חנות "Pop Up Box 69" ממוקמת בחלל ששימש בעבר גלריה קטנה במבנה באוהאוס תל-אביבי טיפוסי, והרעיון הוא פרי יצירתן המשותפת של מעצבת התכשיטים מירי גינזבורג וורד גדיש – מייסדת-שותפה ומנהלת לשעבר של עמותת "אאוטסט" התומכת בפרויקטים של אמנות עכשווית.
חנויות פופ-אפ הן הטרנד החדש בעולם צרכנות הפנאי והאופנה. מדובר בחנויות שנפתחות לפרק זמן מוגבל ומציעות פריטים יחידים שאינם מיוצרים בתפוצה רחבה.
כבר בכניסה לאירוע ניכר שמדובר בקונספט שמגיע מבירות האופנה מסביב לעולם: סביב הכניסה עמדו שולחנות עמוסי בירה צוננת ולהקת פופ כיוונה את כליה בפינה. התמונה שהתגלתה הייתה של חלל לבן מינימליסטי בצורת קופסא – מכאן לקוחה המילה Box בשמה של החנות – עם קירות לבנים בגובה 3.5 מטרים, עמוד בטון חשוף במרכז, ותאורת ניאון גבוהה בהשראת חללים אורבניים דומים כגון: בוטיק Colette בפאריס וחנות הבגדים EEL שבטוקיו .
"החנות מאגדת בתוכה סוגים שונים של אופנה, אקססוריז ואפילו רהיטים," הסבירה מנהלת החנות אלינורה שקרסיוגלו, "והקו המחבר ביניהם הוא תרבות. זו הסיבה שהחלל מעוצב כמו חלל תצוגות." למי מהקוראים שמשער בנפשו שחלל זה מאכלס תוכן פרובוקטיבי כלשהו, המספר 69 מסמן בסך הכל את כתובת החנות – רוטשילד 69.
על רקע החלל הסטרילי בלטו נישות המעוצבות על-פי הקו המנחה של כל מעצב שלקח חלק בהשקת החנות. מירי גינזבורג, מעצבת התכשיטים והשותפה היוזמת, הסבירה: "האולם הזה הוא למעשה פלטפורמה מתחלפת למעצבים ישראליים ובינלאומיים כאחד. בכל שבוע מחמשת השבועות שבמהלכה תפעל החנות, יתחלפו המעצבים בכל פעם."
שלל העיצובים שקישטו את חלל התצוגות נעו במראם מעיצובים מונוכרומטים לעיצובים בעלי צבעי נאון, מעיצובים בעלי מראה אורבני מובנה לדגמי וינטאג', ומכיסאות העשויים מחומרים פלסטיים מבריקים למשקפי שמש אלגנטיים. בין המעצבים ובעלי המותגים נכחו גם המעצבת אדווה ברונר, שהציגה שמלות וטוניקות סרוגות וקלועות ובדי ויסקוזה ארוגים בטכניקות שפיתחה בעצמה, ואספנית האופנה איילת גלאור, לשעבר בעלת המותג "סטלה וינטאג'" שהציגה דגמים רבים אותם אספה בלונדון ומדריד.
המעצבת גל אנג'ל, בעלת מותג בגדי הים "Ugly Duckling", בהשראת אגדת הילדים "הברווזון המכוער" של אנדרסן, הציגה דגמים צבעוניים וסיפרה שההשראה לצבעוניות היא ציוריו של אמן הקומיקס והפופ ארט רוי ליכטנשטיין. אנג'ל הוסיפה, שהגזרות הייחודיות הן מחווה לנערות הפינ-אפ של שנות ה-50.
אנג'ל, שנראתה בעצמה כמו נערת זוהר משנות ה-50 בשמלה מנומרת, ליפסטיק אדום ומשקפי שמש חתוליות, סיפרה כמה חשוב לה שהמותג ישדר הומור ואופטימיות וכי המקור לשם המותג נעוץ למעשה בתפיסה ש"זה הכי יפה להיות ברווזון בין ברבורים".
בתחום התכשיטים בלטו התכשיטים של המותג "Toma", שהתאפיינו בהדפסת תלת-ממד וחיתוכים, ששיוו להם מראה של עצים עירומים בחורף וזרדים מכוסי שלג – בהחלט העיצוב הנכון שיהווה ניגוד לדגמי הקיץ הצבעוניים ומלאי ההדפסים.
תשומת הלב העיקרית הופנתה לעיצוביה של מירי גינזבורג, מי שהייתה אדריכלית בעברה וכיום יוצאת לראשונה עם מותג חדש הנושא את שמה – "Miri Gainsbroug". המותג יושק בארץ במקביל ליציאתה עם ליין תכשיטים המשווק לחו"ל.
עברה של גינזבורג בתחום האדריכלות ניכר במראה הסטרוקטורלי והמתכתי של תכשיטיה, שהשתלבו באופן טבעי בחלל התעשייתי.
גולת הכותרת של האירוע הייתה ללא ספק תצוגת משקפי השמש של המעצב התעשייתי רון ארד, שחזר לישראל לאחר שנים של עבודה פורייה בלונדון. "זוהי הפעם השנייה שרון ארד משיק בארץ את קולקציית משקפי השמש שלו – "Pq Eyewear", והיום אנחנו משמשים למעשה כנקודת ההשקה שלו," מסבירה גינזבורג. בשבועות הקרובים יערוך ארד גם תערוכה משלו לקולקציית משקפי השמש במוזיאון העיצוב בחולון.
חנות "Pop UP Box 69" תפעל במשך חמישה שבועות ועד 5.7.2013, וזו הזדמנות נפלאה לבקר בחלל שנראה מינימליסטי מבחוץ אך מלא הפתעות מבפנים.
* * *
[related-posts title="עוד במדור אופנה ועיצוב:"]