז הנערך בשבוע הבא מערכת פורצת דרך לאיסוף מודיעין תקשורת עם איכון תלת מימדי בתדר גבוה (ת"ג). מערכת איסוף המודיעין החדשה הנקראת DF ELK-7065 3D HF תוכננה, יוצרה ונוסתה באלתא מערכות, חטיבה וחברה בת של התע"א. ניתן להתקינה על גבי פלטפורמות אוויריות, ימיות ויבשתיות.

תצורת האנטנה המוטסת ELK-7065 על גבי מל"ט מסוג הרון. צילום התעשייה האווירית
תצורת האנטנה המוטסת ELK-7065 על גבי מל"ט מסוג הרון. צילום התעשייה האווירית

 

המערכת, תוך שימוש בטכנולוגיה ייחודית, מסווגת מאפייני אותות כמו תדר, עצמה, אפנון, מיקום גיאוגרפי וקיטוב וכך מספקת תיוג מהיר וזיהוי של האותות שהתקבלו ליצירת תמונת קרב אמינה של "סדר כוחות אלקטרוני" (EOB) בזמן אמת.

תפקיד משמעותי ביישומים צבאיים

תקשורת בתחום ה- HF ממלאת תפקיד משמעותי הולך וגובר ביישומים צבאיים, אזרחיים ופרא- צבאיים לאור הצורך בשימוש בתקשורת מעבר לקו ראייה (beyond line-of-sight) וזו מושגת גם ללא עזרת תקשורת לוויינים יקרה. בין אם באמצעות התפשטות גלי רקיע או ניצול גלי קרקע, תקשורת HF מסתמנת כפתרון מוכח ואמין (במיוחד עם כניסתן לשוק של טכנולוגיות מתקדמות כמו Automatic Link Establishment.

הגידול בשימוש בתקשורת HF יצר התעניינות גוברת בתחום איסוף מודיעין תקשורת הידוע כקומינט (.(COMINT מערכות המודיעין הקיימות כיום בת"ג מסורבלות ובעלות ניידות מוגבלת ולפיכך לא פרקטיות ויקרות ביישומים השונים.

היכולות הייחודיות של אלתא הבאות לידי ביטוי במערכת החדשה, דורשות אנטנות יחסית מאוד קטנות וקומפקטיות, מה שמאפשר התקנתן היעילה על פלטפורמות ניידות מגוונות.

אנטנה קטנה

תצורת האנטנה המוטסת החדשה, שמידותיה הן 30 ס"מ על 50 ס"מ, כבר השלימה את שלבי הפיתוח והבדיקות החיוניות והותקנה לאחרונה על מטוס ללא טייס (מל"ט) מתוצרת התע"א מסוג הרון. תוצאות הבדיקות עלו על הציפיות והם סוללות את הדרך לייצור היחידה הראשונה שניתן יהיה להתקין על כל מל"ט או פלטפורמה מאוישת. אותו הרעיון הוחל על אנטנות המותאמות באופן ייחודי לכלי שיט וכלי רכב קרקעיים, המאפשר הקטנת שטח החתך המכ"מי של האנטנה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן