Skip to content

ראש הממשלה חוזר לעמוד לפני המצלמות בתוכנית תיירות

תכנית התיירות בה ישתתף ראש הממשלה, היא הפקת ענק טלוויזיונית בהנחייתו של העיתונאי והמפיק פיטר גרינברג, המוכר בזכות תכניות התיירות הבינלאומיות שלו המשודרת ברשת PBS וה-Travel Channel. התוכנית מלווה ראשי מדינות, המשמשים בה כמדריכי התיירות במדינתם. בתכנית צופים כ-300 מיליון צופים ברחבי העולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ופיטר גרינברג בנקרות ראש הנקרה. לשנות את תדמיתה של ישראל. (צילום אבי אוחיון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ופיטר גרינברג בנקרות ראש הנקרה. לשנות את תדמיתה של ישראל. (צילום אבי אוחיון, לע"מ)

לפני שנה החלו בישראל צילומי התוכנית "The Royal Tour", של המפיק והמגיש האמריקאי, פיטר גרינברג, שמציגה מסעות אישיים ברחבי מדינות שונות עם ראשי אותן מדינות, במתכונת של אחד-על-אחד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצטרף למנהיגים רבים שכבר כיכבו בתוכניות של גרינברג, ביניהם מלך ירדן, נשיא מקסיקו, נשיא פרו, ראש ממשלת ניו-זילנד ועוד.

צילומי התוכנית הופסקו אז, לאחר שנתניהו נפצע במהלך משחק כדורגל בין שחקנים יהודים וערבים.

הצילומים לפני שנה כללו ביקורים בראש הנקרה, בטכניון בחיפה, בעיר העתיקה בקיסריה ובמקומות הקדושים בירושלים. בחודש הבא יושלמו צילומי התכנית בצילומים שייערכו לאורכה ולרוחבה של הארץ.

ראש הממשלה בחר לקרוא לפרויקט "בשביל ישראל' – מאחר ומטרתו היא להגדיל משמעותית את מספר התיירים המגיעים לישראל, והן בשל היותה מצולמת לאורך ולרוחב שבילי ישראל.

מכוונים אל הצופה האמריקאי

מטעם ראש הממשלה נמסר כי נתניהו יציג את פניה היפות של מדינת את ישראל למאות מיליונים בעולם באמצעות תכניתו של גרינברג, שתצולם במוקדי התיירות בארץ: מהאטרקציות בעיר אילת ובכלל זה עמודי שלמה בפארק תמנע, פסגת המצדה, ים המלח, הכנרת, וגם ביקור במוקדי חיי הלילה של תל-אביב. "מדובר בפרויקט בעל חשיבות הסברתית, כלכלית ותיירותית. במדינות שהפרויקט כבר צולם בהן, נרשמה עלייה במספר התיירים שהגיעו אליהן. כך, לדוגמה, בעקבות שידור התכנית במקסיקו, גדל מספר התיירים במדינה ביותר מ-10%", נמסר ממשרד ראש הממשלה.

שנת 2012 הייתה שנת שיא במספר התיירים שהגיעו לישראל – 3,520,000. לפי נתוני משרד התיירות ארצות הברית, שהיא יעד הצפייה העיקרי של התכנית, היא המדינה ממנה מגיע מספר התיירים הגדול ביותר לישראל.

הכנסות התיירות של מדינת ישראל בשנת 2012 נאמדו בכ-36 מיליארד שקלים. כמו כן, במשרד התיירות אומדים את ההכנסות מתייר בכ-1500 דולר והמטרה היא תוספת של 200 אלף תיירים שיגיעו לישראל בזכות הצפייה בתכנית. בכך תגדל ההכנסה מתחום התיירות בלמעלה ממיליארד שקלים נוספים.

הפקת התכנית מונה 35 אנשי צוות, והם צפויים להגיע לישראל בשבוע הבא.

מהלכים במטע בננות - גרינברג לנתניהו: זאת הזדמנות להראות את ישראל דרך עיניך. צילום אבי אוחיון, לע"מ)
מהלכים במטע בננות - גרינברג לנתניהו: זאת הזדמנות להראות את ישראל דרך עיניך. (צילום אבי אוחיון, לע"מ)

ביום הצילומים הראשון בראש הנקרה, לפני שנה, אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני קורא לפרויקט הזה "בשביל ישראל', כדי להרים את התיירות של ישראל מעלה, ולשנות את התדמית של ישראל. אנחנו בראש הנקרה, נהיה במצדה, בים המלח, בטכניון, בירושלים, בתל אביב – כדי להראות את ישראל האמיתית – את ישראל האחרת, שאותה אין רואים. פיטר גרינברג העלה את התיירות במקסיקו, ניו זילנד וירדן, וזאת המטרה – להעלות את התיירות גם בישראל. שאנשים יראו שזו מדינה של כיף".

פיטר גרינברג אמר בתחילת הצילומים: "אני רוצה להודות לך שאתה מדריך הטיולים שלי במסע מיוחד במדינה שלך. ככל שיותר אנשים יראו מה יש למדינה הזאת להציע – הם יבואו. אחד האינדיקטורים המעניינים הוא העוצמה של תוכנית מסוג זה. היא העלתה את התיירות במדינות בהן היא צולמה וזאת הזדמנות להראות דרך עיניך את ישראל".

שר התיירות עוזי לנדאו, שמשרדו שותף לפרוייקט, אמר כי: "אנו מקדמים בברכה את מר גרינברג בשובו לישראל, וזוכרים שבראש ובראשונה הוא תייר. נמשיך לפעול להגדלת מספר התיירים המגיעים לישראל מדי שנה לחוות את נופיה, להכיר את ההיסטוריה העשירה שלה ולשאוב ממנה השראה. אנו רואים בתיירות מנוע צמיחה כלכלי חשוב למשק הישראלי ואין לי ספק שהתוכנית תתרום להגדלת החשיפה של ישראל ומה שיש לה להציע לתיירים ברחבי העולם".

הזוג נתניהו עם גרינברג. אתר האינטרנט של גרינברג, PeterGreenberg.com, הוא אחד מהמקורות הטובים ביותר לחדשות תיירות הן לצרכנים והן לאנשי המקצוע. (צילום: אבי אוחיון)
הזוג נתניהו עם גרינברג. אתר האינטרנט של גרינברג, PeterGreenberg.com, הוא אחד מהמקורות הטובים ביותר לחדשות תיירות הן לצרכנים והן לאנשי המקצוע. (צילום: אבי אוחיון)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן