Skip to content

רגב בהיכל – 24/7 הדור הבא

כתבת האוכל של מגפון, ליאורה רוזנפלד-סופר, יצאה לבדוק את השמועות בעיר הגדולה, על המיזם הקולינארי החדש שנפתח בהיכל התרבות בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבת האוכל של מגפון, ליאורה רוזנפלד-סופר, יצאה לבדוק את השמועות בעיר הגדולה, על המיזם הקולינארי החדש שנפתח בהיכל התרבות בתל-אביב

 מאת: ליאורה רוזנפלד-סופר

פלמידה לבנה עם פלפלים כבושים, עגבניות שרי ואפונת שלג, צילום - אנטולי מיכאלו
פלמידה לבנה עם פלפלים כבושים, עגבניות שרי ואפונת שלג, צילום - אנטולי מיכאלו

באחד הלוקיישנים התרבותיים ביותר בתל אביב, על חורבותיו של הבר המצליח 'הלנה', ולפניו סניף הדגל של רשת 'אפרופו', נפתח בימים אלו מיזם קולינארי חדש ומסקרן במיוחד.   

'רגב בהיכל', מסעדה חדשה שנפתחה במתחם היכל התרבות המשופץ, מכוונת גבוה: מדובר ב"מסעדת בילוי", כפי שמגדירים אותה בעליה, שאמורה להיות פתוחה  24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. זהו נתון שלכשעצמו מייחד אותה בעיר, שאמנם מגדירה את עצמה כעיר ללא הפסקה, אבל בפועל לא רבים בה המקומות שפתוחים מסביב לשעון. מטרתם המוצהרת של הבעלים היא להעניק לסועדים במקום חוויית אוכל ואווירה, המשתנה בהתאם לשעות היום והלילה.

המסעדה רחבת ידיים, מעוצבת בצבעים בהירים וחמים, ובמרכזה בר עגול ופסנתר שאמור להעניק למקום את אווירת הפיאנו-בר האירופית, כיאה למסעדה הממוקמת בלב מתחם הבילוי של היכל התרבות ותיאטרון "הבימה".


אפרופו, גם פה אוכלים סביב השעון
מאחורי המסעדה, שלדברי בעליה הושקעו בהקמתה כ-4.5 מיליון שקל, ניצבות מספר דמויות מוכרות בתחום המסעדנות: נחי לאור, מייסד רשת בתי הקפה "אפרופו", ומי שנחשב כמומחה לזיהוי טרנדים קולינאריים; איש העסקים הצפוני, שי רגב, שהמסעדה נושאת את שמו; ושף מסעדת 'מראבו' מרמת גן, יואב בר, שייעץ למסעדה והופקד על עיצוב התפריט והקונספט. על הבישול עצמו מופקד השף דוד גולדווסר, שעבד בעבר במסעדות כדוגמת 'פסטיס' ושימש כסו-שף של יואב בר במסעדת 'מראבו', ועל תפריט הקינוחים אחראית השף-קונדיטורית,  נאווה בן יקיר – שפיתחה בין השאר את תפריט הקינוחים ברשת 'ג'ירף'.

התפריט כולל מנות בקטגוריית 'טעימות טעימות'. צילום אנטולי מיכאלו
התפריט כולל מנות בקטגוריית 'טעימות טעימות'. צילום אנטולי מיכאלו

המקום מהווה שילוב של בית קפה, מסעדה ובר, ומוגשות בו ארוחות בוקר, צהריים (ארוחה מלאה או מהירה המבוססת על מנות טעימה קלות) וערב. בין השעות: 15:00-18:00 יוגש במקום "High Tea" – בילוי בסגנון ה-Five O'clock Tea, ששואב את השראתו ממלונות יוקרה כדוגמת מלון 'ריץ' בלונדון. בנוסף, מבוסס חלק מהתפריט על מנות מיוחדות שיבשל נחי אלקין ממסעדת 'נחי ובטי' במושב רמות שברמת הגולן, שמתמחה בבישול כפרי שורשי, תבשילי קדרה הכוללים חלקי פנים ועוד. ניתן גם לסעוד ליד בר המסעדה הניצב במרכז החלל, שהמנות מוגשות בו על מסוע לעיני הלקוח שיכול לבחור את המנה המועדפת עליו.

נחי לאור מספר, כי בכוונתו לשמור על מחירים נוחים גם לאחר תקופת ההרצה של המקום. לדבריו, המנות מתומחרות בכ-30% פחות מהנהוג במקומות אחרים בעיר. תפריט ההרצה מציע בישול מקומי וים-תיכוני במהותו, עם דגש על מנות דגים רבות.


מארוחת הבוקר ועד אחרון הקינוחים

מקינוחי השפית-מגדנית, נאווה בן יקיר. צילום - אנטולי מיכאלו
מקינוחי השפית-מגדנית, נאווה בן יקיר. צילום - אנטולי מיכאלו

מנות לדוגמה: ראשונות כגון מרק כנפי עוף צח (28 שקל), מנה המכונה "קוקטייל שרימפס של פעם" – חסילונים טריים חלוטים ברוטב טרטר (45 שקל), מנות המכונות בתפריט כ"טעימות טעימות" כגון פלמידה לבנה (פרוסות דג פלמידה לבנה עם פלפלים כבושים, עגבניות שרי ואפונת שלג, 35 שקל) ומנת קוקי סן ז'אק (קוקי סן ז'אק צרובות בתוספת ערמונים וביסק סרטנים, 44 שקל). בין המנות העיקריות, ניתן למצוא בין השאר נתח סינטה פרוס (79 שקל), פילה דג לברק (85 שקל) או קדרת פירות ים במחבת יצוקה (98 שקל).

ארוחות הבוקר כוללות למשל ארוחת שקשוקה אדומה או ירוקה (39 שקל), פריטטת שרקוטרי עם שני סוגי נקניקיות בתוספת בצל ותפוחי אדמה (45 שקל). בין המנות ממטבחו של נחי אלקין, ניתן למצוא: לבבות עוף ממולאים בשקדים מבושלים עם פול ירוק (38 שקל), גבינת קממבר עיזים אפויה ועטופה בבצק גבינת צאן, מוגשת עם ריבת שום (39 שקל). תפריט הקינוחים יתבסס על פירות העונה וגלידות טריות המוכנות במקום ועוד.


רגב בהיכל
היכל התרבות, תרס"ט 4 א', תל אביב, טלפון: 03-5289289
שעות פתיחה: בתקופת ההרצה ימי א'-שבת בין השעות 12:00-24:00
בתום ההרצה (סוף חודש דצמבר) המסעדה תהיה פתוחה 24 שעות 7 ימים בשבוע

>>> בואו לדבר על מיזמים קולינאריים גם בפייסבוק שלנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן