Skip to content

תג מחיר באבו גוש: "גזענות או התבוללות"

צמיגי 28 מכוניות נוקבו הלילה באבו גוש, בהן מכוניתו של אברהם בורג, ורוססה כתובת "ערבים החוצה". נפתלי בנט: "תג מחיר - מעשה לא מוסרי ולא יהודי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צמיגיהם של 28 מכוניות באבו גוש הסמוכה לירושלים, נוקבו הלילה (שלישי), ובמקום רוססו כתובות "תג מחיר". המכוניות שייכות בחלקן ליהודים ובחלקן לערבים. במקום רוססו כתובות "התבוללות", "ערבים החוצה", ו"גזענות או התבוללות". משטרת מחוז ירושלים החלה לחקור את האירוע. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ביותר ותקדיש מאמצים גדולים להגיע אל המבצעים".

"טרור זה טרור". הבוקר באבו-גוש (צילום: אתר האידייש jdn)

אחד מאלו שמכוניתם נפגעה הוא יו"ר הכנסת וח"כ הכנסת לשעבר אברהם בורג. בורג ששוהה כעת בחו"ל, סיפר כי חברו שמתגורר באבו גוש התקשר אליו הלילה. בורג השאיר את רכבו מדגם "רנו קליאו" אצל חברו איברהים סולימאן לצורך ביצוע טיפולים. הוא הגיב למעשה ואמר כי "זו בושה וחרפה. זה סיפור שאין בו ערבים ואין בו יהודים, יש פה בני אדם. אלו שעשו זאת לאנשי אבו גוש. זו פעולת טרור ואם הממשלה חושבת שתוכל להתחמק מטיפול בנושא, זה יחדור ויגיע אל הלב. יש טרוריסטים יהודים שהממשלה נמנעת מלפעול נגדם".

"תג מחיר – מעשה לא מוסרי ולא יהודי", הגיב שר התמ"ת נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו. והוסיף כי "אמש נוקבו צמיגיהם של 27 רכבים באבו-גוש ורוססו כתובות נאצה. יש קבוצה קטנה של חורשי-רעה שרוצים לייצר שרשרת של שנאה ואלימות בין ערבים ליהודים בארץ שלנו. קבוצה שנותנת כלים בידי שונאינו בעולם להשחרת פנינו. לא נאפשר להם להצליח. השבוע הענקנו סמכויות נרחבות למשטרה ולשב״כ על מנת לתפוס אותם. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בעוצמה נגד תופעה בזויה זו".

מרכז מוסאוא – ארגון הדואג לזכויות הערבים בישראל, הגיב לאירועי "תג המחיר" לפנות בוקר בכפר אבו גוש: "ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר מנע את הגדרת אירועי 'תג המחיר' כאירועי טרור, בניגוד לעמדת שרי ביטחון הפנים והמשפטים, לא יכול לנקות את עצמו מאחריות להתרבות של אותם אירועים. מי שמבחין בין טרור ללא-טרור בהתאם לזהות הקורבן, מעודד את המעשה הבא. לכן טוב תעשה הממשלה באם תחזור בה מהחלטתה – כי טרור זה טרור, ללא קשר לזהות מבצעיו וקורבנותיו".

בלילה שבין חמישי לשישי האחרונים הוצתו שני כלי רכב בחניון בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. מצלמת אבטחה שהוצבה בחניון תיעדה את מעשה ההצתה ואת הפיצוץ שנגרם עקב כך. אחד מכלי הרכב ניזוק באופן קשה מהפיצוץ, בעוד שהשני ניזוק באופן חמור פחות. על קיר שבמקום רוססה הכתובת "תג מחיר".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן