Skip to content

"מצב האומה": שמעון פרס לא מצחיק

עדיף שהופעתו הקצרה והמתוקשרת של הנשיא פרס ב"מצב האומה" (מוצ"ש, ערוץ 2) לא היתה מתקיימת. אחרי כל הפרומואים קיבלנו, במקרה הטוב, אוסף של בדיחות לא מצחיקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חגיגות ה-90 ממשיכות להסעיר את אומתנו. התוכנית "מצב האומה" רוכבת על הגל ומביאה לנו את הנשיא, וגם נותנת למנחה ליאור שליין להשלים את הפייט ועם האגו שלו אחרי שביבי בחר להתארח דווקא ב"ארץ נהדרת". כששמעתי ששמעון פרס, האיש הכי חוגג בסביבה, בא להתארח ב"מצב האומה", דמיינתי לעצמי את הנשיא יושב עם החברים לפאנל מסביב לשולחן ומעביר איתם דאחקות. בפועל, פרס התראיין מספריית ביתו, כראוי לאינטלקטואל והאיש הכי נערץ על העם בדקות אלו. במשך חמש דקות תמימות (כמעט) נמשכה הופעת האורח, והיא הייתה אמורה להצדיק את כל הפרומואים כדי למשוך את הקהל. במיוחד את עשר הדקות של הפרסומות שהוקרנו לפני כניסתו הווירטואלית של הנשיא לאולפן.

"לא פלא שלא הקשיבו לי. הייתי צריך להגיד מזרח תיכון וינטג'"

פרס התבקש להביא, בצורה הומוריסטית, כמובן, את עשרת הלקחים שלמד ב-90 שנותיו. ניכר שכותב הטקסטים שלו לא התאמץ יותר מדי, גנב כמה בדיחות אקטואליות יותר או פחות. למשל: "לא פלא שלא הקשיבו לי. הייתי צריך להגיד מזרח תיכון וינטג'", או: "בסופו של דבר כולנו אותו דבר, מחפשים את המטען לאייפון ולא מוצאים אותו", וגם: "מי שאומר שאין מחיר לפרס נובל לא שמע על איבי" (כך במקור: לא איביי אלא איבי, מה ששכנע אותי מייד שפרס כנראה לא באמת מכיר את אתר המכירות הנכבד הזה).

אוסף הבדיחות הלא מצחיקות הזה היווה בכל זאת את נקודת השיא של התוכנית, גם מבחינה הומוריסטית, לצערנו. פה ושם עינב גלילי מצליחה להצחיק בפרצופה הרציני כשהיא אומרת דברים כמו "אצלנו (החילונים) כשנוטלים ידיים כל הזמן רושמים לך ציפרלקס", ופרצופה המעריץ של אורנה בנאי בקלוז אפ בכל פעם שגורי אלפי מבריק באיזו בדיחה, כמו למשל: "חילוניות זה דבר מבאס כי אפשר להתייעץ עם הרב". צחקתם? האמת, גם אני לא.

יש ל"מצב האומה" גם שיאים. ניתן למצוא אותם בקטעים שנלקחו מתוכנית אחרת של ערוץ 2, "האח הגדול". ניתן לומר שקטעים שאולים ימתקו. השיחה בין גילי מיילי לביז'ו, שהומחזה והולחנה וקיבלה ביצוע אופראי, היא אחת ההברקות הבודדות של התוכנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן