Skip to content

נמשכת העצבנות בשווקים

לקראת החלטת הריבית בארה"ב צוברת התנודתיות בשווקים תאוצה. רבים מעריכים כי יו"ר הפד' יודיע מחר על צמצום היקף הרכישות החודשיות. מדד ת"א 25 נסחר בתנודתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת פרסום החלטת הריבית בארה"ב, צוברת התנודתיות בשווקים תאוצה. רבים מעריכים כי יו"ר הפד' יודיע בתום ישיבת הריבית מחר, כי בכוונתו לצמצם את היקף הרכישות החודשיות על רקע השיפור המשמעותי שחל בכלכלה המקומית. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו אמש בעליות שערים נאות. גם המדדים באירופה סגרו אמש בטריטוריה החיובית. באסיה נרשמות כעת ירידות שערים.

זירה מקומית

השוק המקומי מושפע ממה שמתרחש בשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 נסחר בתנודתיות רבה בין 1220- 1230 בימים האחרונים. אנו מעריכים כי התנודתיות הזו תימשך עד לפרסום החלטת הריבית בארה"ב. בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל ממשיך לבסס את מעמדו מתחת ל-3.6 על רקע חולשתו של הדולר בעולם. אם ברננקי יכריז על צמצום תוכנית הרכישות, הדולר עלול להתחזק באופן משמעותי ואילו אם ברננקי לא יפזר רמזים בעניין, הדולר ימשיך לאבד גובה. בנק ישראל לא ימהר להתערב בשלב זה ויעדיף לתת לשוק לעשות את שלו. שבירה של 3.5 עשויה לשנות את כללי המשחק.

זירה בינלאומית

המשקיעים בעולם ממתינים בדריכות לסיומה של ועידת השוק הפתוח שתיפתח היום ותנעל מחר עם נאומו המכריע של ברננקי. בשלב זה קשה לדעת כיצד יגיב השוק לדבריו של ברננקי. אנו מעריכים, כי השוק תמחר כבר את התרחיש שבו ברננקי יודיע על צמצום הרכישות ולכן אם יעשה כך, לא צפויה פאניקה בשווקים. השווקים צפויים לזנק אם וכאשר ברננקי לא יודיע על צמצום היקף הרכישות וימשיך לחזור על המנטרה הקבוע שלו לפיה: לא יחולו שינויים בהיקף הרכישות כל עוד האבטלה לא תרד באופן משמעותי.

היום כדאי לעקוב אחרי סקר הסנטימנט הכלכלי של מכון ZEW הצפוי להצביע על שיפור נוסף של הכלכלה האירופית בכלל ושל הכלכלה הגרמנית בפרט. הנתון צפוי לרשום קריאה של 38.2 נקודות לעומת 36.4 נקודות שנרשמו בחודש הקודם. הנתון המשוקלל של גוש האירו צפוי לרשום קריאה של 29.4 נקודות לעומת 27.6 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

בארה"ב, התחלות הבנייה ואישורי הבנייה צפויים להצביע על שיפור קל בסקטור הנדל"ן האמריקני.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן