Skip to content

קייטנה ייחודית עבור ילדים החולים בפסוריאזיס

הקייטנה תיערך בין ה-4-18 ביולי במלון צל הרים בים המלח ותהווה נדבך נוסף בסיוע להתמודדות ילדים ובני נוער החולים בפסוריאזיס עם קשיי ההתמודדות החברתית עם המחלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגודת הפסוריאזיס הישראלית ו-Clineral מבית טבע ישראל חוברות להפעלת קייטנה ייחודית בחופשת הקיץ, עבור עשרות ילדים ובני נוער החולים במחלת הפסוריאזיס.

במסגרת הקייטנה שתתקיים בין התאריכים 4-18 ביולי במלון צל הרים בים המלח, ייהנו המשתתפים מפעילויות מגוונות, הכוללות משחקים, טיולים, רחצה בים המלח שהמינראלים בו עושים פלאות לעור ושהייה יום-יומית במתקן סולריום. הקייטנה פתוחה להשתתפות עבור חולי פסוריאזיס בין הגילאים 8-18 והיא ניתנת להם בחינם.

(צילום: יח"צ)
נופשים בים המלח. קייטנה חינמית לילדים ונוער (צילום: יח"צ)

למרות שהפסוריאזיס אינו מדבק, הילדים החולים בפסוריאזיס נאלצים לא פעם להתמודד עם בורותם של חבריהם לבית הספר ומוריהם, בנוסף להתמודדות עם המחלה עצמה: בעיות של נידוי חברתי, הערכה עצמית נמוכה, תסכול, בושה ועצב הם חלק מההתמודדויות בהן נתקלים ילדים החולים במחלה. כדי לחמוק מתגובות פוגעניות, רבים מהחולים במחלה מדירים את רגליהם ממקומות בילוי, חוששים מכניסה למערכות יחסים, מבססים את המלתחה שלהם על בגדים ארוכים בניסיון למזער את חשיפתם לעיני הבריות. 

(צילום: יח"צ)
להרגיש נוח וללא דעות קדומות (צילום: יח"צ)

מחלת הפסוריאזיס מאופיינת במשטחי עור אדומים מכוסים בקשקשת המלווה בגרד ותחושת צריבה. פסוריאזיס  בקרקפת מתבטא בהופעת רבדים אדומים  נרחבים מכוסי קשקש לבן עבה ומלווים בגרד  טורדני. הנגעים  מתרכיזים לרוב  בשולי השיער בעיקר  בגבול המצח, בגבול העורף ומאחורי האפרכסות. בחלק מהמקרים האזורים האדומים גורמים לגירוד, פציעה של העור והפרשות.

על פי המחקרים, מספר הסובלים מפסוריאזיס בעולם עומד על כשלושה אחוזים. בישראל מוערך מספר החולים בכ-120 אלף איש.

הפסוריאזיס היא מחלה תורשתית, שאיננה ניתנת לריפוי. בדרך כלל היא פורצת לראשונה בגיל 35-15, אולם 10 עד 15 אחוזים מהחולים לוקים בה לפני גיל 10, לעתים גם בגיל הינקות. כ-30 אחוזים לוקים במחלה לפני גיל 18.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן