Skip to content

אי.די.בי פתוח הגישה ערעור להחלטת השופט אורנשטיין

בבקשה רשות ערעור שהוגשה לבית המשפט העליון נאמר, כי "החלטת בית המשפט המחוזי מהווה חקיקה שיפוטית המשנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהו בדין. להחלטת ביהמ"ש המחוזי השלכות רוחב מרחיקות לכת עד כדי השפעה חמורה על המשק הישראלי כולו". אי.די.בי פיתוח מבקשת להאריך את מועד מכירת כלל ביטוח לחודש אוקטובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. ההחלטה חורגת מהחקיקה השיפוטית
נוחי דנקנר. ההחלטה חורגת מהחקיקה השיפוטית

אי.די.בי פיתוח בראשותו של נוחי דנקנר, הגישה היום בקשת ערעור לבית המשפט העליון על החלטת שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין אשר חייב אותה למכור מחצית מכלל ביטוח עד ל-22 באוגוסט. לדבריה, ההחלטה של אורנשטיין חורגת מהחקיקה השיפוטית וחסרת בסיס כלשהו בדין הישראלי. אי.דיבי מבקשת לבטל את כל הצעדים האופרטיביים שהורה בית המשפט המחוזי ולבטל את ההחלטה למכור את כלל ביטוח בתוך חודשיים וחצי ובמקום זאת ולהאריך את מועד מכירת כלל ביטוח לחודש אוקטובר 2013.

אין בסיס בדין הישראלי ובדין הזר

מאי.די.בי פיתוח נמסר הבוקר, כי בהמשך לביצוע הליך מובנה למכירת אחזקות אי די בי פתוח בכלל ביטוח, החליטה אי די בי פתוח לקבל את המלצת עורכי הדין של החברה ולהגיש בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בת"א בראשות השופט איתן אורנשטיין. בבקשה נאמר, כי "החלטת ביהמ"ש המחוזי הינה החלטה תקדימית, שיש לה השלכות רוחב רבות ומשמעותיות ביותר. חלקים ממנה מנוגדים למושכלות יסוד הקיימות בתחום חדלות הפירעון, וחלקים אחרים מהווים חקיקה שיפוטית משנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהוא בדין הישראלי, או אף בדין הזר. מדובר בבקשת ערעור דחופה ביותר, המחייבת דיון והכרעה בהקדם האפשרי".

מהלכים אופרטיביים בלתי הפיכים

אי.די.בי פיתוח טוענת עוד בבקשה, כי "בית המשפט המחוזי דחה את 'בקשת הסילוק על הסף' שהגישה אי די בי פתוח ובמקביל הורה על שורה של מהלכים אופרטיביים, לכאורה זמניים ולמעשה בלתי הפיכים, שמעבר להיותם שגויים מהבחינה המשפטית, הרי שהם עלולים לגרור את החברה לסחרור משפטי וכלכלי ומציבים אותה תחת תנאים עסקיים בלתי אפשריים… עצם הותרת ההליכים על כנם – בנסיבות העניין ולאור טיבם של הליכים אלו – מסב לחברה נזקים חמורים ובלתי הפיכים."

לקבוע הכרעה בשאלה הסולבנטיות

לאור דברים אלה מבקשת אי.די.בי פיתוח מבית המשפט העליון "להורות לסלק על הסף את הבקשה נשוא התיק העיקרי ולבטל את כל הסעדים הזמניים שניתנו מכוחה. ולחילופין – לקבוע את המדדים הראויים להכרעה בשאלת סולבנטיות של חברה ולהורות על ביטול כל הסעדים הזמניים והחזרת הדיון לבית המשפט המחוזי שידון בשאלת הסולבנטיות של החברה ויכריע בה בטרם יינתן כנגדה כל סעד שהוא; ולחילופין – להורות על ביטול כל הסעדים הזמניים שניתנו בהחלטה השנייה, לרבות הסעדים על הגשת בקשות להסדר, קביעת מועד סופי למכירת כלל ביטוח, העברת תשלומים למשקיף וכדומה; ולחילופין – להאריך את המועד שקבע בית המשפט למכירת כלל ביטוח לחודש אוקטובר 2013, כפי שקבע המומחה ולהאריך את המועד להגשת בקשות להסדר לאחר מועד זה (לאחר אוקטובר 2013) ולחלופין להאריך את המועד להגשת בקשות להסדר בחברה לאחר יום "22.8.2013.

"בעלת נכסים משובחים"

אי.די.בי פיתוח טוענת כי למרות שהיא בעלת נכסים משובחים מהדרגה הראשונה וכושר נזילות המאפשר לה לשלם את חובותיה השוטפים כסדרם, ננקטים נגדה הליכי חדלות פירעון כפויים שמטרתם אחת – השתלטות על העודף הנכסי העצום הקיים בה. בבסיס הליכים אלה עומדת הטענה כי החברה חדלת פירעון. "הנושים, המודעים היטב לעובדה שבחברה קופת מזומנים העולה על מיליארד שקל ואמצעים נזילים המספיקים כדי פירעון חובותיה ליותר משנה קדימה, מבססים את בקשתם על הטענה שהחברה חדלת פירעון מאזני, היינו שאין די בנכסיה לכסות על כלל התחייבויותיה. לביסוס טענתם מצרפים נושים אלה חוות דעת כלכלית", מדגישה החברה.

אי.די.בי המגדירה עצמה "נזעקת לעמוד על נפשה", טוענת, כי היא "בת כושר פירעון חיובי מובהק – מאזני ותזרימי כאחד, ואף תומכת יתדותיה בחוות דעת כלכלית חיצונית מוצקה. כן טוענת החברה, כי נושיה נוקטים כנגדה הליך בלתי חוקי בעליל של ניסיון השתלטות על נכסיה בדרך של כפיית הסדר באמצעות סעיף 350 אשר עוקף לחלוטין את דיני חדלות הפירעון ודיני הבטוחות, כל זאת, כאשר סעיף זה אינו מאפשר כלל כפיית הסדר על חברה".

דוח אייל גבאי

החברה מצטטת בבקשה את הדוח שהגיש לבית המשפט אייל גבאי, המומחה שמונה מטעמו של בית המשפט כמומחה להסדר החוב המתבקש, שבו הוא קבע, כי "לחברה יש שווי נכסי חיובי (Net Asset Value), חיובי מובהק במידה נדרשת; גם מעריך שמרן זה, המייצג על פי הדין את אינטרס נושי החברה (!), קובע ללא היסוס כי עודף נכסי החברה על התחייבויותיה מסתכם במאות רבות של מיליוני שקל; לחברה ישנה רמת וודאות גבוהה מאד לתשלום חובותיה עד לשלהי הרבעון השני של שנת 2014; "מעבר למועד זה (שלהי שנת 2014), שאלת יכולת הפירעון של החברה תלויה ביכולת לגבש ולהשלים עסקה למכירת מחצית מאחזקות החברה בכלל ביטוח" ולכן לא ניתן לקבוע כי קיימת רמת וודאות גבוהה לתשלום חובותיה מהשנה השנייה ואילך. יחד עם זאת, חוות דעת המומחה הכלכלי קובעת בבירור כי עצם ה-NAV החיובי המובהק של החברה מהווה אינדיקציה ברורה ליכולת פירעון חוב רחוק בהסתברות סבירה וכמובן, כל שכן חוב קרוב ובינוני.

קביעת המשקיף עו"ד חגי אולמן

אי.די.בי פיתוח טוענת עוד, כי גם המשקיף, שמינה בית המשפט המחוזי, עו"ד חגי אולמן, סבר, כי החברה סולבנטית: "צדק דירקטוריון החברה בהצהרתו בדוחות הכספיים של החברה שפורסמו ביום 31.5.13 כי החברה איננה חדלת פירעון הגם שהוצמדו לדוחותיה הערת עסק חי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן