Skip to content

עד המדינה בפרשת הברנוער ברח ממקום המסתור

הבוקר נעלם עד המדינה בפרשת הברנוער מדירת המסתור, למרות השמירה הצמודה. שוטרי מחוז תל אביב סורקים אחריו. החשש הגדול במשטרה שיחוסל או יצליח להימלט לחו"ל. פרקליטו של החשוד ברצח: "לו אני הייתי משקר למשטרה, הייתי בורח בצורה כזאת. שהציבור ישפוט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחדל חמור. עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער בתל אביב נעלם מדירת המסתור שבה שהה. ככל הנראה הוא יצא ממנה במהלך הלילה (חמישי) ומאז עורכת המשטרה חיפושים אחריו. השוטרים חוששים שמישהו יצליח לפגוע בו או שיחמוק מישראל לחו"ל.

עד המדינה (צילום מסך)
מתחת לאף. עד המדינה (צילום מסך)

במשטרה מציינים כי עד המדינה לא היה עצור וכי יצא מהדירה מרצונו החופשי. כל זאת מתחת לאפם של השוטרים ששמרו עליו מסביב לשעון. משה שוחטמן, עורך דין שייצג בעבר את העד, אמר לתקשורת כי זהו מחדל נוראי של המשטרה. "אני לא מבין כיצד הוא הצליח לצאת", אמר שוחטמן. דירת המסתור בה שהה כבר הוחלפה פעם אחת לאחר שהעד התראיין לתקשורת ושוחח עם חבריו בפייסבוק.

עד המדינה שהה בכלא בעת שמסר את עדותו הראשונה למשטרה. הוא סיפר כי יש בידיו מידע שיוביל לפיצוח התעלומה של הרצח בברנוער. ימ"ר תל אביב השתכנעו באמיתות דבריו. בהסכם שנחתם עמו, על דעת פרקליטות מחוז תל אביב, הוא שוחרר מספר חודשים לפני תום מאסרו ובמשך כשלושה חודשים פעל כסוכן סמוי בקרב חבריו שלתחושתו בגדו בו ונטשו אותו בעת שהיה כלוא. לדבריו, הוא החליט על כך גם משום שהפנו לו עורף וגם כי הרגיש מחויבות לקהילה הגאה שממנה קיבל סיוע ותמיכה.

עו"ד משה שרמן המייצג את החשוד בירי, חגי פליסיאן, אמר היום כי: "מדובר באחד התיקים החשובים ביותר בעשור האחרון וככה המשטרה מנהלת אותו?". לעניין הבריחה הוא הגיב: "לו אני הייתי משקר למשטרה הייתי בורח בצורה כזאת. שהציבור ישפוט".

הידיעה על היעלמותו של העד הכתה בתדהמה את אנשי ימ"ר תל אביב ואת בכירי המשטרה. מיד עם היוודע דבר העלמו, הוקפצו כוחות גדולים של בלשים מכל רחבי המחוז לטובת החיפושים וכעת מתבצעות סריקות נרחבות. מבחינת המשטרה מדובר במכה אנושה לתיק, שנשען בעיקרו על עדותו של הנמלט. לא ברור אם הפרקליטות תצליח להסתמך על עדותו, גם אם יימצא.

"אני לא חושש מאף אחד, כי לי גם יש ביצים", אמר העד, עבריין שישב כמה פעמים בכלא, בשיחה עם  התקשורת, "מבחינתי אם יירו בי, זו תהיה סגירת מעגל בשבילי". הרצח בבנוער אירע  בחודש אוגוסט 2009, אז לפי החשד הגיע חגי פליסיאן למקום וירה למוות בניר כץ ובליז טרובישי. על פי על פי עדות עד המדינה, היעד לחיסול היה שאול גנון, פעיל ותיק בקהילה הלהט"בית, שבאותו ערב החליף משמרת ולא הגיע. עם גנון נחתם לאחונה הסכם עד תביעה, לפיו יודה בעבירת מין שביצע בקטין, קרובו של פליסיאן, ובתמורה לא יועמד לדין על מעשיו.

1 Comment

  1. רות ריבק
    20 ביוני 2013 @ 18:47

    תסריט ידוע מראש במדינת חלם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן