Skip to content

אלמונים חדרו למחנה צה"ל, כפתו חייל ונמלטו עם נשקו

בפעם השנייה השנה חדרו הלילה אלמונים למחנה נפתלי, איימו וכפתו את תורן המבצעים, שדדו את נשקו האישי ונמלטו. לפני פחות משנה חדרו אלמונים אותו הבסיס, כפתו חיילת ונמלטו עם שבעה נשקים ולא נתפסו עד היום. מצ"ח חוקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלמונים חדרו הלילה, (שבת), למחנה נפתלי הסמוך לצומת גולני בצפון. הם הצליחו לחדור לחמ"ל שבו שהה חייל אחד, כפתו אותו, גנבו את נשקו ונמלטו. דובר צה"ל מסר כי מצ"ח חוקר את הפרשה וכי במקביל מתבצע תחקיר של האירוע כולו.

naftaly
מחנה נפתלי (צילום מסך)

הלילה בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, פרצו אלמונים דרך פרצה בגדר הבסיס שזה שנים לא שוקמה. הם הגיעו לחדר המבצעים של החמה בו שהה חייל אחד בתורנות. ככל הידוע הם הצליחו באמצעות איומים לחטוף ממנו את נשקו האישי ולאחר מכן לכפות אותו בידיו וברגליו ואז נמלטו. כשעה לאחר מכן התגלה החייל על ידי חבריו לבסיס, אלו שחררו אותו והזעיקו את המפקד התורן.

זו הפעם השנייה שאלמונים פורצים למחנה נפתלי. לפני פחות משנה, באוקטובר 2012, הגיעו אלמונים אל הבסיס, נכנסו דרך פרצה בגדר, גנבו שבעה כלי נשק ותוך כדי כך כפתו חיילת שהייתה בעמדת השמירה בכניסה לבסיס. השודדים לא נמצאו עד היום. בפיקוד הצפון היו בהלם. גורם צבאי אמר כי "השודדים חתכו את הגדר של הבסיס, הגיעו עד הנשקייה ונמלטו חזרה באמצעות כלי רכב שהגיע לקרבת הבסיס. לא זכור לנו אירוע שכזה בצה"ל בו שודדים חיילים".

למקום הוזעק גם מפקד המשטרה הצבאית החוקרת, אלוף-משנה חיים ששון, שקיבל דיווח מפורט על המידע שנאסף עד כה השוד. גורם בכיר בצה"ל אמר אז כי "מדובר באירוע חמור מאוד שמוגדר כעליית מדרגה. זו לא פריצה למחסן נשק, אלא שוד מזוין שתוכנן ככזה". במצ"ח סיפרו כי "החשודים שהגיעו לבסיס היו בעלי מבטא ערבי. אחד מהם הגיע לכניסה ותשאל את החיילת ששמרה בכניסה לבסיס. שאל כל מיני שאלות. הוא ניסה להבין כמה חיילים נמצאים במקום. אנחנו חושדים כי השודדים שחדרו פנימה קיבלו מידע פנימי מחיילים שמשרתים בבסיס. במקביל לחקירה תיבדק רמת האבטחה של הבסיס והאם הקפידו על רענון הנהלים. היו כאן פערים במעגלי האבטחה". דובר צה"ל מסר כי "המשטרה הצבאית חוקרת חשד שבשעות הבוקר המוקדמות בוצע חדירה ושוד מזוין של ארבעה כלי נשק במחנה נפתלי על פי החשד השוד בוצע תוך הפעלת אלימות והחשודים נמלטו. האירוע ונסיבותיו מצויים בחקירה".

כאמור, הגדר לא שוקמה ותוקנה, האבטחה כשלה פעם נוספת והסיפור חוזר על עצמו בווריאציה דומה, כולל תגובת צה"ל לאירוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן