Skip to content

נאומו המעורפל של ברננקי מעיב על השווקים

אמר, כי יתכן שהיקף הרכישות יצומצם השנה ואולי אפילו יופסקו לחלוטין במשך 2014. הערכה: ברננקי לא יבצע שינויים מוניטאריים כלשהם, כל עוד האבטלה לא תרד מתחת לרמה של 7%. בינתיים שיעור האבטלה עולה ושאר נתוני המקרו לא ממש חיוביים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השווקים הפיננסיים מגיבים בירידות שערים חדות לנאומו של ברננקי. בתום ישיבת הריבית הפתוחה אשר נמשכה יומיים, הודיע יו"ר הפד' כי יתכן שהיקף הרכישות יצומצם השנה ואולי אפילו יופסקו לחלוטין במשך 2014. בנוגע לשיעורי הריבית ציין, כי גם לאחר הפסקת הרכישות, שיעורי הריבית לא יעלו באופן מידי. יו"ר הפד' ציין כי הדרך בה תופסק התוכנית נמצאת תחת דיונים וכי גם במדיה והיקף הרכישות תקטן בחודש אחד, זה לא אומר שהפד' לא יוכל להגביר אותן בעתיד, הכל בהתאם להתפתחויות. ברננקי אופטימי לגבי השנה הבאה ומעריך, כי שיעורי הצמיחה יעלו ב-2014.

אנו מעריכים כי ברננקי לא יבצע שינויים מוניטאריים כלשהם, כל עוד האבטלה לא תרד מתחת לרמה של 7%. בינתיים שיעור האבטלה עולה ושאר נתוני המקרו לא ממש חיוביים.

צלילות

בסיכום יום המסחר, המדדים בוול סטריט צללו ביותר מ-1%. המדדים באסיה צוללים גם כן בשעה זו כאשר מדד האנג סאנג בולט עם צלילה של 2.52%. הירידות בשוק האסיאתי צוברות תאוצה על רקע נתון המקרו המאכזב שפורסם בסין. מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור במדינה רשם קריאה של 48.3 הנקודות, מה שמעיד על התכווצות הסקטור. מדובר בהתכווצות השנייה ברציפות וזה למעשה מפעיל לחץ כבד על השווקים היות והאטה בסין תשפיע לרעה על העולם כולו.

מדד ת"א 25 יורד

 

בזירה המקומית, מדד ת"א 25 איבד אמש 0.36% מערכו וסגר את יום המסחר באזור 1223 הנקודות. היום הירידות תצבורנה תאוצה על רקע הירידות החדות בשווקים מעבר לים.
אנו מעריכים כי רמת התמיכה הניצבת ב-1220 הנקודות תישבר היום והמדד ימשיך לנוע מטה לכיוון 1200 הנקודות. בזירת המט"ח, הדולר האמריקני צפוי לפתוח חזק את יום המסחר על רקע התחזקותו של הדולר בזירה הבינלאומית. הרמזים של ברננקי תומכים בשטר הירוק ונראה, כי מצפה לדולר תקופה טובה. פריצה מעל 3.60 תוביל להמשך העליות אל עבר 3.67.

היום כדאי לעקוב אחרי מדד מנהלי הרכש באירופה, מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב ומכירות הבתים הקיימים שם. הנתונים צפויים להצביע על שיפור נוסף של הכלכלה הגדולה בעולם. בבריטניה יפורסם נתון המכירות הקמעונאיות של המדינה.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן