Skip to content

שוב דחיה בעתירה נגד אתר החרמון

בעקבות הודעת עדכון נוספת מטעם המדינה, המבקשת שוב דחייה להחלטה על מתווה שיוסדר בין המדינה לבין היישוב נווה אטי"ב בנוגע לאחזקה והשימוש באתר החרמון – קרא בית המשפט העליון לצדדים למצות את המהלכים. זה שנים טוענת התנועה לאיכות השלטון כי יש להסדיר את הנושא בצורה חוקית תוך "הבטחת הנגישות של הציבור למשאב טבע ייחודי זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מזחלות בחרמון בחורף. דמי הכניסה והעלייה ברכבל גבוהים מאלה הנהוגים בחו"ל. (צילום: יחסי ציבור)
מזחלות בחרמון בחורף. דמי הכניסה והעלייה ברכבל גבוהים מאלה הנהוגים בחו"ל. (צילום: יחסי ציבור)

"נראה כי הגיעה העת למצות את המהלכים בעניין זה לכאן או לכאן ויש לקחת הערה זו לתשומת הלב לקראת המועד הנדחה של הגשת ההודעה המעדכנת". כך הדגיש בית המשפט העליון ב-12 ביוני בהחלטה לבקשת הארכה מטעם המדינה, וקבע כי הודעת עדכון נוספת תוגש עד ה-15 באוגוסט.

בשנת 2010 הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית המשפט העליון נגד מנהל מקרקעי ישראל, שר הבינוי והשיכון והממונה על מנהל מקרקעי ישראל, מושב נווה אטי"ב וההסתדרות הציונית העולמית. בעתירה טענה התנועה כי יש להסדיר את האחזקה והשימוש באתר החרמון, בצורה חוקית ותוך מתן תשלום ראוי לקופת המדינה, שמירה בת קיימא והבטחת הנגישות של הציבור למשאב טבע ייחודי זה. זאת, מכיוון שהאחזקה והשימוש באתר אינם מוסדרים כלל מזה שנים רבות.

מזה שנים שהמטיילים לחרמון נתקלים במחירים הגבוהים הנגבים באתר. בעוד באתרי הסקי באירופה הכניסה היא חינם, בישראל עלתה הכניסה בחורף החולף 49 שקלים למבוגר ו-42 שקלים לילד. מחיר כרטיס עלייה ברכבל היה בחורף 43 ו-38 שקלים, בהתאמה. סקי פס יומי עלה 245 שקלים.

בעקבות העתירה, החל מתנהל משא ומתן בין המדינה לבין מושב נווה אטי"ב, שמטרתו גיבוש הסכם שיסדיר את האחזקה והשימוש באתר החרמון. בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, על המדינה לעדכן את בית המשפט על התקדמות המשא ומתן בין הצדדים.

בהודעת העדכון האחרונה, כתבה המדינה כי היא מבקשת לאפשר למצות את המשא ומתן בחודש וחצי הקרובים, כאשר במקביל ממשיכה יחידת התביעות בפרקליטות המדינה לבחון את החלופות האזרחיות של המדינה בנוגע לאתר, במידה והמו"מ לא יבשיל לכדי הסכם. על כן, המדינה מבקשת, שוב, מבית המשפט העליון ארכה נוספת.

עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה לאיכות השלטון, אומרת בתגובה כי "התנועה רואה חשיבות במיצוי כל האמצעים האזרחיים העומדים לרשותה של המדינה על מנת להביא למיקסום זכויותיה בשטח אתר החרמון לטובת הציבור כולו".

ממושב נווה אטי"ב נמסר בתגובה, כי גם למושב, כמו לכל הצדדים השותפים לדיון, יש רצון להגיע עם רשות מקרקעי ישראל להסכמה במהירות האפשרית.

מזחלות בחרמון בקיץ. בקיץ הכניסה לחרמון היא ללא תשלום. (צילום: יחסי ציבור)
מזחלות בחרמון בקיץ. בקיץ הכניסה לחרמון היא ללא תשלום. (צילום: יחסי ציבור)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן