Skip to content

הנהלת רשות השידור רוצה לבטל את רואים עולם

הנהלת רשות השידור שוקלת לבטל את שידור התכנית "רואים עולם". כך נודע למגפון. דיונים קדחתניים סביב קיצוצי תקציב משרים אווירת נכאים ברשות השידור. ביום ראשון צפויים הוועדים להיפגש עם ההנהלה ולעשות שרירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון תכנית הדגל רואים עולם בהנחיית יעקב אחימאיר סומנה על ידי הנהלת רשות השידור כיעד לחיסול ממוקד. הנימוק: חיסכון תקציבי. בתכנית הזו, שמביאה הרבה כבוד לרשות ומספקת כמה מהרגעים התקשורתיים השפויים במציאות הריאליטי והרייטינג, לא מתנחלים מלחכי הפנכה של ההנהלה.

יעקב אחימאיר: ליגה אחרת (צילום: ציפי מנשה)

רואים עולם, מהתכניות הבודדות בכל ערוצי הטלוויזיה שמכירה בקיום מציאות מעבר לביצה הטובענית שלנו ומתייחסת בכובד ראש גם למה שקורה בעולם הרחב, מחוץ לדלת אמותינו, היא תכנית נטולת לוביסטים שגם בעבר ניסו לחסלה אך ויתרו עקב המחאה שקמה לנוכח פרסום הכוונות. עתה מצאה ההנהלה נישה נוחה לפגיעה.

ביום ראשון הקרוב ייפגשו ועדי העובדים ברשות השידור עם ההנהלה. על סדר היום דיונים בכוונת ההנהלה לבצע קיצוץ של 50% ממכסת השעות הנוספות, פיטורי מאה עובדים ארעיים, הוצאת עובדים לחופשה מאורגנת, קיצוץ מבזקי לילה וקיצוץ בכל התכניות הכרוכות בעבודה בשעות נוספות.

מנגד, יתייצבו הוועדים על הרגליים האחוריות. ועד הטכנאים יוביל את המחאה נגד הקרנת תכניות רכש של הפקות חיצוניות וככל הנראה ימנע שידורן של תכניות כאלה, מה שעלול לגרום לשיבושים בשידורי הערוץ הראשון. עוד דרישה שיעלו הוועדים נוגעת להפחתה בשכר הטאלנטים שמעסיקה הרשות וקיצוץ בשכר הבכירים: "שגם ההנהלה תקצץ במשכורות המנופחות", אמר לנו עובד בכיר ברשות.

על פיו יישק דבר: זליג (צילום: ציפי מנשה)

השבוע, התארגנה הפגנה ליד מתחם שערי צדק בירושלים, בו שוכנת הנהלת רשות השידור. ההפגנה התקיימה לאחר פיצוץ ישיבת המליאה בעקבות הכוונה לפטר מאה עובדים. לדברי עובדים ברשות, הייתה זו הפגנה מתוזמרת ומתוזמנת על ידי ההנהלה, בה הותקפו בעיקר השר הממונה על הרשות גלעד ארדן, המשמיע קולות של "לסגור את הרשות" ויו"ר הרשות אמיר גילת.

גילת אמור לסיים את הקדנציה שלו בעוד כחצי שנה, ויש הגורסים כי מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ועוזרו הבכיר זליג רבינוביץ' מבקשים לסכל את בחירתו לכהונה נוספת. לדברי אותם גורמים, הייתה ההפגנה שאף תועדה באופן תמוה על ידי צוות צילום של הרשות, עוד מסמר בתכנית להביא לסיום הקדנציה של גילת. אותם גורמים מעריכים כי יש כבר יורש: "ברגע האחרון ישלפו את השפן מהכובע". הם אינם פוסלים על הסף את האפשרות למעורבות מכוון החלונות הגבוהים, הפוליטיים כמובן, המושכים כל העת בחוטים מאחורי הקלעים של התנהלות הרשות.

מדובר בהתנהלות הנגועה בנפוטיזם ומתפקדת כמו אחרונת הפמיליות, כפי שבא לביטוי גם השבוע בהחלטת הוועד המנהל להאריך את כהונתו של מנהל הטלוויזיה בערבית, שלמה גנור, לאחר גיל הפרישה. עובדי הטלוויזיה בערבית לא רוו נחת מן ההחלטה הזו. כפי שפורסם במגפון, גנור מקורב לחבורת קובעי הטון ברשות, וגם בנו, עוז, עובד בטלוויזיה ועוד לא דיברנו על משה נסטלבאום. האיש המועמד לנהל את ערוץ 1. מנהל חטיבת החדשות.

[related-posts title="על נפוטיזם, שלמה גנור והפמיליה"]

7 Comments

  1. ירון
    24 ביוני 2013 @ 11:19

    ושוב הערוץ הראשון מוכיח למה אין תמורה עבור האגרה.

  2. צדוק התקוה
    23 ביוני 2013 @ 19:56

    חבל תוכנית מענינת בין הבודדות שמשודרות בערוץ " הציבורי" חבל גם כך הערוץ צולע ומשדר תוכניות ישנות החוזרות על עצמם רשות השידור הערוץ הראשון חייב רענון הוא ניתקע בשנות ה80 צרכים לשנות את הקונצפת לרענן את הערוץ דחוף כי הציבור ברובו לא שם וחבל

  3. רונית
    22 ביוני 2013 @ 8:08

    במקום לצמצם בכח אדם פוגעים בתוכניות איכות. הרי על פי ההסכם 700 איש יכולים לפרוש כבר היום. אם היו מוציאים לפנסיה, בזכויות מלאות, 100 מהם, לא צריך היה לצמצם כלום. אם היו מוציאים לפנסיה בזכויות מלאות 500 מהם, אפשר היה לצמצם את האגרה

  4. סמדר
    21 ביוני 2013 @ 12:28

    תוכנית איכותית. אם לא מצליחה לראות – מקליטה.

  5. עליזה עוזיאל - שיטה
    21 ביוני 2013 @ 12:19

    אחת התוכניות המעניינות ,המעשירות והמעמיקות שקיימות , ועבורן שווה לשלם את האגרה…..בבקשה, אל תפגעו במעט הטוב והמעניין שנותר לנו במרקע.

  6. יפה
    21 ביוני 2013 @ 0:15

    זו תוכנית דגל? היא בסה"כ ממחזרת חומרי שידור של רשתות שידור זרות.

    • עמית מנדלזון
      21 ביוני 2013 @ 0:32

      ועדיין היא תכנית הדגל כי אחרת לא היית רואה את החומרים הללו בכלל, וכן זה עצוב שזו תכנית הדגל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן