Skip to content

הרב הראשי מצגר נחקר באזהרה על עבירות שוחד

זעזוע ברבנות: בתום חקירה סמויה ולאחר קבלת אישורי פרקליט המדינה והיועץ הראשי לממשלה, פשטו חוקרי יא"חה על ביתו של מצגר, ערכו חיפוש ותפסו מסמכים ומחשבים. הרב נלקח לחקירה באזהרה במשרדי לה"ב 433. שלושה חשודים נוספים נעצרו ויובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב הראשי לישראל יונה מצגר נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל תחת אזהרה, בחשד כי ביצע עבירות של שוחד, מרמה והלבנת הון. הרב נחקר במשרדי יחידת להב 433 במסגרת פרשה בה מעורבים חשודים נוספים. החקירה עצמה התנהלה באופן סמוי במשך תקופה ארוכה והיום הפכה גלויה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה אישרו את חקירתו ואת פרסומה.

הרב מצגר (צילום: דובר הרבנות הראשית)
היום החקירה הפכה לגלויה. הרב מצגר (צילום: דובר הרבנות הראשית)

יצוין כי מעמדו של מצגר כרב ראשי שקול למעמדו של שופט ולכן לחקירתו או למעצרו נדרשים אישורים של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

היום ביצעו חוקרי המשטרה חיפוש במשרדיו ובביתו של הרב מצגר. בפעילות נמצאו מסמכים וחומרים נוספים הקשורים לחקירה, מחשבים וחומרי מחשב שנתפסו. במהלך החקירה נחקר מצגר בחשד למספר עבירות, בהן קבלת שוחד, גניבה בידי מורשה, מרמה והפרת אמונים, כמו גם עבירות על חוק איסור והלבנת הון.

שלושה חשודים נוספים בפרשה, שנעצרו היום, יובאו לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. וגם סגן שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן (יהדות התורה), נחקר תחת אזהרה בחודש שעבר בחשד כי ביצע עבירה של הפרת אמונים. לפי החשד, חוקרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית חושדים כי ליצמן היה מעורב בהונאת הביטוח הלאומי וכי היה מעורב בקבלת החלטה בנוגע למתן רכב לנכה, בניגוד להחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במשרד הבריאות. חקירתו נמשכה כשעתיים וחצי ובסיומה הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן