Skip to content

לראשונה בירושלים: תצוגה של פורמולה 1 למרגלות החומות

אמנם זה לא ממש מרוץ, אבל בשלב הזה אפשר להסתפק בנהמת המנועים מחרישת האוזניים של המכונית החולפת לידך, להריח את אדי הדלק ואת ניחוח הגומי של הצמיגים המשתפשפים באספלט. חוויה מענגת לכל חובב ספורט מוטורי. ברקת לנהגים: "אני מקנא בכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז סוסו של הקיסר וילהלם השני קיסר גרמניה, שהגיע לפני יותר ממאה שנה לשער יפו לפגוש את הרצל, לא היה כזה עניין סביב סוסים בירושלים – כוחות סוס של פרארי במקרה הזה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, רואה באירוע פורמולה ירושלים או בשמו המלא "פורמולה ירושלים, רוד-שואו של שלום" – אירוע מכונן של ממש בדברי ימי העיר.

(צילום: דן בר-דוב)
אירוע מכונן ולא אופייני לירושלים (צילום: דן בר-דוב)
(צילום:דן בר דוב)
ניר ברקת ומה שהוא אוהב באמת (צילום: דן בר-דוב)

בחבורת הנהגים שמות בולטים ומובילים בתחום כמו מקס ביאג'י אלוף העולם בסדרת הסופרבייק, וג'אנקרלו פיסקלה, אחד מנהגי הפורמולה המובילים. ברקת הסתובב ביניהם כחתן ביום חופתו. הוא לא מסתיר את אהבתו הרבה לספורט המוטורי שהחלה עוד בילדותו. הוא גם מימש אותה והשתתף באופן פעיל בראלי פאריז-דקאר לפני שתים עשרה שנה. "בשבילי זה גם הגשמת חלום אישי", מספר ברקת. "כשהשתתפתי בראלי פאריז-דקאר חשבתי לעצמי מתי יהיה גם לנו אירוע ספורט מוטורי בישראל".

(צילום: דן בר-דוב)
(צילום: דן בר-דוב)
(צילום: דן בר-דוב)
(צילום: דן בר-דוב)
 (צילום: דן בר-דוב)
(צילום: דן בר-דוב)

ברקת רואה באירוע אבן דרך חשובה והשקעה משמעותית במיתוגה של העיר. "לירושלים יש חוויות רבות להציע, אלפי שנות רוחניות והיסטוריה. מטרתי היא ליצור עוד סיבות שיגרמו לאנשים לרצות לבוא לעיר. מיתוגה של העיר בהקשר של ספורט מוטורי שולח מסר של נורמאליות, של משהו חיובי מהעיר" הוא אומר.

"קראנו לאירוע מרוץ השלום משום שהאהדה לספורט המוטורי, השני בפופולאריות שלו בעולם, מאחדת בין כולם, בני כל הדתות, הגזעים והעדות, והמסר לכולם הוא כי ירושלים פתוחה לכולם לבוא וליהנות בה", מסביר ברקת. בדבריו לנהגים אמר: "אני מקנא בכם, אתם עושים היסטוריה, ניצרו את הרגע הזה בלבכם והיו שגרירי ירושלים בעולם".

עבור יותר מ-50 אלף חובבי הספורט המוטורי שהתכנסו סביב המסלול (ביום שישי, היום השני לאירוע, מצפים למספר גדול עוד יותר) שעבר למרגלות חומות העיר העתיקה וברחובות העיר – זו הייתה חגיגה מוטורית ראשונה מסוגה בארץ. אמנם זה לא ממש מרוץ ומכונית הפרארי פורמולה, הפרארי צ'אלאנג' ו והלוטוס לה-מאן לא ממש הפגינו את ביצועיהן, אבל בשלב הזה אפשר להסתפק בנהמת המנועים מחרישת האוזניים של המכונית החולפת לידך, להריח את אדי הדלק ואת ניחוח הגומי של הצמיגים המשתפשפים באספלט. זו חוויה מענגת לכל חובב ספורט מוטורי.

מי שגנב את ההצגה לנהגי המכוניות היה רוכב הפעלולים כריס פייפר, שנתן מופע שכנראה רק הוא מסוגל לתת וליהטט עם הב.מ.וו F800R שלו כאילו היו אלה אופני BMX. בשנים הבאות מקווה ברקת כי האירוע ישוב ויתקיים ואולי יתפתח למרוץ גרנד-פרי של ממש.

את עלות האירוע העריך ברקת בכ-15 מיליון שקלים, מתוכם השקיעה העירייה כ-2.5 מיליון שקלים, הממשלה הוסיפה כ-4 מיליון שקלים וכל היתר מתרומות ומכירת חסויות וכרטיסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן