Skip to content

פרס: "האיום הקיברנטי משמעותי ויכול לשתק מדינה שלמה"

לדברי הנשיא במליאת הנעילה של כנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת ת"א: "ישראל חייבת להמשיך ולשמור על היתרון האיכותי שלה בתחום הטכנולוגיה הביטחונית. אנו עדיין מובילים, גם בסייבר ואסור לנו להפסיק להיות הכוח המוביל. כל חולשה מדינית או מדעית תזמין ניסיונות לפגוע בנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"באיראן ובסוריה משחיזים את הסכינים הקיברנטיים – ישראל חייבת להיות בראש". כך אמר נשיא המדינה שמעון פרס, במליאת הנעילה של כנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב.

"האיום הקיברנטי משמעותי ויכול לשתק מדינה שלמה", אמר פרס. "קיברנטיקה אינה אמצעי מלחמה אלא אמצעי המשנה את פני המלחמה ואת פני הטכנולוגיה. ההתגייסות ללוחמה הטכנולוגית אינה רק צבאית או טכנולוגית אלא חייבת לכלול חוכמה מדינית. מי שחושב שניצחון במלחמה יהיה רק עם כלי נשק טועה, חייבים חוכמה מדינית גם בכדי לעשות שלום – עם כלי נשק ניתן לגרום לאבדות אך לא ניתן להביא שלום".

"התרומה הגדולה ביותר של היהודים לעולם – אי שביעות רצון". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"התרומה הגדולה ביותר של היהודים לעולם – אי שביעות רצון". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא הדגיש כי האיומים המופנים אל עבר מדינת ישראל מחייבים את הימצאותה בקדמת הטכנולוגיה הביטחונית ואמר: "אנו חייבים להיות בראש ולשמור על היתרון היחסי. ישראל מובילה מבחינה מדעית אך נמצאת מבודדת מבחינה מדינית. עלינו לראות את התמונה המלאה באזורנו ולהבין כי לישראל יש ברירה, להיות ראשונה או להיות לבדה. באזורנו ישנה מהומה כללית לא רק לגבי מהות המלחמה, אלא גם בנוגע לאופי השלום. ישראל חייבת להמשיך ולשמור על היתרון האיכותי שלה בתחום הטכנולוגיה הביטחונית. אנו עדיין מובילים, גם בסייבר ואסור לנו להפסיק להיות הכוח המוביל. כל חולשה מדינית או מדעית תזמין ניסיונות לפגוע בנו".

בהקשר לפריצות הדרך הטכנולוגיות הישראליות התייחס הנשיא גם לרכישת גוגל את חברת Waze הישראלית ואמר: "וייז לא הסתפקו במה שיש, הם מראים לנו את הדרך ומעוררים את המחשבה. אני לא רוצה להישמע כמי שמתגאה יותר מדי בעצמנו, אבל לעם היהודי יש מורשת קשה וגדולה. המורשת הזו היא בבסיס היכולות האינדיבידואליות שישראל מלאה בהן. הגויים שואלים אותי מה התרומה הגדולה ביותר של היהודים לעולם? תשובתי – אי שביעות רצון. נולדנו להיות אי שבעי רצון, תמיד חושבים שיש מה לשפר ולעשות. אם יהודי הופך שבע רצון אני מטיל ספק ביהדותו. מה זה שבע רצון? זה משעמם".

לאחר נאומו השתתף הנשיא פרס בהדמיית מתקפת האקרים על אתרי אינטרנט ומכשירי טלפון נייד שערכו תלמידי תכנית "מגשימים" – תלמידי כיתות י"א וי"ב תיכון הלומדים את תחום הסייבר באקדמיה. בהדמיה בוצע תהליך תקיפת מחשב ברשת, והשתלטות על נתוני השרת שהמחשב המותקף מקבל אוות או סימן זיהוי. בתום ההדמיה הודה הנשיא לתלמידים ואמר: "אתם הצלחה למדינת ישראל, וסכנה לאלו המסכנים אותנו, אני גאה בכם".

בכנס משתתפים כ-1500 ראשי תעשיית הסייבר העולמית, בכירי מערכות הביטחון, הצבא, המדע, חוקרי אקדמיה, משלחות מחו"ל ומקבלי ההחלטות במשק, לצד אנשי קרנות הון סיכון וסטרטאפים מובילים בתחום הסייבר לדון בחידושים ובהתפתחויות לצד המוכנות לאיומים. בין המשתתפים בכנס: יו"ר סדנת יובל נאמן אלוף (במיל) פרופ' איציק בן ישראל, בכירה לשעבר במועצה לביטחון לאומי בארה"ב, מליסה הת'אויי, היועץ לשעבר לנושא הסייבר לנשיא ארה"ב , ריצ'ארד קלארק, יו"ר ומנכ"ל מעבדות קספרסקי, יוג'ין קספרסקי, ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן