Skip to content

נכסים ובניין מכרה את בניין בארניס בשיקגו

התמורה: 154 מיליון דולר. הבניין נרכש בחודש מרץ 2011 בכ-122 מליון דולר. הרווח הכלכלי לפני מס מסתכם בכ-38 מיליון דולר. מכירה זו צפויה להניב תזרים מזומנים ברוטו של כ-68.5 מיליון דולר, בנוסף לעודפי תזרים של כ-10.7 מיליון דולר שנמשכו על פני השנים. נכסים ובניין שייכת לאי.די.בי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת נכסים ובניין, השייכת לקונצרן אי.די.בי, הודיעה על מכירת בניין בארניס בשיקגו לתאגיד אמריקני, אשר עיקר פעילותו מרכזים מסחריים. היקף העיסקה מסתכם בכ-154 מיליון דולר. הקבוצה רכשה את הבניין בחודש מרץ 2011 בכ-122 מיליון דולר, מתוכם כ-42 מיליון דולר מומן בהון עצמי ו-80 מיליון דולר בהלוואה לטווח ארוך.

בניין בארניס בשיקאגו. המכירה צפויה להניב 68.5 מיליון דולר
בניין בארניס בשיקאגו.. מאז רכישתו הניב הנכס לחברה רווח כלכלי מצטבר ברוטו של כ-38 מיליון דולר

מכירה זו צפויה להניב תזרים מזומנים ברוטו של כ-68.5 מיליון דולר וזאת בנוסף לעודפי תזרים של כ-10.7 מיליון דולר שנמשכו על פני השנים. מאז רכישתו הניב הנכס לחברה רווח כלכלי מצטבר ברוטו של כ-38 מיליון דולר, רווח פנומנאלי בכל קנה מידה. התשואה המצטברת על ההון בשנתיים (cash on cash) 89%.

יחד עם זאת מן הראוי לציין, כי מחיר המכירה משקף את השווי ההוגן של הנכס בספרי החברה כך שלא נוצר רווח או הפסד חשבונאי כתוצאה מהעסקה.

בנין ברניס בשיקגו

בניין ברניס ממוקם באזור המסחר המרכזי של שיקגו (Coast Gold), משתרע על פני כ-9,000 מטר מרובע. הבנין מתנוסס לגובה של שש קומות, ומושכר במלואו לשני שוכרי עוגן, Barneys New York וסיטיבנק, בחוזי שכירות ארוכי טווח, המייצרים דמי שכירות שנתיים נטו של 9.8 מיליון דולר.

אודות קבוצת נכסים ובניין

קבוצת נכסים ובניין, מקונצרן אי.די.בי הינה מחברות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל.
לקבוצת נכסים ובניין נכסים מניבים בישראל בהיקף של כ -990,000 מ"ר, בתפוסה של 96% וכן עתודות קרקע של כ-800,000 מ"ר לנדל"ן מניב בישראל. בנוסף, קבוצת נכסים ובניין בונה שכונות מגורים באזורי איכותיות באזורי ביקוש בישראל.

כמו כן, לקבוצת נכסים ובניין פעילות נדל"ן בינלאומית בארה"ב, הודו ומערב אירופה הכוללת נכסים מניבים בהיקף של כ-250,000 מ"ר (חלקה של החברה), ביניהם בנין מטה HSBC בניו יורק, בנין בארניס (עד למכירה) בשיקגו וכן פרויקטים יזמיים בארה"ב ובהודו.

"ניצול הזדמנות בעיתוי נכון"

רפי ביסקר. ניצול הזדמנויות. צילום: יונתן בלום
רפי ביסקר. ניצול הזדמנויות. צילום: יונתן בלום

"עסקת מכירת בניין בארניס בשיקגו תמורת 154 מיליון דולר משקפת תשואה של 89% על ההון שהשקענו וזאת כשנתיים בלבד מיום רכישת הנכס. הצלחה עסקית זו הינה שילוב של ניצול הזדמנות בעיתוי נכון, עליית שכר דירה בנכס ושיפור במצב שוק הנדל"ן בשיקגו. העסקה מייצרת תזרים פנוי לנכסים ובניין בגובה של כ-230 מיליון שקל, אשר יוסיף לאיתנותה הפיננסית ויתרום להמשך פיתוח עסקי בחברה", אמר היום רפי ביסקר, יו"ר הדירקטוריון נכסים ובניין.
 

סגי איתן. מיקום אטרקטיבי. צילום: דן לב
סגי איתן. מיקום אטרקטיבי. צילום: דן לב

סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין הוסיפה היום: ״עסקת בארניס משקפת את יכולת הקבוצה לאתר ולהשביח נכסים מניבים ייחודיים מבחינת מיקום אטרקטיבי, תזמון ושוכרים איכותיים.רכשנו את הנכס לפני כשנתיים בכ-122 מיליון דולר ומכרנו ב-154מיליון דולר ביחד עם ההכנסות שהתקבלו במהלך השנתיים הרווח הכלכלי לפני מס יסתכם בכ-38 מיליון דולר. הקבוצה תמשיך לאתר הזדמנויות עסקיות בתחום הנכסים המניבים בארץ ובחו״ל״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן