Skip to content

ר"מ יוון: ERT היא פארק היורה של שחיתות וחוסר יעילות

סגירת תחנת השידור הציבורית ERT ביוון יכולה להוות תמרור אזהרה לשידור הציבורי בעולם המערבי. היום נועדים כל ראשי הקואליציה בניסיון נואש להציל את תחנת הרדיו והטלוויזיה, בצל עתירה לבית המשפט היווני ומחאה כלל אירופאית. ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארה משמיץ את התחנה ומתנגד נחרצות לחזור בו ובישראל, גלעד ארדן משמיע קולות מדאיגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלחץ הציבורי סביב הסגירה הפתאומית של תחנת השידור הציבורית ביוון ERT לפני ששה ימים, נותן את אותותיו ונדון היום בין ראש הממשלה היווני אנטוניס סמארה לבין עמיתיו לקואליציה התלת ראשית המרכיבה את ממשלתו.
הסגירה הדרמאטית של התחנה באמצע שידור לא הובילה לסיום השידורים של התחנה היוונית, ומדיווח של הגארדיאן מהיום עולה כי עיתונאי ERT ממשיכים לשדר מפרברים של אתונה. זאת, לאחר ששידורים בסיוע לווייני איגוד השידור האירופי EBU נחסמו על ידי ממשלת יוון בסוף השבוע. סמארה אף האשים את האיגוד האירופי על הסיוע שהעניק לשידורי התחנה ואיים בנקיטת צעדים משפטיים נגדו. ב- EBU גינו את האיום והאיצו בממשלת יוון לשקם את השידור הציבורי.

צעדו של סמארה שנועד במידה רבה לכסות את החובות הכבדים של יוון העלולים להביאה לפשיטת רגל, הוביל לפיטוריהם של 2,700 עובדים בתחנה. בעקבות הסגירה התקיימו שתי שביתות גדולות. סמארה הצהיר כי ההפגנות נגד סגירת התחנה מהוות עלה תאנה לניסיון של עובדי התחנה לחסום רפורמות בשידור הציבורי.

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארה (צילום: ויקיפדיה)

עיתונאי התחנה, מצידם, אינם שוקטים על השמרים והם עתרו היום לבית המשפט בתביעה להשיב את שידורי התחנה על כנם בטענה כי סגירת התחנה אינה חוקתית. על אף הלחץ המסיבי מהכוון המשפטי ומצדם של חמישים מנכ"לי תחנות שידור ציבוריות אירופיות, סמארה מפגין עמידה עיקשת על עמדתו ומצהיר:" ERT היא פארק היורה של חוסר יעילות ושחיתות. לא אחזור בי. אפתח תחנה חדשה עם צוות מצומצם ועם אמנת שידור חדשה".

בין מביעי ההזדהות עם העיתונאים נמנית גם אגודת העיתונאים בירושלים המייצגת את עובדי רשות השידור, שגם היא עומדת עתה על פרשת דרכים לנוכח עיכובים וסחבת אינסופית ביישום הרפורמה ולנוכח הקולות העקשים שמשמיע השר הממונה על הרשות גלעד ארדן המדבר על סגירת רשות השידור ופתיחתה מחדש.

בתגובה למכתב ההזדהות של האגודה בירושלים התקבל המסר הבא:

Good morning from Athens,Thank you for your letter of support and solidarity
Best regards
Dori Ralli,JUADN International and Public Relations Section

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן