Skip to content

שני חיילים הפעילו מעבדה ליצור מטענים לעולם התחתון

השניים, תושבי נתיבות, בנו מעבדת חבלה בביתו של אחד מהם. את הניסיונות ערכו בשדה ליד בית הקברות המקומי. הם מכרו מטענים לסוכן משטרתי ולשוטר סמוי. אחד מהחשודים חיסל חשבון עם יריבים והפעיל מטען מתחת לרכב היריב שייצר בעצמו. המשטרה ביקשה מעצר עד תום הליכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני חיילי צה"ל הואשמו הבוקר בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כי עסקו בייצור והרכבה של מטעני חבלה ומכרו מטענים כדי שאלה יותקנו בכלי רכב ויפעלו במטרה "לחסל" אנשים, למען בצע כסף. אחד מהשניים גם פוצץ מטען כזה מתחת לרכב של תושב נתיבות, לאחר שהסתכסך עמו במהלך בילוי בפאב מקומי.

פרקליטות מחוז דרום, באמצעות עורכת דין טל אדיר כהן, הגישה גם בקשה לעצור אותם עד תום הליכים. נגד השניים הופעלו סוכנים סמויים שהופעלו על ידי ימ"ר לכיש. מכתב האישום עולה, כי שני החיילים, מור אדרי (21) ומאור תורג'מן (20), תושבי שדרות, יצרו את מטעני החבלה במחסן בית בשכונת מגורים בשדרות, שם הקימו מעבדה לייצור מטעני חבלה. בחיפוש שנערך במחסן נתפס ציוד רב, כלי עבודה, רכיבים וחומרים שונים ששימשו את הנאשמים לייצור והרכבה של מטענים.

מטען חבלה אלקטרוני (צילום: ויקימדיה)
מטען חבלה אלקטרוני (צילום: ויקימדיה)

השניים ערכו במהלך השנה החולפת ניסויים שונים ולמדו את להכין מטעני נפץ גם מתך מידע באינטרנט. את ניסיונות הפיצוץ הראשונים ערכו ה"מומחים" הצעירים בשטח אדמה ליד בית הקברות של שדרות. בתחילה רכשו לעצמם את הרכיבים הנדרשים בחנויות אלקטרוניקה וחומרי בניין. בשלב מסוים פנה אדרי לסוכן וביקש ממנו להשיג לו "טרמינטור" – חומר נפץ מסוג 4 C ועוד. סוכן אחר הופעל  כקונה פוטנציאלי והובטח לו שהמטען הראשון שיקבל יהיה על חשבון הבית.

עסקה עם סוכן סמוי

ב-16 במאי השנה הגיע מור אדרי לפגישה בצומת מרדכי עם הסוכן שהביא עמו שוטר סמוי, שהתחזה לגיסו ושישמש מעתה איש הקשר להזמנות וקבלת מטענים. בפגישה סוכם כי הסוכן יקנה מאדרי מטען חבלה אחד תמורת 4,500 שקל, ולאחר שירכוש ממנו מספר מטענים, ירד המחיר ליחידה ל-3,000 שקל.

במהלך הזמן יצרו השניים מטען ניסיון ומטענים נוספים, אותם הניחו במקום מוסתר וקיבלו על כך תשלום. חבלני המשטרה הגיעו בחשאי למקום המסתור ונטרלו את המטענים. ב-28 למאי, ערכו שני חשודים ניסוי שטח (סמוך לבית העלמין). כתוצאה מכך פרצה דלקה מקומית. למחרת היום מסרו הנאשמים שלושה מטעני חומר נפץ לידי השוטר הסמוי וקיבלו את כספם. מאוחר יותר באותו יום הם נעצרו.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של ייצור וסחר בנשק, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לפשע ועוד.

חיסול חשבונות 

בסוף מאי יצא אדרי לבלות בפאב "ברלה" בנתיבות. על פי כתב האישום: "במהלך הבילוי התפתח ויכוח ובהמשך לו, קטטה מחוץ למועדון, בין אדרי וחבריו לבין קבוצת צעירים תושבי נתיבות (שכונו בכתב האישום – חבורת נתיבות. א.מ). הקטטה הופסקה לאחר ששוטרים הגיעו למקום". אדרי צילם את הרכב בו נסעה חבורת נתיבות ואת מספר הרישוי שלו. "כיומיים לאחר האירוע, הגיע אדרי לנתיבות על מנת לאתר את הרכב. לאחר שחיפש במשך מספר שעות, איתר את הרכב כשהוא חונה ליד ביתו של בעל הרכב". הוא חזר לביתו ובמהלך השבוע ייצר  מטען חבלה אותו הצמיד בלילה לרכבו של הבעלים מתחת למושב הנהג, התרחק מעט והפעילו. כתוצאה מכך נפער חור ברצפת הרכב באזור הפיצוץ.

אדרי הואשם, בנוסף לאישומים הקודמים, בכך ש"ייצר נשק בלא רשות על פי דין לעשות פעולה כאמור, הוביל ברכבו נשק שלא כדין, הניח שלא כדין חומר נפיץ במקום כלשהו בכוונה להרוס נכס או להזיק לו, והסתייע ברכב לביצוע פשע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן