Skip to content

סלבדור דאלי זה גם פסלים

תערוכה עשירה ומרשימה של פסלי סלבדור דאלי מתקיימת בימים אלו בגלריה מארציאנו במארסיי. שניים מהפסלים בגודל מקסימלי מוצבים בעיר, האחד בנמל היישן והשני ב-Cours D'estiens D'orves כמובן שתוכלו למצוא בתערוכה ציורים ואיורים ורישומים אבל לב ליבה של התערוכה הם הפסלים. פסלי הברונזה עם האלמנטים המוזהבים של דאלי מכילים את כל האלמנטים המוכרים של דלי כמו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכה עשירה ומרשימה של פסלי סלבדור דאלי מתקיימת בימים אלו בגלריה מארציאנו במארסיי. שניים מהפסלים בגודל מקסימלי מוצבים בעיר, האחד בנמל היישן והשני ב-Cours D'estiens D'orves כמובן שתוכלו למצוא בתערוכה ציורים ואיורים ורישומים אבל לב ליבה של התערוכה הם הפסלים.

פרספקטיבה אחרת - צילום: עמית מנדלזון

פסלי הברונזה עם האלמנטים המוזהבים של דאלי מכילים את כל האלמנטים המוכרים של דלי כמו השעון הנמס, חד הקרן והשליח עם החצוצרה הסוריאליזם במיטבו אבל הביצוע קפדני ומדוייק, העושר של המוצגים בגלריה מרשים. לא מפתיע כשמדובר בגלריה מכובדת שכזו.

הבוהן - צילום: עמית מנדלזון

אך התערוכה איננה מסתכמת בכך. איורים ורישומים של דאלי שאינם מהנפוצים ו/או מוכרים, עבודות, ציורים ואפילו שטיח קיר אחד מעטרים את קירות הגלריה.

לידי גודייבה - צילום: עמית מנדלזון

אחת התמונות שצדה עיני היא אשליה אופטית מוחלטת מבוססת על העיקרון של פיקסליזציה ציור של אברהם לינקולן, לא ניתן לזהות את הדמות ממרחק רגיל ויש צורך להתרחק (או לשלוף מצלמה).

אברהם לינקולן - צילום: עמית מנדלזון

העוצמה שבפסלים עושה את שלה וקשה לנתק את העיניים מהאחד כדי לעבור לשני, כל זווית מציגה כביכול פסל שונה. מי שנמצא בסביבה,,, מומלץ בכל לב הכניסה חינם.

אישה בשמלת ערב - צילום: עמית מנדלזון
שליח האלים - צילום: עמית מנדלזון

 

בזירה - צילום: עמית מנדלזון
הזמן נזיל - צילום: עמית מנדלזון
דחיפות - השליח על השבלול - צילום: עמית מנדלזון

שאר התמונות בכתובת הבאה

4 Comments

  1. תודה עמית
    20 ביוני 2013 @ 9:32

    תודה עמית,
    הכתבות שלך, מאפשרות לנו קפיצה קטנה לחו"ל.
    לפעמים לא צריך מילים. תמונות שוות אלף מילים ויותר.
    תמשיך לשמח לנו את העיניים עם המצלמה שלך,
    יום קסום עם הרבה מראות יפים במארסיי שלך.

  2. רות ריבק
    18 ביוני 2013 @ 13:20

    תודה עמית,
    המלים שלך משקפות ראייה תרבותית עמוקה של ערכי אומנות, מהוות קריאת הפיתוי המושלם לבוא לחוות מקרוב את היצירות של הגאון דאלי

    • עמית מנדלזון
      18 ביוני 2013 @ 14:59

      לצערי, אין לי מספיק מילים כדי לתאר את החוויה לכן התמונות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן